Minimum Braking Action T/O B777

F70

New member
Hallo,

even een vraagje!
weet iemand toevallig wat de minimum reported braking action voor een B777 voor de T/O moet zijn?
Op Schiphol was de BA op baan 09 een tijdje poor/poor/poor :593:en konden er bijna geen kisten meer weg behalve een B777 van JAL.

Vroeg me af of de B777 andere limieten heeft dan bijv de B767.

Iemand info?

Gr.
 
Waarschijnlijk hebben ze bij JAL gewoon geen company limiet om niet weg te gaan bij BA POOR, en als het dan volgens de boekjes/efb's kan dan wordt er gewoon ' een dot gas gegeven' ;-)
 
Ik vlieg voor een Japans bedrijf op de 400 maar de procedures zullen wel behoorlijk hetzelfde zijn als voor JAL op de 777.
No take off and landing allowed when braking action is VERY POOR (JCAB) or NIL (FAA) on any section of the runway. Kan niks vinden dat de take off niet is toegestaan als de B. A. POOR (ICAO) is.
Waarom makkelijk als het moeilijk kan!!!!
 
Wij gebruiken bij ons op de 777 voor TO perf. berekeningen een systeem dat CARD heet (computer airplane runway data).
Op een speciale pagina in het datalink systeem vul je de RWY in use in, het weer, rwy wet, intersection TO, anti ice etc.
Ook is er een sectie waar je mbv codes performance correcties kunt aangeven. bijv: 1brake inop, weight penalties maar ook contamination of braking action.
De computer komt dan terug met je TO performance. Zo kan het idd zijn dat je met braking action poor weg kan, zij het extreem licht (lage TOPL)
Misschien is JAL licht weggegaan en hebben ze elders een fuel stop gemaakt.... wie weet.

ps. braking action NIL of undetermined is bij ons no go.
 
Hoi,

Op de A319 hebben wij als enige restricite die wij hebben is dat je niet op Icy RWY´s in Take off mag gaan als de BA poor is. Anders dus wel, zolang de berekening klopt in de computer. Als indicatie heeft Airbus aangegeven dat compacted snow een coefficient van 0,2 heeft. Dat valt al onder de catogorie POOR.

C.
 
Back
Top