JAA Brevet SEP geldig in canada?

Siera Oscar

New member
L.S.

Graag zou ik met m'n JAA cpl(A) met SEP Rating in Canada een kist huren, is dit mogelijk? Of meot ik een canadees/FAA brevet gelijkstelling hebben?

Dank u!
 
L.S.

Graag zou ik met m'n JAA cpl(A) met SEP Rating in Canada een kist huren, is dit mogelijk? Of meot ik een canadees/FAA brevet gelijkstelling hebben?

Dank u!

Is Canada een JAA land? Nee. Mag je er dus met enkel een JAA brevet vliegen als PIC? Nee dus.

Voor de aanvraagprocedure voor een Foreign Licence Validation Certificate (FLVC) zie hier onder het kopje 'Recreational Flying in Canada: Foreign Licence Validation Certificate (FLVC)' (halverwege de pagina)
 
Inderdaad, je moet een gelijkstelling aanvragen maar dit stelt niet zoveel voor en kun je gewoon in Canada zelf doen. Als je bij een van de Transport Canada offices langs gaat kun je daar een formulier invullen, 45 dollar betalen en na een halfuurtje heb je je gelijkstelling waarmee je een jaar lang in Canada kunt vliegen.

Houd er wel rekening mee dat je hier slechts recreatief mee mag vliegen. Voor flight training heb je een andere gelijkstelling nodig en die is maar 3 maanden geldig...

Waar ga je vliegen in Canada?
 
In toronto, bij de CN tower is meen ik een vliegveldje. Heb een dagje over daar, en ga graag wat goedkoper sturen dan in nederland.Andere tips voor leuke veldjes in de buurt?

groetjes
 
Ja, inderdaad. De vliegtuigjes vliegen zo ongeveer onder je door als je in de CN tower staat. :) Zelf geen ervaring met vliegen in die regio, maar er zullen ongetwijfeld wel wat veldjes in de buurt zijn. En inderdaad vliegen voor de helft van de prijs, vergeleken met Nederland...
 
Back
Top