Ik heb het helemaal niet over het onderwerpen aan IFR procedures, maar over het gebruik van de 430 om in VFR (!) condities zogenaamde (!) approaches te laten oefenen door leerlingen. Of je nu op een virtuele localizer boven Urk vliegt of via de dijk maakt natuurlijk niets uit, zolang er maar iemand naar buiten kijkt. Je kan deze approaches laten eindigen op 2000 voet (of welke hoogte dan ook) met bijvoorbeeld een zogenaamde DA van 2200 (ik noem maar wat), dus obstacle clearance (je doet het toch in VMC, leerling kan onder een hood net als met normale IFR training) doet er helemaal niet toe. En niemand hoeft er van op de hoogte te zijn.
Dat is er vanuit gaande dat zoiets kan, wat ik helemaal niet weet (nog). Ik raadt natuurlijk niemand aan een daadwerkelijke eigen approach naar een echte baan te ontwerpen om zodoende op eigen inschatting in slechte condities nog ergens binnen te komen, dat is vragen om moeilijkheden.
Tot nu toe echter van wat ik zo heb gelezen in het manual, kan je geen hoogtes bij user waypoints zetten, dus blijft het bij gesimuleerde VOR of LOC approaches, waarbij de LOC gevoeligheid waarschijnlijk niet overeenkomt met een echte LOC. Dus het doet er niet echt toe (naast het feit dat je natuurlijk niet veel mee krijgt van IFR RT en gewoontes).