Falco92
New member
Hallo,
Vanavond was ik op een studiebeurs (in Groningen), hier waren natuurlijk ook vliegscholen, namelijk de DFA en Stella. De KLM Flight Academy ontbrak dus. Volgens een Stella student was dat omdat de KLM Flight Academy nu helemaal niet meer opleid. Ik wist dat ze het aantal leerlingen teruggeschroefd hadden maar wist niet dat ze helemaal gestopt waren? Klopt dit?
Verder vroeg ik aan diezelfde Stella student waarom hij gekozen heeft voor Stella en niet voor de KLM Flight Academy. Hij zei dat hij dat heeft gedaan omdat KLS'ers (bijna) alleen bij de KLM terecht komen en bij de andere maatschappijen zelfs een slechte naam hebben. Als voorbeeld noemde hij: een net afgestudeerde van de KLS komt op de bufferlijst van de KLM, maar gaat ook op sollicitatiegesprek bij bv. Transavia, wordt aangenomen maar na een paar maand kan hij bij de KLM werken en gaat dat doen. Volgens die student ontstond hierdoor een slechte indruk van KLS'ers van maatschappijen behalve KLM. Hij zei dat je in deze tijd dus beter Stella kan doen, want de KLM zit simpelweg vol. Nou lees ik altijd hier dat KLM veel hoger aangeschreven staat dan Stella en zeker in deze tijden van crisis. Hoe kijken jullie nou tegen het verhaal van die student aan? Ben benieuwd.
Falco.
Vanavond was ik op een studiebeurs (in Groningen), hier waren natuurlijk ook vliegscholen, namelijk de DFA en Stella. De KLM Flight Academy ontbrak dus. Volgens een Stella student was dat omdat de KLM Flight Academy nu helemaal niet meer opleid. Ik wist dat ze het aantal leerlingen teruggeschroefd hadden maar wist niet dat ze helemaal gestopt waren? Klopt dit?
Verder vroeg ik aan diezelfde Stella student waarom hij gekozen heeft voor Stella en niet voor de KLM Flight Academy. Hij zei dat hij dat heeft gedaan omdat KLS'ers (bijna) alleen bij de KLM terecht komen en bij de andere maatschappijen zelfs een slechte naam hebben. Als voorbeeld noemde hij: een net afgestudeerde van de KLS komt op de bufferlijst van de KLM, maar gaat ook op sollicitatiegesprek bij bv. Transavia, wordt aangenomen maar na een paar maand kan hij bij de KLM werken en gaat dat doen. Volgens die student ontstond hierdoor een slechte indruk van KLS'ers van maatschappijen behalve KLM. Hij zei dat je in deze tijd dus beter Stella kan doen, want de KLM zit simpelweg vol. Nou lees ik altijd hier dat KLM veel hoger aangeschreven staat dan Stella en zeker in deze tijden van crisis. Hoe kijken jullie nou tegen het verhaal van die student aan? Ben benieuwd.
Falco.