Hallo allemaal,
Zoals iedereen weet kan vliegen een dure bezigheid zijn en in veel gevallen kan het zelfs uit om vanuit Londen te vliegen, je kan een paar honderd euro uitsparen.
Nu heb ik op Internet gezien dat een vlucht vanuit LHR met een tussenstop op AMS veel goedkoper was dan een directe vlucht vanuit AMS. Dit terwijl het vluchtnummer gelijk is (dus hetzelfde vliegtuig).
Een slimme reiziger denkt dan, prima dan stap ik toch op in Amsterdam? Maar dat gaat dus niet gezien de AV van bijvoorbeeld KLM:
3. Volgorde van de Vluchtcoupons
(a) Vervoerder zal de Coupons uitsluitend accepteren in de volgorde en beginnend met de Plaats van Vertrek als vermeld op het Ticket (...) Tenzij anders bepaald in de Tariefvoorwaarden, zal het Ticket niet worden geaccepteerd en verliest het alle waarde en geldigheid indien de Coupons niet gebruikt worden in de volgorde waarin de Coupons zijn uitgegeven (bijvoorbeeld wanneer de Passagier de eerste Coupon niet gebruikt en aan boord gaat op een vertrekpunt die niet de Plaats van Vertrek is, of aan boord gaat op een luchthaven die op het Ticket vermeld staat zonder enige van de voorafgaande Coupons te gebruiken).
Het programma Kassa heeft hier in het verleden ook al aandacht aan geschonken. Zie de link hieronder. De vertegenwoordiger van EUclaim.nl zegt dat het een geval van instapweigering is als de passagier niet tussentijds mag opstappen.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=4252037
Denken jullie dat een dergelijke bepaling stand houdt bij de rechter? Heeft Euclaim gelijk? Zie de EU- Verordening (EG) Nr. 261/2004
Ik neem aan dat gedurende de hele vlucht je een stoel hebt geclaimd waar niemand op gaat zitten en die tussentijds ook niet kan worden doorverkocht als je niet incheckt. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Heb deze casus ook voorgelegd op PPrune trouwens.
Zoals iedereen weet kan vliegen een dure bezigheid zijn en in veel gevallen kan het zelfs uit om vanuit Londen te vliegen, je kan een paar honderd euro uitsparen.
Nu heb ik op Internet gezien dat een vlucht vanuit LHR met een tussenstop op AMS veel goedkoper was dan een directe vlucht vanuit AMS. Dit terwijl het vluchtnummer gelijk is (dus hetzelfde vliegtuig).
Een slimme reiziger denkt dan, prima dan stap ik toch op in Amsterdam? Maar dat gaat dus niet gezien de AV van bijvoorbeeld KLM:
3. Volgorde van de Vluchtcoupons
(a) Vervoerder zal de Coupons uitsluitend accepteren in de volgorde en beginnend met de Plaats van Vertrek als vermeld op het Ticket (...) Tenzij anders bepaald in de Tariefvoorwaarden, zal het Ticket niet worden geaccepteerd en verliest het alle waarde en geldigheid indien de Coupons niet gebruikt worden in de volgorde waarin de Coupons zijn uitgegeven (bijvoorbeeld wanneer de Passagier de eerste Coupon niet gebruikt en aan boord gaat op een vertrekpunt die niet de Plaats van Vertrek is, of aan boord gaat op een luchthaven die op het Ticket vermeld staat zonder enige van de voorafgaande Coupons te gebruiken).
Het programma Kassa heeft hier in het verleden ook al aandacht aan geschonken. Zie de link hieronder. De vertegenwoordiger van EUclaim.nl zegt dat het een geval van instapweigering is als de passagier niet tussentijds mag opstappen.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=4252037
Denken jullie dat een dergelijke bepaling stand houdt bij de rechter? Heeft Euclaim gelijk? Zie de EU- Verordening (EG) Nr. 261/2004
Ik neem aan dat gedurende de hele vlucht je een stoel hebt geclaimd waar niemand op gaat zitten en die tussentijds ook niet kan worden doorverkocht als je niet incheckt. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Heb deze casus ook voorgelegd op PPrune trouwens.