NLS praktijkfase Phoenix

willempie

New member
Afgelopen maand ben ik naar een open dag van de NLS geweest. Hier werd verteld dat er momenteel studenten in Phoenix zitten voor hun praktijkfase. Dit omdat er te veel vertraging in Portugal is.
Iemand een idee hoe die leerlingen die naar Phoenix mogen, geselecteerd worden? Geld dit voor alle klassen of verblijven sommige klassen alleen in Portugal?
 
Ik kan daar wel antwoord opgeven! Wanneer je halverwege het tweede blok zit van je theorie. Krijg je te horen, of jouw klas geheel naar portugal gaat of dat er een deel naar portugal gaat en een andere deel naar Phoenix. Het is dus niet voor dat je aan de opleiding begint bekent of je naar Phoenix gaat, je moet er gewoon van uitgaan dat het gewoon portugal word wanneer daar genoeg plek is. Zo niet krijgt iedereen een eerlijke kans op Phoenix, dat word bepaald door Dhr Elbrink.

Ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden!
 
Bij mijn weten is het op dit moment nog op vrijwillige basis om naar Phoenix te gaan.
Was gister nog bij NLS en werd me verteld dat er wel plannen zijn om in de toekomst klassen er naar toe te sturen.
 
Welke locatie zouden jullie kiezen, als je mocht kiezen? De scholen in Poenix en Portugal vallen allebei onder het moederbedrijf CAE, maar er zijn toch enige verschillen lijkt mij.
 
Ik zou zelf voor Phoenix kiezen, maar dat doe ik alleen maar omdat ik daar een tijdje heb verbleven en het een geweldig land vind. De toestellen in Phoenix zijn grotendeels full glass en in portugal nog met de beruchte metertjes. Maar wat ik al eerder zei, niet elke klas krijgt de keuze om te mogen kiezen naar welke locatie ze willen. Zoals 0905 die over 2 maanden hun 2de blok afsluiten, gaan allemaal naar Portugal. 0907 daar gaat de helf naar Phoenix en de andere helf naar Portugal. Maar wie het worden hoor je 2 maanden voor vertek ( dus halverwege het 2de blok)
 
Het is trouwens wel op vrijwillige basis, maar wanneer er meer mensen willen dan kunnen word er besloten door de school leiding wie gaan!
 
Euh de toestellen in Phoenix full glass, bedoel je dat er glas voor de metertjes zit neem ik aan? Je vliegt gewoon op de Archers waar bijvoorbeeld de leerlingen van de Sabena Flight Academy ook op vliegen..
 
Ik zou zelf voor Phoenix kiezen, maar dat doe ik alleen maar omdat ik daar een tijdje heb verbleven en het een geweldig land vind. De toestellen in Phoenix zijn grotendeels full glass en in portugal nog met de beruchte metertjes. Maar wat ik al eerder zei, niet elke klas krijgt de keuze om te mogen kiezen naar welke locatie ze willen. Zoals 0905 die over 2 maanden hun 2de blok afsluiten, gaan allemaal naar Portugal. 0907 daar gaat de helf naar Phoenix en de andere helf naar Portugal. Maar wie het worden hoor je 2 maanden voor vertek ( dus halverwege het 2de blok)

Ik zit in 0905 en het is nog niet bekend waar we precies heen gaan laat staan dat ze al weten waar 0907 heen gaat.
 
Het heeft dus niks te maken met cijfers? Dat het alleen zo is dat leerlingen met de hoogste cijfers naar Phoenix mogen?
Hoe is de kwaliteit van het vliegtraject van Phoenix vergeleken met Portugal?
 
Nee cijfers maken niks uit, dat is ons iedergeval verteld! En de tweede vraag zou ik niet kunnen beantwoorden.
 
Glass cockpit? Ik weet niet waar je deze informatie vandaan haalt maar naar mijn weten vliegen de NLS studenten in Phoenix in dezelfde toestellen als de KLS en dat zijn dan de archers. Dus dit zou zeker niet als reden gegeven mogen worden.
 
Sorry voor de onduidelijkheid! De NLS vliegt inderdaad in de Archers! Iemand had dat tegen ons gezegt maar wist het zelf ook niet zeker. En heb het zelf ook even nagevraagd en dat over de glass cockpit is onzin.
 
De klassen die vanaf nu naar Phoenix gaan, zullen VFR + IFR volgen, dus eerst Archers (metertjes) en dan DA-40 + DA-42 (glass cockpit).
 
Ik heb zowel in Evora gezeten als in Phoenix voor de NLS. Wij doen momenteel onze IFR hier. Wij hebben VFR in Portugal gedaan. Is hier allemaal goed geregeld. We vliegen DA40 en DA42. Het is wel wennen aan de Glass cockpit en control stick. Maar de G1000 is echt heel nice! Als iemand vragen heeft....just ask?!
 
Een vraagje aan de NLS-er(s) hier.

Is het dan niet vervelend, want je bouwt toch een soort band op met je klasgenoten denk ik, dat dit ineens in tweeën gesplitst wordt en je elkaar ineens een paar maanden nauwlijks spreekt?
 
Hier nog een student die nu Phoenix zit en eerst in Évora heeft gezeten. Het IFR gedeelte van de opleiding in Phoenix doe je op de DA-40 en DA-42 en dit zijn weldegelijk vliegtuigen met een glasscockpit. We vliegen IFR in andere toestellen dan de kls doet. Ook hebben wij andere instructeurs. Voor onze klas is het nu zo geregeld dat we met 12 leerlingen 3 vaste instructeurs hebben of ook wel 4 leerlingen per instructeurs. Kwaliteit vergelijken met Portugal is erg lastig aangezien ik alleen VFR heb gevlogen in Portugal en hier alleen IFR. Uiteindelijk word je opgeleid voor precies hetzelfde examen (wij doen overigens IR en CPL-examen in Portugal).
Het is opzich helemaal niet zo erg om de klas in tweeen de splitsen. Er zijn altijd mensen waar je meer mee omgaat dan anderen en bij ons is het zo opgedeeld dat iedereen met vrienden of in Portugal of in Amerika zit.
De vraag of we last hebben van arrogante KLS-ers; eigenlijk helemaal niet. Iedereen is gewoon vriendelijk naar elkaar toe en iedereen gaat gewoon met elkaar om. Samen uitgaan gebeurd regelmatig, iedereen is hier gelijk zeg maar.

Als iemand nog vragen heeft hoor ik het wel!
 
Back
Top