Wing of Cock
New member
Een veelbesproken onderwerp op Airwork. Vooral bij wannabees like me, die graag buiten Europa hun opleiding willen doen omdat ze dan lekker naar het buitenland kunnen en bovendien een hoop geld kunnen besparen op de opleiding.
Maar dan wil je weer terug naar Nederland, want daar wonen toch al je vrienden en familie. Op dat moment komen alle moeilijkheden van de conversie om de hoek kijken. Iets waar ik ook al een tijdje onderzoek naar doe. Naast dat dit een hoop geld en tijd kost, vertelde het IVW mij vandaag dat je er ook ervaring voor nodig hebt. Namelijk >700 u voor je CPL en >1000 voor je IR
Is het dus gewoon onmogelijk voor een beginnend piloot -ook al heb je bakken met geld en zeeën van tijd- om een opleiding in het buitenland te doen (non-JAR) en dan terug te keren naar NL om aan de conversie te beginnen, zonder daar eerst 3 jaar gevlogen te hebben???
- Dirk
Maar dan wil je weer terug naar Nederland, want daar wonen toch al je vrienden en familie. Op dat moment komen alle moeilijkheden van de conversie om de hoek kijken. Iets waar ik ook al een tijdje onderzoek naar doe. Naast dat dit een hoop geld en tijd kost, vertelde het IVW mij vandaag dat je er ook ervaring voor nodig hebt. Namelijk >700 u voor je CPL en >1000 voor je IR
Is het dus gewoon onmogelijk voor een beginnend piloot -ook al heb je bakken met geld en zeeën van tijd- om een opleiding in het buitenland te doen (non-JAR) en dan terug te keren naar NL om aan de conversie te beginnen, zonder daar eerst 3 jaar gevlogen te hebben???
- Dirk