GVSS vragen

poeh...das lastig.
Moet ik nog even over nadenken.

Toch bedankt dat je er even over na hebt willen denken :dozey:, hieronder hetgeen ik bedoelde te vragen :D :

'Zijn er nog 'ervaringsdeskundigen' die nog iets extra's aan tips ed hebben mbt de GVSS?

Ik heb zelf ook nog wat vraagjes aangezien ik komende woensdag(/donderdag) mijn GVSS hoop uit te voeren.

Hoe ziet zo'n videobriefing eruit? Wat wordt er bijvoorbeeld allemaal in verteld? Op welke tijdstippen je bepaalde manouvres moet uitvoeren ofzo?

Is die videobriefing de enige info die je krijgt? Of is er nog aanvullende informatie te verkrijgen.

Tot slot, wat staat er allemaal op je 'knee-pad'? Ook de gegevens over de vlucht(?), ik neem aan van niet, aangezien dat allemaal in je hoofd moet zitten. Of juist weer wel, voor 't geval je toch iets vergeten bent?

Alvast bedankt
 
Hoe ziet zo'n videobriefing eruit?Wat wordt er bijvoorbeeld allemaal in verteld? Op welke tijdstippen je bepaalde manouvres moet uitvoeren ofzo?

Inderdaad, de vlucht wordt met je doorgenomen. Dus ook de correcte handelingen (deze staan ook in je boekje, ken ze!) Maar het belangerijkste is; ze leggen de vlucht schematisch uit met de tijden erbij. Noteer deze tijden op je vluchtplan zodat je de tijden alvast wat kent, ga ze dan ook leren daarna!

Is die videobriefing de enige info die je krijgt? Of is er nog aanvullende informatie te verkrijgen.

Je kan nog vragen stellen na aanleiding van de videobriefing.

Tot slot, wat staat er allemaal op je 'knee-pad'? Ook de gegevens over de vlucht?

Alleen de tijdstippen met de te verrichte handelingen. Dus op welk tijdstip je wat moet doen + bijbehorende ADF frequenties. RPM/Trim settings dus uit je koppie! Het hielp bij mij heel erg om de vlucht van te voren al helemaal uit te schrijven met de bij behorende tijden.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!:airforce:
 
Bedankt voor het snelle antwoord, super.

Ik denk dat alles me wel duidelijk is, ik moet het boekje, en dan vooral de laatste hoofdstukken goed kennen. Dit is al het geval, nu nog `warm` houden t/m woensdag/donderdag :)

Is zo`n vluchtgegeven zoiets als:

Maak dan en dan een klimmende bocht naar die en die hoogte, met die en die koers?

Zijn die vluchten echter, dan wel zo gemaakt, dat als je de klimmende bocht perfekt uitvoert je ook echt op die hoogte zit en de juiste koers te pakken hebt? Of kan het ook zo zijn, dat je al wel op de goede koers zit, maar nog een klim moet maken om op de juiste hoogte te komen?

Ik hoop dat de vraag duidelijk genoeg is...

alvast bedankt

vriendelijke groeten
 
in het perfecte geval kom je gelijktijdig op koers en hoogte. Maar natuurlijk zijn de meeste bochten die je maakt (zo niet alle) niet perfect en zal je dús door moeten klimmen/rollen.

Wat voor mijzelf nog een belangrijk punt was, was dat je tijdens de vlucht niet met je hoofd al bij minuut 10 moet zitten als je pas bij minuut 2 bent. Neem elke manoeuvre als een losstaand 'doel'... Voer die handeling één keer in je hoofd uit, vlak voordat je hem echt gaat doen.

Goed, dat werkte bij mij... maar het kan natuurlijk dat jij dat niets vind.

However: good luck
 
Wat S89 zegt deed ik ook, ben je klaar met een handeling, ga dan gelijk naar de volgende. Maar de ADF´jes kan je wel van te voren invoeren zodat je alleen maar op het knopje hoeft te drukken wat de stby frequentie naar de active verandert:) Hoef je op dat tijdstip niet te gaan kloten met frequenties..
 
:eek:fftopic:
Laat ik de sfeer op dit board niet verpesten:
atleet, je hebt gelijk, het was inderdaad onzin en niet on-topic. Mijn excuses daarvoor.

Suc6 met je GVSS.
 
@Maverick

Oke, dat wist ik niet, dat van die ADF's. 'k Zal er aan denken, bedankt voor de tip in ieder geval.



PS. Amraam, ik was wat chagrijnig, dus vandaar die licht geirriteerde reactie. Excuses van mijn kant zijn ook wel op z'n plek:), dus bij dezen.
 
Back
Top