Kledingkeuze PO2

Status
Not open for further replies.

FZR

New member
Beste forummers,

Ik heb een klein vraagje, heb getracht de zoekfunctie te gebruiken maar kon hier helaas geen antwoord op vinden....

Hoe zijn jullie gekleed gegaan naar PO2? Zijn jullie in nette, "casual" kleren gegaan of strak in pak? Van het PO bij bijv de KLM FA weet ik dat er van je verwacht wordt in pak te gaan... Hoe is dat hier?
Ik was oorspronkelijk zelf van plan om in pak te gaan, maar zat laatst Top Gun Holland te kijken en zag dat de kandidaten daar vrij casual verschenen...

Ben benieuwd wat jullie ervaring zijn:cool:

Bedankt alvast!
 
Ik ben in nette casual kleren naar de PO2 gegaan. Van de 5 anderen waren de meeste (1 iemand niet echt) netjes gekleed, en er verscheen inderdaad iemand in pak. Als je in pak verschijnt geeft dat wel een goede indruk, je komt dan volwassener over. Maar als je gewoon in nette casual kleren komt dan is er niks aan de hand.
 
Een psycholoog die ik sprak bij het CML zei dat het overbodig is in pak te gaan. Het wordt wel erg op prijs gesteld als je een beetje netjes komt! Denk aan een nette broek en een overhemd of zo iets.;)
 
Zolang je maar niet in je gescheurde spijkerbroek en onder geverfde shirt aankomt is het wel goed volgens mij. Zelf had ik een nette overhemd + broek aan. De rest was in casual kleding.
 
Wat heeft iedereen in godsnaam toch tegen pak? Zo veel moeite is het niet. Zorg wel dat je je hemd mooi strijkt, en als je dat niet kunt, je dat laat doen.
 
Pak is natuurlijk zeer netjes en ook de juiste kledingkeuze wanneer je solliciteert bij bijv. de KFA. Echter heb ik toen toch sterk de indruk gekregen dat strak in het pak niet echt bij het plaatje van de luchtmacht past. Ik zou zeggen trek kleren aan waarin jij je goed voelt die natuurlijk wel netjes zijn. Een pak kunnen ze lichtelijk overdreven vinden, zeker wanneer dit totaal niet bij de rest van je persoonlijkheid past. Ik had gewoon een nette spijkerbroek met overhemd en truitje. (Verder een klalroze boxer en licht beige sokken met een leuke Donald Duck afbeelding er op, voor de nieuwsgierigen) :D
 
Ga nou maar gewoon in pak. Dat is echt de beste keuze (kreeg er complimenten voor tijdens mn PO-2). Zorg dat het je staat, en zorg dat de combinatie van schoenen, pak, stropdas etc. allemaal goed op mekaar afgestemd is. Gedraag je verder ook gewoon netjes en wees jezelf tijdens de spelletjes en het interview.

Verder; In pak gaan past prima bij de KLu. Officiers uniformen zijn ook nette pakken. Wat dacht je van allerlei ceremonies? Dan ga je ook in een net pak. Militair zijn is niet alleen "lomp" en niet "netjes", of wat voor kwalificatie je er ook aan zou willen geven. Zeker bij het officiersschap horen bepaalde tradities en ceremonies waar men heel mooi gekleed gaat. Er is dus niets mis mee om jezelf te vertonen in pak. Je laat dan ook tevens tonen hoe serieus je het neemt (je voegt daad bij het woord).
 
Blijkbaar hebben wij verschillende ervaringen betreft po-2 ;)

Ik ben uiteraard wel op de hoogte van het millitair uniform, toch vind ik de selectie een ander verhaal.
 
Ik zou echt zeker niet in pak gaan als je daar niet aan gewend bent / super chill in rondloopt.

p.s. in mijn ervaring probeert minimaal 95% van de vliegers elk soort ceremonie (tenzij je voor ceremonie leest: bier drinken) zo veel mogelijk te ontwijken.
 
Ben het met tomcat84 eens. Als jij je niet prettig voelt in een pak kan het juist tegen je werken.
Ik denk ook niet dat het wel/niet dragen van een pak het verschil maakt tussen het wel/niet halen van de PO2. Misschien dat het wel wat plus puntjes kan opleveren :D
Belangrijkste is nog dat jij je zelf bent.
 
Mee eens. Als jij in een mooi gestreken overhemd met een nette broek en mooie schoenen komt, is het al goed genoeg!
 
Mee eens. Als jij in een mooi gestreken overhemd met een nette broek en mooie schoenen komt, is het al goed genoeg!

Altijd streven naar meer... Als vlieger kan je niet een gemakzuchtige instelling hebben.
 
Maar het moet wel functioneel blijven, ik ben destijds ook gewoon in net burger gegaan. Gewoon nette broek, overhemd, nette schoentjes en klaar. Steek die extra tijd van het discussieren over welke kleding liever in het leren kennen van de organisatie en haar taken ;)
 
Are you serious!?
btw waar mag ik jou in de stand van zaken zetten?

Ik moet toegeven, ik moest toch wel even lachen na die sarcastische opmerking:grijns: (al vraag ik me af in hoeverre jullie mijn comment serieus namen)! Ik sta helaas niet meer in de SvZ; ben in Februari medisch afgekeurd helaas.. (allergie).
 
In casual kleding komen is gewoon voldoende, als je een goede spijkerbroek aan een blousje ofzo, dan vinden ze het wel goed. Je bent tenslotte ook nog maar een kind ( in de meeste gevallen) en dat weten de psychologen ook wel... Heb hem zelf in een keer gehaald met een gewoon een blousje. Houding achten ze wel belangrijk;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top