Banen, banen, en nog eens banen...


Ja das dus wanneer je een Aussie ATPL heb. Wie hier heeft die?

Ik vind die add van Aussie het beste, speciaal voor dit gedeelte van het Board. Waar zie je nog dat een Airline je TR betaald plus een zeer waarschijnlijke bond van 5 jaar ofzo. Helvetic is Zwitsers, en daar kennen ze het respect en waarde van de piloten nog. Je ben hoog opgeleid, dus we betalen jou ook daarnaar en naar je verantwoordelijkheden. Niet dat ik weet wat je betaald krijg, maar ik weet hoe zwitsers zijn. En als je niet te ver weg wil, dan is dat een fantastische optie, plus je betaal niet veel belasting in der Schweiz en is een heel mooi land. Zurich basis, ook niet verkeerd.

Ik heb die add van Aussie ook doorgepaast aan iemand die ik ken die stella heeft gedaan en al een half jaar werkeloos is, maar die gast reageert niet,,maja logisch. STELLA ZOEKT EEN BAAN VOOR JE:stapelge:
 
Helvetic is Zwitsers, en daar kennen ze het respect en waarde van de piloten nog. Je ben hoog opgeleid, dus we betalen jou ook daarnaar en naar je verantwoordelijkheden. Niet dat ik weet wat je betaald krijg, maar ik weet hoe zwitsers zijn. En als je niet te ver weg wil, dan is dat een fantastische optie, plus je betaal niet veel belasting in der Schweiz en is een heel mooi land. Zurich basis, ook niet verkeerd.

Vergeet niet dat levensonderhoud in Zwitserland behoorlijk prijzig is. Ook woonruimte kan behoorlijk in de papieren lopen. Een vriend van mij heeft er een tijdje gewoond en betaalde 950 Eu voor +/- 22m2. Daar stond tegenover dat hij inderdaad ook leuk verdiende tijdens zijn stage in een hotel. Ik denk dat daar in elke branche de lonen gewoon hoger liggen.
 
Vergeet niet dat levensonderhoud in Zwitserland behoorlijk prijzig is. Ook woonruimte kan behoorlijk in de papieren lopen. Een vriend van mij heeft er een tijdje gewoond en betaalde 950 Eu voor +/- 22m2. Daar stond tegenover dat hij inderdaad ook leuk verdiende tijdens zijn stage in een hotel. Ik denk dat daar in elke branche de lonen gewoon hoger liggen.

Ik weet inderdaad dat levensonderhoud daar best prijzig, maar wat jezelf al aangeeft, de lonen liggen daar gemiddeld een stuk hoger dan in Nederland. Ik zou het ervoor doen, vliegen bij Helvetic.
 
Komt weer een lading jobs aan.

Deze eerste vindt ik een beetje merkwaardig, maar goed, er staat dus dat alleen een type rating benodigd is.

http://www.jetairways.com/EN/IN/Careers/Careers.aspx

Deze is niet zozeer een 'ab-initio' job, maar de eisen zijn niet extreem hoog. Voor iedereen met een Rating op een airbus 320/330/340 is het een optie.
http://wwi.srilankan.aero/contactus/flight_crew.htm

Geen idee wat hier de eisen zijn, zeker is in ieder geval dat je zeer avontuurlijk moet zijn. Afghanistan, niet iedereen ziet dat zitten.
http://www.pamirairways.af/demodisplay.php?page_id=26

Zimex, alpenlanden.
http://www.zimex.ch/home/career/pilots.aspx

Of op de ATR met Air Mauritius!
http://www.airmauritius.com/vacancies.htm

Zo.:)
 
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen?

Op freelance basis en niets voor een AI maar toch, het is iig in NL...
 
Last edited:
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen?

Op freelance basis en niets voor een AI maar toch, het is iig in NL...

Denk dat deze beter ergens in het onderdeel 'beroepspiloten' past. minimaal 4000 TT, ken weinig ab-initio's met zoveel uur op de teller.:biertje:
 
Denk dat deze beter ergens in het onderdeel 'beroepspiloten' past. minimaal 4000 TT, ken weinig ab-initio's met zoveel uur op de teller.:biertje:

Klopt, was ook mijn bedoeling om het daar te posten... Todat ik erachter kwam dat ik daar nog geen berichten kan posten haha. :biertje:

Maar als je je voelt geroepen, er zijn waarschijnlijk genoeg mensen met interesse hiervoor. ;)
 
vraagje:
misschien niet de juiste plek, maar aangezien het te maken heeft met banen.

alles is fictief! maar de situatie speelt wel.

maatschappij Airwork Airlines verwacht van me dat ik een TR hebt. noem er 1: B797, maar die heb ik niet.
wat is de meest gangbare situatie?
ik dacht ik stel voor om de selectie procedure/ sollicitatie in te gaan. en als ik dan aangenomen word dan pas die TR te gaan doen. nee heb ik en ja kan ik krijgen. maar nu komt de vraag: hoe werkt het precies om met mijn baangarantie die ik dan hebt, dat ik naar de bank gaat om te vragen om me te "ondersteunen" (lenen) in het financieren van mijn TR B797. werken nederlandse banken hier aan mee omdat het hier gaat om Airwork Airlines die niet in Nederland zit. of moet ik met die baangarantie naar het land waar Airwork Airlines in is gevestigd?

hebben jullie hierin ervaring mee? hoe pak je zoiets aan? willen solliciteren op een baan, maar je hebt geen TR op die kist. Ik zal niet 1 2 3 een TR nemen en dan pas solliciteren.

Alvast heel erg bedankt.

Grt RAH
 
Alleen een TR koopt je op dit moment geen baan, uren wel... En dan zeker 500u op een jet of een turboprop...

Banken in NL werken wel mee aan als je een baangarantie erna hebt, bijvoorbeeld bij RYR. Als je gewoon geld wilt pinnen zodat je een TR kunt gaan halen en daarmee hoopt op een baan, wordt het een lastig verhaal.

Succes!
 
vraagje:
misschien niet de juiste plek, maar aangezien het te maken heeft met banen.

alles is fictief! maar de situatie speelt wel.

maatschappij Airwork Airlines verwacht van me dat ik een TR hebt. noem er 1: B797, maar die heb ik niet.
wat is de meest gangbare situatie?
ik dacht ik stel voor om de selectie procedure/ sollicitatie in te gaan. en als ik dan aangenomen word dan pas die TR te gaan doen. nee heb ik en ja kan ik krijgen. maar nu komt de vraag: hoe werkt het precies om met mijn baangarantie die ik dan hebt, dat ik naar de bank gaat om te vragen om me te "ondersteunen" (lenen) in het financieren van mijn TR B797. werken nederlandse banken hier aan mee omdat het hier gaat om Airwork Airlines die niet in Nederland zit. of moet ik met die baangarantie naar het land waar Airwork Airlines in is gevestigd?

hebben jullie hierin ervaring mee? hoe pak je zoiets aan? willen solliciteren op een baan, maar je hebt geen TR op die kist. Ik zal niet 1 2 3 een TR nemen en dan pas solliciteren.

Alvast heel erg bedankt.

Grt RAH

Naar mijn mening is dit heeel erg trickie. Dit nog afgezien of de banken je dit zouden willen lenen. Waarom...

Wanneer een bedrijf vliegers vraagt met een typerating op zak, betekent dit meestal dat er ook uren aan vast zitten. Bijvoorbeeld TQ X met 500u op type.
Zelfs als dit er niet staat moet je je het volgende indenken, stel er komen 50 sollicitaties binnen met de juiste TQ. Van deze 50 hebben er 45 500u of meer op type. En van die 45 zijn er 20 jonger dan 30. Welke vliegers denk je dat uiteindelijk voor de positie aangenomen worden.....
(En zij moeten natuurlijk ook nog de grading, psycho en gesprek halen, maar dat moet jij ook)

Ik heb dit bij verschillende collega`s zien gebeuren namelijk om uiteindelijk afgewezen te worden. Wel een TQ gekocht van 15k+ en er nergens mee aan de bak kunnen.

Het kan, zeker. Zou ik het doen, zeker niet.

Succes, PD
 
Khors Air

Pilot for McDonnell Douglas MD-80 and LearJet 60 Qualifying requirements:



Captain:

◦higher education or flight academy education;

◦valid ATPL;

◦minimum 3000 hrs total flying time on 1-2 class of airplanes; 1500 hrs total flying time as captain on 1-2 class of airplanes;

◦First Class Medical Certificate;

◦fluent English;

◦basic PC skills (Internet, e-mail);

◦age before 50 years.



First officer:

◦higher education or flight academy education;

◦valid CPL/ATPL;

◦pilot experience on airplane not less than class 3;

◦minimum 500 hrs of total flying time;

◦First Class Medical Certificate;

◦fluent English;

◦basic PC skills (Internet, e-mail);

◦age before 45 years.



Personal qualities and capabilities:

◦attentiveness, exactness;

◦responsibility.




Please fiil in this pilot application form and send it along with your cv.
 
Do some reading

Do some reading

vraagje:
misschien niet de juiste plek, maar aangezien het te maken heeft met banen.

alles is fictief! maar de situatie speelt wel.

maatschappij Airwork Airlines verwacht van me dat ik een TR hebt. noem er 1: B797, maar die heb ik niet.
wat is de meest gangbare situatie?
ik dacht ik stel voor om de selectie procedure/ sollicitatie in te gaan. en als ik dan aangenomen word dan pas die TR te gaan doen. nee heb ik en ja kan ik krijgen. maar nu komt de vraag: hoe werkt het precies om met mijn baangarantie die ik dan hebt, dat ik naar de bank gaat om te vragen om me te "ondersteunen" (lenen) in het financieren van mijn TR B797. werken nederlandse banken hier aan mee omdat het hier gaat om Airwork Airlines die niet in Nederland zit. of moet ik met die baangarantie naar het land waar Airwork Airlines in is gevestigd?

hebben jullie hierin ervaring mee? hoe pak je zoiets aan? willen solliciteren op een baan, maar je hebt geen TR op die kist. Ik zal niet 1 2 3 een TR nemen en dan pas solliciteren.

Alvast heel erg bedankt.

Grt RAH

Firstly - very few Airlines are going to promise you a job if you buy a rating first.

Secondly - Airlines that do offer this kind of thing offer crap terms and conditions or even P2F (Pay to Fly). Do some research on PPRuNe - "Lionair" in Indonesia.

Thirdly - this is a high risk strategy which may result in a Type Rating but no job as has been stated previously.

There are no guarantees - you need to understand that.

This has already happened in Holland - search "Air Exel" "Exel Aviation Group" "Holland Exel" and read the threads very carefully. Everybody who obtained a Type Rating from any of the above got screwed - some are still in denial about it.
 
Last edited:
Back
Top