GVSS

Wardc, bedankt, goede uitleg en gefeliciteerd met het behalen van je GVSS!;)
 
gefeliciteerd man! ik ben nu in het hotel, ik moet zeggen ze blijken toch pittig te zijn hoor! ik vloog de B-vlucht en ging wel aardig goed voor mijn gevoel. en die instructeur die zei van daar moet je beter op letten en daar ook op...had echt zo iets van: ok....misschien toch niet zo goed als ik dacht....

morgen de C,D - en F-vlucht! we zullen zien

Grts West
 
en die instructeur die zei van daar moet je beter op letten en daar ook op...had echt zo iets van: ok....misschien toch niet zo goed als ik dacht....

Hoeft niks te zeggen, ze laten het lang niet altijd merken als het goed gaat. En wat op of aanmerkingen is niet verwonderlijk als je pas 3 keer (denk ik) in een simulator hebt gevlogen;)

Maar ben idd ook wel benieuwd of je t gehaald hebt (en je mede gvss'ers natuurlijk)...

Grtz
 
Wordt er eigenlijk alleen maar in de ALSIM gevlogen of ook nog in die Frasca (Hoorde dat ze dat soms doen ivm. drukte)?
 
helaas, ik heb hem niet gehaald...ik mocht aan de f-vlucht beginnen en de instructeur zei dat het kantje boord was...dus ik hard voorbereiden en had die vlucht helemaal in mijn hoofd en toen zat ik daar...en het liep niet lekker ik begon gewoon domweg een klimmende bocht een minuut te vroeg...reset naja zo ging het wat door..ik had moeite met de snelheid vasthouden en dan zonder verticale snelheid...maar ik had inmiddels ook door dat het gewoon een hard psychologisch spelletje, dus ik hoopte nog dat ik het misschien zou halen...en ik lande het toestel en deed de checklist, en toen vroeg de instructeur van:"wat vond jij er van?" ik zei een aantal puntjes en toen zei ik van maar het is belangrijker wat u er van vond..toen kwam er een flinke lijst van opmerkingen, en toen zei hij: ik heb je scores gezien, en ik weet wat de scores zouden moeten zijn en ik denk dat het onvoldoende gaat worden...naja tranen in de ogen natuurlijk, ik kwam naar buiten..de rest had ook rode ogen, behalve 1 maar die had nog geen uitslag...vervolgens de officiële bekendmaking. "sorry, maar helaas"

tis nu zo raar...geen doel in je leven meer hebben...nu moet ik iets anders zoeken...en met havo kom ook niet ver als iets anders in de luchtmacht....
 
tis nu zo raar...geen doel in je leven meer hebben...nu moet ik iets anders zoeken...en met havo kom ook niet ver als iets anders in de luchtmacht....

Welkom bij de club. Als je klaar bent kijk dan even goed rond en dan zul je zien dat het niet bepaald het einde van de wereld is.
 
Welkom bij de club. Als je klaar bent kijk dan even goed rond en dan zul je zien dat het niet bepaald het einde van de wereld is.


Inderdaad, slechts een heel select groepje wordt uiteindelijk vlieger,
het is even kut maar uiteindelijk zul je je er toch overheen moeten zetten en wat anders moeten gaan zoeken.
Succes
 
ik weet het, ik moet ook wat anders gaan zoeken. misschien kijken hoever ik kan komen als luchtverkeersleider of gevechtsleider( helaas is hier geen vacature voor) verkeersvlieger lijkt me ook geweldig...maar ja ik vrees dat daar over5 jaar ofzo amper werk in is, en dan heb je toch een lening van 120 duizend euro...
 
ik weet het, ik moet ook wat anders gaan zoeken. misschien kijken hoever ik kan komen als luchtverkeersleider of gevechtsleider( helaas is hier geen vacature voor) verkeersvlieger lijkt me ook geweldig...maar ja ik vrees dat daar over5 jaar ofzo amper werk in is, en dan heb je toch een lening van 120 duizend euro...

Ik denk dat er over 5 jaar juist wel weer werk in is.
 
Even een vraagje; Ik lees af en toe dat het helpt om je vlucht uit te schrijven. Hoe schrijven jullie dat uit? Je krijgt van te voren je 'vluchtplan' en op basis daarvan schrijf je in het in eigen woorden? Of een tijdschema of zo?
 
Maak gewoon voor jezelf een tijdschema inderdaad. Bijv:

02:00 minuut: bocht links - adf code
04:00 minuut: climb to 3500'

Dat samen met je vluchtplan kan je goed in de mock up oefenen ( hebben ze die nog?)
 
Bedankt! Ik duik m'n 'op-een-houten-bord-gemaakte-mockup' en het blauwe boekje weer in. :eek:
:airforce:
 
Back
Top