Stand van Zaken deel 29

Status
Not open for further replies.
Ja ik snap jou kant ook perfect! Ben het ook met je eens! Aangenomen worden is sowieso de Heilige Graal hier;)

Tegenslagen ga je altijd meemaken, is het een throttle die verschuift of iets anders wat je opkloot... Niet meer aan denken en door!
Je kan je ook druk maken over wanneer je begint maar zelfs in de opleiding loopt het niet altijd zoals je wilt. Dan mag tegen je wil ook wel eens een half jaartje wachten!!
Succes verder!
 
Ik ga me nu toch wel een beetje afvragen waar ze in amsterdam mee bezig zijn. Als ik komende week nog niks krijg zal ik toch maar weer even gaan bellen.
 
@Diana, ik bedoelde inderdaad het echt aangenomen zijn. Helaas voor sommigen worden er meer mensen goed gekeurd dan aangenomen.... Is gewoon echt pech hebben dan.

Dat de luchtmacht dat doet kan je ze niet kwalijk nemen inderdaad, ze willen immers diegene die de meeste kans van slagen hebben. Wat je ze wel kwalijk kan nemen is dat je kandidaten met een droom niet zo aan het lijntje moet houden. En ik begrijp up_up_and_away wel dat hij liever aan het lijntje gehouden wilt worden dan uiteindelijk ontkoppelt te worden, maar ik zie hier nog ruimte voor ontwikkeling voor de afdeling werving en selectie. Kan toch niet zo zijn dat je zelf moet bellen om dan te horen dat je al uit het selectieproces bent gehaald?!
 
Dat de luchtmacht dat doet kan je ze niet kwalijk nemen inderdaad, ze willen immers diegene die de meeste kans van slagen hebben. Wat je ze wel kwalijk kan nemen is dat je kandidaten met een droom niet zo aan het lijntje moet houden. En ik begrijp up_up_and_away wel dat hij liever aan het lijntje gehouden wilt worden dan uiteindelijk ontkoppelt te worden, maar ik zie hier nog ruimte voor ontwikkeling voor de afdeling werving en selectie. Kan toch niet zo zijn dat je zelf moet bellen om dan te horen dat je al uit het selectieproces bent gehaald?!

Toch gaat het al jaren zo. Vroegah toen ik selectie deed, 1998, was het precies zo. (jee, ik word oud). Tja, de KLu kan in principe doen wat ze wil, of het altijd netjes is, is een tweede.....
 
Hallo allemaal,
even een kleine update van mijn kant:

Zou zometeen eigenlijk om 10.30 pollen/allergie test hebben op het CMH, echter 1 klein probleem. Zit op dit moment namelijk nog in het prachtige witte Zwitserland aangezien mijn vlucht van Basel naar Amsterdam gister op het allerlaatste moment gecancelled werd. Net gebeld met het CMH en zal een nieuwe datum moeten plannen. Balen maar verder niks te doen, sneeuw is sneeuw en zometeen lekker poeder skien :yeehaa:

Fijne dagen allemaal en wens ieder een prettig keuringsverloop toe!
 
Ook namens mij iedereen fijne feestdagen en laten we hopen dat er zo veel mogelijk Airworkers goedgekeurd worden :yeehaa:
 
Toch nog net voor de kerst weer een envelop van de luchtmacht in de bus gehad. AAC gesprek zal in de periode maart-mei plaatsvinden. Verbaasde me wel een beetje dat ik daar weer minstens 2 maanden op moet wachten maar het zij zo. Aan de andere kant heb ik dan genoeg voorbereidingstijd, misschien dat ik nog wel even een keertje naar zo'n info dag van de KMA ga voor wat extra info enzo. Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar en ook komend jaar succes met de keuring en selecties.
 
De stand van zaken...

Leuk dat het er nogsteeds is!
Maargoed, onze klas is nu nog lekker bezig met de grondschool op de EMVO, we hebben al drie (van de zes) examens gehad. Na het kerstverlof weer 3 examens en dan 3 weken grondcursus, lees: pc-7 feitjes en radiotelefonie leren. Ergens eind februari gaan we naar CML om in de hyperbare kamer te stappen en om in de centrifuge te zitten, daarna gaan we eindelijk weer vliegen (laaste keer was vorig jaar met de PVS). We hebben er super zin in, maar het wordt uiteraard weer flink bikkelen.
Onze klas EMVO 1001 is in oktober opgekomen op woensdrecht, daar zit ik samen met starmick in. 1001 staat voor: 1e klas wat gaat leren vliegen in het jaar 2010 (dus na de grondschool (theorie)), de vorige klas is dus 0904 en de eerst volgende klas is 1002. Nickos zat in 0903, maar is na alle vluchten gevlogen te hebben helaas alsnog afgevallen...
Iedereen veel succes met keuren en andere zaken in het nieuwe jaar!
Tip, niet van flip, blijf jezelf en geloof in jezelf!
 
Leuk om wat te horen van mensen in de opleiding! Succes met de laatste 3 examens!;)
 
Hey Airworkers,

Helaas kom ik met slecht nieuws. Van de tot nu toe GeVFS'de kandidaten zit ik ongeveer in de middenmoot. Het is dus nog afwachten wat dit zal betekenen voor mijn target: de augustusklas. Natuurlijk hebben we ook nog de echte 'PVS' waar ik kan laten zien dat ik het vliegershandje toch echt wel in me heb.
Het ging namelijk mis bij mijn laatste vlucht, de solo:

Bij de level-off had ik de juiste throttle-instelling gekozen, 2300 rpm dus. Alleen de throttle gleed opeens naar voren. Dus ik zette hem weer rustig terug, maar hij gleed toen alweer naar voren. Dus ik zei zo van: 'Volgens mij doet de throttle het niet goed'. Toen kwam de testleider eraan en die had de frictie omhoog geschroefd. Het vervelende was dat ik op dat moment echt uit me concentratie was en tegelijkertijd ook weer tijd was voor me eerste bocht. En daarna weer een bocht en daarna... het volgt heel snel naar elkaar en ik heb mijn volledige concentratie pas naar langere tijd hervonden in mijn vlucht. Deze heb ik dus echt verpest en daardoor sta waarschijnlijk ook bij de 'middenmoot'. Ik ben hier echt niet tevreden mee, omdat ik weet dat ik beter kan en beter had gedaan als die throttle niet naar voren was geschoven. maja wat doe je eraan, zo'n VFS is altijd een moment opname...

Maja nu maar hopen op de PVS, dat die heel lekker gaat. Dan klim ik een stukje omhoog in de lijst:cool:

Wel toevallig, bij mijn laatste vlucht was de weerstand ook niet goed, de throttle viel de hele tijd naar voren, ik zei het ook dus ook de weerstand werd opgedraaid. Ik verloor niet echt me concentratie en heb nog wel lekker gevlogen volgens mij.

Nu hopen dat die PVS snel komt

Groeten
 
Na veel meelezen ook maar eens een bericht posten nu ik ook zelf aan het traject begin!
Woensdag 27 januari PO-1! eigenlijk had ik het 7 december al moeten doen, maar toen heb ik de uitnodiging niet ontvangen:(
 
Weet je ook hoeveel van die EMVO klas het hebben gehaald en wat de verhouding Heli/F16 is?

Ik hoorde dat van de laaste (geslaagde) EMVO klas er 1 naar Sheppard ging en de rest naar de heli's..
 
Ik dacht dat er hier toen verhalen rond gingen over het feit dat er in de komende EMVO klassen niemand naar sheppard zou gaan ? (correct me if i`m wrong meende dat gelezen te hebben hier)
 
Oeff, klinkt niet goed (Voor mij dan als F-16 voorkeurende)..

@ Silent-D : Mooi getal van je aantal posts heb je nu!;)
 
Sterker nog; voor mij is de VFS/PVS halen al mooi en pittig genoeg, laat staan de EMVO halen!;)
 
Daarom, alles stap voor stap. Heb ik ook met de keuring gehad en volgende stap is dus voor mij KMA halen en dan eventueel de EMVO maar dat is nog heel ver weg :)

Succes met VFS en PVS

Is er al wat bekend over de praktijkvluchten? O.a. over wanneer jullie gaan beginnen en met welke vliegschool er gevlogen gaat worden?
 
Helemaal niks.. Er zou in december een rechtzaak zijn betreffende TTC Seppe, hoor het vanzelf wel na mijn VFS.;)
 
Helemaal niks.. Er zou in december een rechtzaak zijn betreffende TTC Seppe, hoor het vanzelf wel na mijn VFS.;)

Reken er maar op dat het heel lang gaat duren.. minstens tot voorjaar is mijn guess.
Maar goed, volgens sommigen [zoek op: SNAP's] is het vliegen in een sim net zo moeilijk als realtime in the big blue. Dus wellicht blijft de Klu met de keuringen de komende honderd jaar wel aan de grond. Goed voor bezuinigingen.

Happy 2010!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top