Afgekeurd Po1

stickstof

New member
Beste Airworkers,

Net als velen heb ik na lang meelezen een account aangemaakt. :D

Ik heb vorige week po1 gehad en heb alles gehaald om 1 ding na..
Ik heb teveel focus gelegd op m'n voetenwerk waardoor ik een onvoldoende voor mn rechterhand heb gehaald. Zeer slecht en onnodig van me.

Ik baal natuurlijk als een stekker.. Nu heb ik een vraagje: Is het aan te raden om over 6 maanden gewoon die laatste testnog een x te proberen? Ik had een 8 voor mn linkervoet en een 7 voor mn rechter..

Groetjes Kay
 
Uiteraard! Niet geschoten is altijd mis! Daarbij komt dat er hier genoeg mensen op het forum zijn die ook de eerste gezakt zijn op de Po-1 en nu op sheppard airforce base zitten;)
Ik zou het wel aanraden, maar het is een afweging die je zelf moet maken. Wil je het echt dan zeker nog eens proberen!
 
Aan te raden ja, zoals Silent-D al zegt niet geschoten altijd mis en het is helemaal aan jezelf hoe graag je dit wilt. (Edit: :blabla:, vaker f5'en)

Je zit nu in het examenjaar. 6 maanden betekent Mei 2010. Examens zijn in Mei. Ga wel op zoek naar een studie is mijn advies en focus je jezelf niet blind op het vliegen. Ook is het aan te raden te beginnen met de her-selecties na je examen, bespaart je een hoop drukte rondom de examens.

Succes

:kerst:
 
Last edited:
Gewoon nog een keer doen! De rest had je allemaal goed, dus de kans is groot dat je het volgende keer wel gewoon haalt!;) Desnoods haal je een setje pedalen en ga je thuis oefenen (Link naar programma staat hier wel). Dat heeft mij denk enorm geholpen!;)
 
Uiteraard! Niet geschoten is altijd mis! Daarbij komt dat er hier genoeg mensen op het forum zijn die ook de eerste gezakt zijn op de Po-1 en nu op sheppard airforce base zitten;)
Ik zou het wel aanraden, maar het is een afweging die je zelf moet maken. Wil je het echt dan zeker nog eens proberen!


Wil het 100%. T is echt mn grote droom haha.. Was dus echt klote dat 1e x niet gelukt is.

Maar is er echt geen mogelijkheid dat ik het binnen 6 maanden kan proberen? Zit anders idd middenin mn examens!
 
Is opzich wel onhandig, moet me namelijk op tijd opgeven voor een andere studie, voor het geval ik word afgekeurd.. Maar ik ga het gewoon halen!;) Iets minder focus op de voetjes en dat *** ding rechthouden.

Heb wel een brief gestuurd met de vraag of het misschien niet eerder kan, wacht nog op reactie.
 
Wachten op uitslag van de brief, uiteraard hopen we het beste.

Volgens defensie duurt de selectie 6 weken (zo stond ook op je sollicitatieinfoformulieren (3x woordwaarde). Bedenk wel dat die 6 weken gehaald wordt mocht je écht helemaal perfect zijn. Perfecte mensen zijn moeilijk te vinden en daarom zal in héél veel gevallen die 6 weken niet gehaald worden (Wie van de Airworkers was binnen 6 weken klaar incl. pvs). Ook zit er in na een vakantie tussen (de zomervakantie hijgt al in de nek), hetgeen het één en ander waarschijnlijk ook wel zal opschorten. Mocht je doorkomen dan ben je toch gauw al een hele poos verder. Is het dan niet verstandig om je in ieder geval in te schrijven voor een (laat ik het zo maar noemen) fallbackstudie (3x woordwaarde). Aanmelden en afmelden is niet zo moeilijk (op het laatst betalen mocht het niets worden doen ze niet moeilijk over), te laat zijn en dik een half jaar moeten wachten voordat je in kan stromen, is al knap lastig mits je natuurlijk niet over die droombaan beschikt waar je fulltime aan de slag kan.

Aangeven dat je het liefst in augustus 2010 wilt beginnen is ook een mogelijkheid. Heb je toch 1 jaar gestudeerd en je propedeuse. Altijd mooi meegenomen. Kort of lang model overigens? Lang begint zowiezo in augustus namelijk.

Bespreek het anders eens met de decaan ;)

:kerst:
 
Last edited:
Die 6 weken lukt mij niemand als de uitslag van de Medische onderzoeken al 4 á 5 weken duurt.. Je kan beter uit gaan van 3 tot 4 maanden selectie (mits de PVS gestart is).;)
 
En mits je niet tegen een boom knalt onderweg naar het CML. Wat was het vanmorgen glad op de weg, dat corsa`tje houd het net :grijns:
 
Tuurlijk gewoon opnieuw proberen. Bijna iedereen haalt de tweede keer betere scores op de coordinatietest.

Eerder kun je denk ik wel vergeten trouwens, misschien een paar weken omdat het toevallig zo uit komt maar niet veel.
 
Er was bij mijn groepje een meisje van 21 die het voor de 3e x ging proberen, en die heeft het dus gewoon gehaald! Het is dus zeker niet onmogelijk.

Is het ook zo dat je bij de 3e x weer hogere cijfers moet hebben?
 
Back
Top