Solid Air zoekt nieuwe piloten!

André

Member
Las net op luchtvaartnieuws.nl

EINDHOVEN - Zakenjetonderneming Solid aiR is op zoek naar nieuwe piloten voor verschillende vliegtuigen in de vloot. Dat meldt een medewerker van de maatschappij aan onze redactie. Er zijn onder andere nieuwe piloten nodig voor de nieuwe zakenjet Beech Premier 1, die het bedrijf binnenkort hoopt te verwelkomen.

Ik weet er nog wel een paar, bijvoorbeeld die mensen die ze er pas uitgeknikkerd hebben nadat ze ze 40 000 euro uit de zak geklopt hadden.

(of het moet al zijn dat deze mensen hun 40K terug gekregen hebben, dan heb ik niks gezegd)

Als het zo is dat mensen niet een smak geld mee hoeven te nemen dan is het natuurlijk een hele mooie mogelijkheid om aan een baan te komen. Elke nieuwe BETALENDE baan zonder al te grote investering (netto typerating vind ik daarbij nog acceptabel) is natuurlijk geweldig! Echter mocht het zo zijn dat de eigen, net vers ontslagen mensen die 40K betaald hebben de T*ring kunnen krijgen en er nieuwe betalende mensen gevraagd worden, tja, dat vind ik dan "niet helemaal netjes"


:radar: Andre :radar:
 
Last edited:
Ik denk dat we de titel kunnen veranderen in

"Solid zoekt zelfbetalende stagieres om uit te zuigen voor een rating
waar je geen klote aan hebt maar je krijgt er superuren (in hun ogen) voor terug"
 
Ik denk dat we de titel kunnen veranderen in

"Solid zoekt zelfbetalende stagieres om uit te zuigen voor een rating
waar je geen klote aan hebt maar je krijgt er superuren (in hun ogen) voor terug"

Volgens hun website willen ze alleen typerated piloten hebben, met bij voorkeur meer dan 1000 uur total time:

Requirements
The minimum qualification requirements are:
1) CPL or ATPL issued in accordance with JAR-FCL;
2) Type rating on license: Citation Jet, Bravo, C650, Piaggio Avanti II or Premier I;
3) Total time > 1000 (preferred);
4) Home location within 45 minutes of EHEH or EHAM; and
5) Dutch speaking or willing to learn the language
We offer a contract of employment, competitive salary (with increase perspective), net daily allowance,
travel and communication expenses.
 
Zal ze wel mailen dat ik een 1/4 type rating heb op de Citation. Geloof dat onze 767 APU dezelfde motor heeft als de Citation. Dat is toch op zijn minst 1/4 rating waard.

Hadden ze niet vliegers ontslagen? Waarom halen ze die niet terug?

Robbie
 
Van een kale kip kan je niet plukken......

Waarschijnlijk moet de kas "bijgevuld" worden. Wat is dan makkelijker dan het aannemen van een aantal slachtoffers die 40 000 E willen investeren in een BJ rating die werkelijkheid nog geen 15 000 E kost met de kans dat je over een paar maanden weer op straat staat....

Die 1000 uur is onzin.. Ze nemen ook studenten aan met nog geen 200 uur total time.. Als je intresse hebt moet je spinner van AIS even benaderen.. Die heeft contacten met dit soort clubs.. :dozey:
 
Waarschijnlijk moet de kas "bijgevuld" worden. Wat is dan makkelijker dan het aannemen van een aantal slachtoffers die 40 000 E willen investeren in een BJ rating die werkelijkheid nog geen 15 000 E kost met de kans dat je over een paar maanden weer op straat staat....

Kennelijk niet, ze vragen type-rated piloten... :dozey:
 
Ze willen alleen typerated mensen om geen problemen te krijgen
met de arbeidsinstanties. Ze hebben minder dan 6 maanden geleden
gasten op straat gegooid. In principe moeten die weer in anmerking
komen voor deze banen. Nu vragen ze 1000 uur en een rating
de meesten die op de keien gegooid zijn zullen hierniet aan
 
Waarschijnlijk moet de kas "bijgevuld" worden. Wat is dan makkelijker dan het aannemen van een aantal slachtoffers die 40 000 E willen investeren in een BJ rating die werkelijkheid nog geen 15 000 E kost met de kans dat je over een paar maanden weer op straat staat....

Die 1000 uur is onzin.. Ze nemen ook studenten aan met nog geen 200 uur total time.. :dozey:

En we gaan weer met z'n allen in de afzeik-modus...

Er staat nergens in de eisen dat je 40.000 moet investeren in een type-rating, die moet je al hebben.
Er worden betaalde banen voor vliegers aangeboden en het zou mooi zijn als ze de eerder ontslagen mensen weer aannemen.

Waarom is die 1000 uur onzin? Mogen ze gerust vragen, is geen eis maar een voorkeur.

Nemen ze ook studenten aan met nog geen 200 uur total time (uiteraard niet voor de genoemde functie) ? Helemaal goed, zolang je je niet laat opzadelen met een (te) dure rating is er niets aan de hand en uiteindelijk maak je zelf de afweging of je daar aan begint of niet.

Wees blij dat er weer een klein beetje beweging in de vacatures komt ipv. suggestieve opmerkingen te plaatsen die je niet hard kunt of durft te maken.:1855:
 
Waarschijnlijk moet de kas "bijgevuld" worden. Wat is dan makkelijker dan het aannemen van een aantal slachtoffers die 40 000 E willen investeren in een BJ rating die werkelijkheid nog geen 15 000 E kost met de kans dat je over een paar maanden weer op straat staat....

Die 1000 uur is onzin.. Ze nemen ook studenten aan met nog geen 200 uur total time.. Als je intresse hebt moet je spinner van AIS even benaderen.. Die heeft contacten met dit soort clubs.. :dozey:



En we gaan weer met z'n allen in de afzeik-modus...

Er staat nergens in de eisen dat je 40.000 moet investeren in een type-rating, die moet je al hebben.
Er worden betaalde banen voor vliegers aangeboden en het zou mooi zijn als ze de eerder ontslagen mensen weer aannemen.

Waarom is die 1000 uur onzin? Mogen ze gerust vragen, is geen eis maar een voorkeur.

Nemen ze ook studenten aan met nog geen 200 uur total time (uiteraard niet voor de genoemde functie) ? Helemaal goed, zolang je je niet laat opzadelen met een (te) dure rating is er niets aan de hand en uiteindelijk maak je zelf de afweging of je daar aan begint of niet.

Wees blij dat er weer een klein beetje beweging in de vacatures komt ipv. suggestieve opmerkingen te plaatsen die je niet hard kunt of durft te maken.:1855:

L-E-Z-E-N
 
Volgens hun website willen ze alleen typerated piloten hebben, met bij voorkeur meer dan 1000 uur total time:

Requirements
The minimum qualification requirements are:
1) CPL or ATPL issued in accordance with JAR-FCL;
2) Type rating on license: Citation Jet, Bravo, C650, Piaggio Avanti II or Premier I;
3) Total time > 1000 (preferred);
4) Home location within 45 minutes of EHEH or EHAM; and
5) Dutch speaking or willing to learn the language
We offer a contract of employment, competitive salary (with increase perspective), net daily allowance,
travel and communication expenses.
...maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat men voor het nodige kleingeld (40K anyone?) best een uitzondering wil maken op de hierboven genoemde eisen... :D

Zoals Kliko en Purno al schreven, een erg dure bullshit rating met waardeloze uren.
 
Waardeloze uren zijn volgens mij beter dan geen uren. Als je het geld hebt is het beter dan thuis zitten. Elk jaar je uurtjes vliegen om brevet geldig te houden kost ook geld. Hoe langer de crisis duurt hoe meer je profeit hebt van je baan. Er zitten verschillende mensen bij blauw, rood en groen die ook in die sector gevlogen hebben. Ik zou zeggen: stop met afzeiken en wees blij dat er weer vacatures komen!

Groeten Supergrover...
 
Nou ja mensen, als het zo is dat de eerder ontslagen piloten al weer aangenomen zijn dan is het toch SUPER nieuws?

Persoonlijk vond ik het allemaal niet zo heel erg aanlokkelijk zo als het ging in het verleden. Als je eerst € 40 000.- moet "investeren in het bedrijf", geen opleidings kosten dus ook niet aftrekbaar voor de belasting. Tja, dan is het wel een hele hoop geld voor heel weinig zekerheid. Maaaarrrrrr als iedereen die het gedaan heeft weer vliegt en geld verdiend, wat is er dan op tegen dat er vliegers met ervaring gevraagd worden. Dat kan een eventuele klant makkelijk eisen. Want groote kans dat die Premier 1 (ook) voor iemand op de AOC gezet gaat worden, en als die klant wil dat er ervaren vliegers op zitten, so be it.

Commentaar is prima, maar als het even kan wel een beetje gefundeerd <--- zeg ik vooral tegen mezelf :D

Solid Air vliegers, als alles weer goed gaat en er gevlogen word, ben ik heeel blij voor jullie want zo gaat het niet overal!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Waardeloze uren zijn volgens mij beter dan geen uren. Als je het geld hebt is het beter dan thuis zitten. Elk jaar je uurtjes vliegen om brevet geldig te houden kost ook geld.
Klopt, maar zijn die 'waardeloze' uren ook 40K waard?

Ik ben geen fan van betalen voor types, maar als je een type koopt doe dat dan bijvoorbeeld bij Ryanair of easyJet. Dan heb je en een goeie type en goeie uren (voor +/- hetzelfde geld) waarmee je eventueel verder kunt solliciteren.

Just my 2 cents...
 
Klopt, maar zijn die 'waardeloze' uren ook 40K waard?

Ik ben geen fan van betalen voor types, maar als je een type koopt doe dat dan bijvoorbeeld bij Ryanair of easyJet. Dan heb je en een goeie type en goeie uren (voor +/- hetzelfde geld) waarmee je eventueel verder kunt solliciteren.

Just my 2 cents...

Hoe wil je bij easyjet binnenkomen dan?
 
Ik ben geen fan van betalen voor types, maar als je een type koopt doe dat dan bijvoorbeeld bij Ryanair of easyJet. Dan heb je en een goeie type en goeie uren (voor +/- hetzelfde geld) waarmee je eventueel verder kunt solliciteren.

Ben ik het helemaal mee eens. Maar als je daar niet binnenkomt en je hebt het geld...

Groeten Supergrover...
 
Back
Top