Tecnam P2002-JF (PH-VHC) overshoot op EHHV

This information is added by users of ASN. ASN nor the Flight Safety Foundation are responsible for the completeness or correctness of this information. If you feel this information is incomplete or incorrect, you can submit corrected information.
Date: 03-JAN-2010
Time:
Type: Tecnam P2002-JF
Operator: private
Registration: PH-VHC
C/n / msn: 031
Fatalities: Fatalities: 0 / Occupants: 2
Airplane damage: Substantial
Location: Hilversum Airport (EHHV) - Netherlands
Phase: Landing
Nature: Private
Departure airport:
Destination airport: Hilversum Airport (EHHV)
Narrative:
Aircraft made a U turn when it failed to stop before the runway end. Pilot and passenger OK. Damage: left MLG sheared off, nose wheel collapsed, engine mounting damaged, prop broken, left wing bent.

Sources:
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=44&t=59185&sid=6a5ebad292e748b42683ff6088fdab09



Added by harro 04-Jan-2010 10:50
Updated by RobertMB 04-Jan-2010 11:49 [Damage]
Number of views: 50
 
Dat is een beroerde start (landing) van 2010!

Wie kan mij voor de site van de club in Hilversum een foto regelen zonder copyright?
 
Last edited:
Lijkt me netjes om daarvoor even de eigenaar van de kist te contacten(Vliegschool Hilversum).
 
Op verzoek van VSH heb ik zojuist de link naar de foto verwijderd. Blijkbaar is deze door iemand overgenomen zonder toestemming. Het lijkt mij ook het beste om vliegschool hilversum te benaderen hiervoor.
 
Ik begrijp inderdaad dat men zo niet graag in de publiciteit wil komen.
Maar ik maak me geen illusies. Dit soort foto's en verhalen duiken vroeg of laat toch op en de doemdenkers schrijven dan toch onzin dus ik ben meer voor een foto met verhaal die juist wel uitlegt wat er gebeurde en op die manier de kwaadwillenden de pas afsnijdt, waarbij vooral wordt vermeldt dat iedereen (althans dat hoop ik) veilig is uitgestapt en dat de veiligheid van omwonenden, ed niet in gevaar is geweest. Soms werkt het proberen om iets uit de publiciteit te houden juist averechts. De aftrap was overigens al gegeven door hier een thread aan twijten.

Als het mijn kist zou zijn dan zou ik mijn schouders ophalen, maar ik heb geloof ik de minority opinion. :)

Point taken guys!

gr Folberts
 
Dit is een openbaar forum, laten we nou niet zelf als eerste de sensatiezoekers zijn. Wacht tot het onderzoek is afgerond. Een ander verhaal is het als je het bericht quote van een nieuwssite o.i.d.
Dit was een incident dat prima buiten de media kan blijven. Mensen zonder luchtvaartkennis en kennis van de context gaan hier zelf weer vanalles van maken.

Ik kan ook niet bedenken waarom je een foto van een kapot vliegtuig om je clubsite zou willen zetten en al helemaal niet waarom je je schouders op zou halen als er een vliegtuig van jezelf er zo bij zou liggen:bwah:

Happy landings, Alien
 
Back
Top