Hallo forumleden,
Mijn eerste post en hopelijk niet mijn laatste.
Een leuk lang verhaal komt hier maar ik ben benieuwd naar jullie mening, mijn mening komt in onderstaande ook naar voren maar jullie hebben meer ervaring.
Betreft: piloot worden op 30 jarige leeftijd.
Ik ben Michel, 30 jaar, mijn opleiding is oa MTS-wtb en MTS luchtvaarttechniek (hoofddorp) en ben werkzaam geweest als onderhoudstechnicus-mechanisch bij Martinair waarna ik toch maar HTS heb gedaan en nu in het normale bedrijfsleven ben beland. Vliegtuigen en vliegen trekt mij zo ongelooflijk veel en heb nog steeds mensen om me heen die in de luchtvaart werken. Ikzelf heb ook nog 3 jaar als engineer gewerkt bij een bedrijf die gasturbine motor onderdelen maakte, voornamelijk CFM en CF6 motoren.
Ik sla mijzelf voor mn kop dat ik nooit met de opleiding ben begonnen omdat ik het niet durfde (het was in de tijd na 11 sept 2001). Ik weet dat ik het qua niveau kan afronden de opleiding. Ik ken een piloot bij Arkefly en ik ken een piloot in opleiding bij Stella. Die zeggen dat het nog wel haalbaar is voor mij. Ik ben ook naar een voorlichting geweest van de NLS en dat zou ook de school zijn waar ik mee verder zou willen. Ik heb wat obstakels en dat is financiering en toelating. (andere scholen voor senioren beginners zijn welkom ;-))
Mijn problem(en):
1) NLS zegt: je mag je wel inschrijven alleen je krijg je financiering niet rond want de ABN geeft geen financiering meer boven de leeftijd van 27 jaar, terwijl de piloot in opleiding die ik ken zei dat een jongen in zijn klas zit die 33 jaar is. De piloot in opeiding zei tevens tegen me dat er pas word bepaald door de bank na een gesprek met je of je het wel zal halen. Ik ben niet bang dat ik het niet haal. Ik heb zoveel luchtvaart vakken gehad op de NLC (wetten, instrumenten, basics of flight, etc) en ik heb als monteur gewerkt. Ik weet nu als meer dan die maat van me die bij stella de opleiding doet.
2) ik heb een eigen koophuis samen met mijn vriendin. Alleen op het salaris van mijn vriendin komen we niet rond. Kan ik dit mee-financieren? Het zou gaan om 900 euro per maand tijdens de opleiding (denk dus zo'n 15 a 20-duizend euro extra bijlenen). Klopt het dat je de rente over die lening niet meer kan aftrekken bij de belasting of wel? Zou de abn mij een lening willen verschaffen?
Ik wil niet mijn huis als onderpand laten gelden, en geld in de familie halen zit er niet in.
Tevens heb ik vroeger op jonge leeftijd mij ingeschreven bij piloot worden bij de luchtmacht, ik kwam ver in de selectie. Ik ging ten onder in de simulator "werk-week" en zat al bij de laatste 20 van de 100. Luchtmacht is streng maar omdat ik toen al zover was gekomen ben ik niet bang voor de reguliere toelating.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden of het haalbaar is voor mij en wat mijn kansen zijn als ik over 1,5/ 2 jaar klaar ben. Krijg ik een totale financiering rond?
Groetjes,
Michel
Mijn eerste post en hopelijk niet mijn laatste.
Een leuk lang verhaal komt hier maar ik ben benieuwd naar jullie mening, mijn mening komt in onderstaande ook naar voren maar jullie hebben meer ervaring.
Betreft: piloot worden op 30 jarige leeftijd.
Ik ben Michel, 30 jaar, mijn opleiding is oa MTS-wtb en MTS luchtvaarttechniek (hoofddorp) en ben werkzaam geweest als onderhoudstechnicus-mechanisch bij Martinair waarna ik toch maar HTS heb gedaan en nu in het normale bedrijfsleven ben beland. Vliegtuigen en vliegen trekt mij zo ongelooflijk veel en heb nog steeds mensen om me heen die in de luchtvaart werken. Ikzelf heb ook nog 3 jaar als engineer gewerkt bij een bedrijf die gasturbine motor onderdelen maakte, voornamelijk CFM en CF6 motoren.
Ik sla mijzelf voor mn kop dat ik nooit met de opleiding ben begonnen omdat ik het niet durfde (het was in de tijd na 11 sept 2001). Ik weet dat ik het qua niveau kan afronden de opleiding. Ik ken een piloot bij Arkefly en ik ken een piloot in opleiding bij Stella. Die zeggen dat het nog wel haalbaar is voor mij. Ik ben ook naar een voorlichting geweest van de NLS en dat zou ook de school zijn waar ik mee verder zou willen. Ik heb wat obstakels en dat is financiering en toelating. (andere scholen voor senioren beginners zijn welkom ;-))
Mijn problem(en):
1) NLS zegt: je mag je wel inschrijven alleen je krijg je financiering niet rond want de ABN geeft geen financiering meer boven de leeftijd van 27 jaar, terwijl de piloot in opleiding die ik ken zei dat een jongen in zijn klas zit die 33 jaar is. De piloot in opeiding zei tevens tegen me dat er pas word bepaald door de bank na een gesprek met je of je het wel zal halen. Ik ben niet bang dat ik het niet haal. Ik heb zoveel luchtvaart vakken gehad op de NLC (wetten, instrumenten, basics of flight, etc) en ik heb als monteur gewerkt. Ik weet nu als meer dan die maat van me die bij stella de opleiding doet.
2) ik heb een eigen koophuis samen met mijn vriendin. Alleen op het salaris van mijn vriendin komen we niet rond. Kan ik dit mee-financieren? Het zou gaan om 900 euro per maand tijdens de opleiding (denk dus zo'n 15 a 20-duizend euro extra bijlenen). Klopt het dat je de rente over die lening niet meer kan aftrekken bij de belasting of wel? Zou de abn mij een lening willen verschaffen?
Ik wil niet mijn huis als onderpand laten gelden, en geld in de familie halen zit er niet in.
Tevens heb ik vroeger op jonge leeftijd mij ingeschreven bij piloot worden bij de luchtmacht, ik kwam ver in de selectie. Ik ging ten onder in de simulator "werk-week" en zat al bij de laatste 20 van de 100. Luchtmacht is streng maar omdat ik toen al zover was gekomen ben ik niet bang voor de reguliere toelating.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden of het haalbaar is voor mij en wat mijn kansen zijn als ik over 1,5/ 2 jaar klaar ben. Krijg ik een totale financiering rond?
Groetjes,
Michel