Banen, banen, en nog eens banen...

Thanks Airnout, ben er als een gek bovenop gesprongen. Let's hope for the best.

Paar maanden geleden achter de Air Berlin vacature aangegaan, helaas geen succes (niet uitgekozen voor de selectie) maar wel een e-mail gekregen van Air Berlin/Interpersonal.

"Meanwhile we have thoroughly reviewed your data. Unfortunately we are not able to consider your application for the next step of the selection process at this time. This means in no way any judgement of your qualification or skills as a pilot."

Hoe jammer het ook is om dit te krijgen, het feit dat je een reactie krijgt doet al goed. Het geeft aan dat je met een gedegen, professioneel bedrijf werkt.
 
Last edited:
SriLankan

SriLankan

SriLankan Airlines looking for Type Rated Captains and F/O on all fleets (A320/A330/A340).

Requirements.

Captains 5500TT + 1000PIC on Type
F/O 500 on Type

Link + application form here

You can PM me for me info.
 
Daar staat wel heel veel uit 2006-2008 op, niet meer heel representatief. Verder wel e.e.a. nuttig!
 
https://www.interpersonal.de/site/mm_jobseeker/vm_searchjob/

First officers voor cargolux, "only a few vacancies in 2010".

Minimaal 2500 hr

Flight Experience required:
Total flying experience of minimum 2,500 hours, of which 1,000 hours are on jet typ aircraft as below:

Airbus / Boeing / MD all types
AVRO BAE146, RJ70/85/100
Fokker 70/100
Global Express BD700
Lockheed,Military A/C C-141
Tupolev 134, 134A
Yakovlev Yak-42

or

Total flying experience of minimum 3,000 hours of which 2,000 hours are on high performance turboprop or jet as listed below :

ATR 72
Canadair CRJ100, CRJ200, CRJ700
Challenger 600, 601, 604
Bombardier Dash 8 Q400
Embraer 135, 145,170, 190
Falcon 50, 50EX, 900, 900EX, 2000, 2000EX, 7X
Gulfstream II, III, IV, V
Saab 2000
 
Heeft dat iets met het aanbod op de markt te maken? Dus: hoe meer mensen, hoe beter je eisen kunt stellen.
 
Dat is heel simpel denk ik. De Boeings, Airbussen en Fokker 70/100's zijn toch een andere klasse dan de Embraers en de CRJ.

Voor het gemak wordt de Emb 170/190 gewoon onder de Embraer familie geplakt.

Schijnt voor Cargolux wel een redelijk lange holdingpool te zijn (net als overal), aan de andere kant: je weet maar nooit!

Het is in ieder geval een goed teken dat er weer wat piloten nodig zijn hier en daar...
 
Dat is heel simpel denk ik. De Boeings, Airbussen en Fokker 70/100's zijn toch een andere klasse dan de Embraers en de CRJ.

Waarbij de klasse Embraers en CRJ dan kennelijk zoveel moeilijker te vliegen zijn, dat je er veel meer ervaring voor moet hebben dan op zo'n makkelijke Boeing, Airbus, Fokker of Tupolev? :wegkwijt:

Vraag en aanbod, dus men vliegt liever op een Embraer, CRJ of Saab 2000 dan op een Boeing, Airbus of Fokker waardoor men voor de laatste minder uren vraagt?:wegkwijt:
 
Ik denk niet dat je Busair goed begrijpt Nosig.
Volgens mij bedoelt hij, dat er meer mensen op de markt zijn met een embryo dan een fokker rating en ze daarom dus hogere eisen kunnen stellen aan de eerste groep? Klinkt opzich logisch.

En een Fokker is inderdaad makkelijker te vliegen dan een E190, getuige het aantal tailstrikes op laatst genoemde :kiss:
 
Back
Top