Another one bites the dust...

Koning Lucht

Well-known member
Te koop aangeboden:

ATPL met RT licence en B757/B767 typerating.

3000 vlieguren en 3 jaar senioriteit.

Wegens bezuinigingen MOET alles weg.

Bieden begint vanaf € 1,-.
 
Kak,

Ik had niet het idee dat het slecht ging met T-fly, maar blijkbaar serieus genoeg om een hele meute te ontslaan....

Nog mogelijkheden binnen de familie? (Arke, Jetair enz..) of zijn daar geen samenwerking/contacten in ontwikkeld?

Sterkte
 
Dat sukt major. Ik volgde de Thomson topic al een tijdje op pprune en hoopte dat de Thomson jongens hier op dit board ervan verschoond zouden blijven (Robbie?).

Helemaal banaal als je niet eens ergens anders binnen de eigen groep wordt geplaatst waar wel plek is. Klopt dat? En zodra er weer aannames zouden zijn in 2012, dan wordt je niet eens weer aangenomen zonder boe of bah, maar moet je weer solliciteren, right?

Ziek wereldje.

Voor wat het waard is: Condor???

Oboema kan je beter de weg wijzen.

Sterkte, suc6 en ik hoop dat je heel snel weer onder de pannen komt.
 
@Tampie,

De ironie van alles is dat we een record winst gedraaid hebben. Dit is een exercise in cost reduction. Dit management heeft van een career airline waar je 40 jaar kon werken een bedrijf gemaakt waar je eigenlijk niet meer voor wilt werken... In minder dan 6 maanden, might I add...

@Robin200 Er is door een aantal group airline EXTERN geworven dit jaar. Dit terwijl, toen het andersom was een paar jaar geleden wij WEL mensen van de andere groepsleden aangenomen hebben. Ja... Right of return lag rotsvast in onze MOA. Een clausule die sinds 1962 (De oprichting van het bedrijf) nog NOOOIT gebruikt was, omdat er nog NOOIT een piloot gedwongen ontslagen was. Maar ja, het was te duur, te moeilijk, te... (vul maar in) dus het bedrijf heeft deze clausule met dynamiet opgeblazen, en daar kan ook een rots niet tegen. Later meer...
 
Dit is een exercise in cost reduction. Dit management heeft van een career airline waar je 40 jaar kon werken een bedrijf gemaakt waar je eigenlijk niet meer voor wilt werken... In minder dan 6 maanden, might I add...

Dat lijkt wel in de hele TUI groep gaande te zijn.....

Bij ons ook weinig plek ben ik bang.... hou het vnv maar in de gaten....
 
Ja hier nog een immediately beschikbaar samen met nog 137 anderen > 3000TT B757/767 B737-300/900 rating. Tweede keer redundant in 4 jaar tijd.

Denk aub heel goed na voordat je 150 000 euro op tavel legt voor zo een "droom" baan.

FC
 
Vanwege de 737 rating en vermits je single bent: AB zoekt (wellicht fast track command possible, wat ik niet denk daar ze via de VC sen-lijsten hebben opgebouwd) en SunExpress ook (alhoewel hier naar het schijnt overtollig CLH personeel gedumpt gaat worden)
 
Airberlin kan je idd misschien nog terecht.

Erg jammer allemaal zoals jullie bedrijf het ondanks goede resultaten laten lopen.....
succes in deze barre tijden.
 
Sorry to see more people losing their jobs.

I think more of us will be in the same position next year.

If anyone needs help with English CV or cover letter let me know.

Still jobs being listed on Flightglobal
 
Last edited:
Ik ook de lul. Als er een hoop mensen met vervroegd pensioen gaan, onbetaald verlof nemen, weggaan of parttime gaan werken heb ik nog een kans. Echter ik sta dan zo laag op de lijst dat een volgende ronde me zeker de kop kosten.
Heb gelukkig nog mijn FI bevoegdheid geldig. Unrestricted, dus als iemand nog wat weet dan hou ik mij aanbevolen.

Robbie
 
Misschien dat jullie het niet willen zeggen of dat ik beter moet opletten, maar Robbie en First Choice, waar vliegen jullie?
 
Talsma

Ik zit bij Thomson Airways. Een airline die in de ergste recessie sinds de tweede wereld oorlog een winst heeft weten te boeken van +350 miljoen pond, onder meer door het wegvallen van veel concurrenten zoals XL Airways (was er net op tijd weg). Maar winstgevende vluchten cancelled (en dit is een feit) omdat ze niet de vereisde 5% winstmarge halen. Bij een 5% average margin krijgt het management een bonus van tussen de 300-400% of basic pay ........

Om te zeggen dat de credit crunch wordt aangegrepen door het management om de terms and conditions flink naar beneden te halen is een understatement.

We zitten bijna allemaal in de Balpa en die heeft niet eens een ballot eruit gegooid voor strike action. Heel teleurstellend.

Ook halen ze de crew ratio zo ver naar beneden dat het niet gaat werken voor de zomer 2010. Er is een STN based airline die weer heel veel geld gaat verdienen aan Thomson volgende zomer met subcharters.
 
Vandaag te horen gekregen: B757/767 rated en niet gebonden aan Europa -> ANA Cargo!
Nog een echte maatschappij met een goed salaris, goede vakantie regeling en business class tickets naar huis.

Sterkte jongens.
 
Net als First Choice zit ik bij Thomson Airways. Als het waar is dat Arke 3 van onze kisten krijgt dan is daar misschien een mogelijkheid voor een hoop van onze mensen.
Zijn er mensen van Arke hier die dat gerucht kunnen bevestigen.
 
Ehm, die 3 kisten van Thomson voor ArkeFLy zijn ter vervanging van de 3 oude 767's van ArkeFly Geen Productieuitbreiding dus in NL
 
idd is enkel ter vervanging van de oude leasebakken van TFL.
Eerste ergens in sept volgend jaar. Geen uitbreiding iig.
 
Back
Top