De positie van de KLM Flight Academy als preferred supplier van de KLM

ties89, aan je nickname te zien ben je nu een jaar of 20. Wat is het maximale bedrag dat je OOIT op je spaarrekening hebt gehad?

Holy shit man, 170.000,-, dat is toch niet meer normaal man?! Ik denk dat je in totaal 400,000.- naar de bank brengt, verspreid over 25 jaar...
 
Reken voor de grap eens uit hoeveel het je oplevert ten opzichte van een 'gewone baan'.....als je je lifetime earnings al begint met een min van bijna 2 ton, dat haal je never nooit meer in. Kun je een leuke Cessna/Cirrus/Piper van vliegen in het weekend.

Snap dat geld niet direct de reden is om te gaan vliegen, maar bedenk je wel even 2 keer dat het op het randje is van een nooit meer terug te verdienen investering!
 
ties89, aan je nickname te zien ben je nu een jaar of 20. Wat is het maximale bedrag dat je OOIT op je spaarrekening hebt gehad?

ten eerste is dat niet relevant voor de discussie.
ten tweede gaat dat jou echt helemaal niets aan hoeveel ik op mijn spaarrekening heb staan
ten derde is het mijn mening dat ik 5000 euro op 140000 niet heel veel vindt, zeker als er bepaalde voordelen aanzitten om die 5000 extra te investeren. Als jij dat anders zit moet je dat zelf weten, dat respecteer ik zoals je mijn mening ook kan respecteren.

ontopic:
Verder heb je wel een groot belastingvoordeel. je mag namelijk je studieschuld als negatief inkomen opgeven, waardoor je de eerste 2 jaar (dat je werkt) geen belasting hoeft te betalen. wat je bruto verdient, verdien je dus netto ook. Moet je wel eerst een baan vinden wat lastig zat is in deze tijden natuurlijk;)
 
Mits je in NL aan de bak komt, anders heb je niezo veel aan je negatieve inkomen hier.
 
Grote bek voor iemand die net komt kijken...hoeveel denk je netto te gaan verdienen in je eerste jaar als je 20K te weinig vindt??!
Je kan wel pretenderen informatief te posten, maar als je cijfers onrealistisch zijn, mag dat best wel aangesproken worden
C u in two years en dan wil ik wel eens zien wat er allemaal van terecht gekomen is
 
Tering, zijn de twee leningen (opleiding en living) samen op de KLS tegenwoordig al goed voor circa 170.000 euro's?! Toen ik een jaar of 5 geleden begon was het "nog maar" 145.000...... Lekkere stijging in 5 jaar tijd. Moet is met mijn baas gaan praten, zo hard steeg mijn salaris afgelopen jaar niet. :duh:

Ties89, dat jij 5000 euro niet veel vind is jou mening. Ik ben het zeker niet met je eens. Over dat negatief inkomen hoef ik al niets meer te zeggen, die kopte Surferboy al in. Af en toe zou het je sieren iets langer na te denken voordat je iets post.
 
ligt aan de bank. ABN vraagt op dit moment volgens mij 6,3% en bij friesland is het iets anders. Je betaalt voor je studieschuld weer een andere rente dan voor je living. living lag volgens mij op 9,1% maar dat weet ik niet zeker. Maar als je dus je studie plus rente leent zit je rond de 140.000 euro en met living + rente daarover zit je rond de 170.000


Ongelooflijk en verbijsterend, meer woorden heb ik er niet voor.
Zowel de bedragen als het gemak waarmee er wordt omgegaan.

Laten we hopen dat de staatsloterij onevenredig veel gaat uitkeren in de Airwork-gemeenschap.
 
Grote bek voor iemand die net komt kijken...hoeveel denk je netto te gaan verdienen in je eerste jaar als je 20K te weinig vindt??!

hohoho. Ik heb nooit gezegd dat ik 20K te weinig vindt. Iemand begon over dat sommige mensen voor 5000 euro drie maanden moet werken DUS heeft hij het over een jaarsalaris van 20000 euro. Daar ging ik toen op in door te concluderen dat 5000 euro op 20000 euro heel anders is dan 5000 euro op 140000 euro. Ik heb nooit gezegd dat ik dat te weinig vindt of wat dan ook. Verder ga ik weer herhalen dat ik die 5000 euro op 140000 euro redelijk vindt om bij te leggen aangezien er andere voordelen aan zitten ten opzichte van de goedkopere lening. Laat dat duidelijk zijn. Natuurlijk is 5000 euro zomaar 'los' een heel ander verhaal. Maar bij deze lening gaat het om meer dan alleen het bedrag. Het gaat ook om de 'nazorg' en andere voorwaarden.

En over in Nl aan de bak komen. Klopt uiteraard, maar deze bedragen gelden voor de KLS'ers en aangezien 95% van de KLS'ers in NL bij de KLM gaat werken ging ik daar even voor het gemak van uit.
 
En over in Nl aan de bak komen. Klopt uiteraard, maar deze bedragen gelden voor de KLS'ers en aangezien 95% van de KLS'ers in NL bij de KLM gaat werken ging ik daar even voor het gemak van uit.

Misschien moet je de eerste post nog even lezen...:dozey:
 
95% van de KLSers bij de KLM? Dacht alleen dat de KLS dat gebruikte als verkooppraatje..... Ben je alvast aan het solliciteren voor een functie bij het Jobcenter, voor het geval je straks op de bufferlijst staat bij de KLM?! :1855:
Kan je vertellen dat die getallen niet werden gehaald, en heb sterk mijn twijfels dat dat nu wel het geval is!
 
95% van de KLSers bij de KLM? Dacht alleen dat de KLS dat gebruikte als verkooppraatje..... Ben je alvast aan het solliciteren voor een functie bij het Jobcenter, voor het geval je straks op de bufferlijst staat bij de KLM?! :1855:
Kan je vertellen dat die getallen niet werden gehaald, en heb sterk mijn twijfels dat dat nu wel het geval is!

ik sta al op de bufferlijst en ben nog niet aan het solliciteren. Maar hier de cijfers:
Bij KLM hebben 129 geslaagden een COVA gesprek gehad, 7 daarvan hebben een negatief advies gekregen. Dit komt uit de schakel (informatiebrief van de KLS voor de studenten) van april dit jaar.
7 van de 129 is 5,4% dus is er 94,6% wel aangenomen.
 
Merde! :passed:

Ik snap dat studenten die nu bij de KLS nog in opleiding zitten hopen dat ze bij de KLM aan de bak komen (zou ik ook hopen), maar blijf wel realistisch. Er wordt sinds januari 2009 niet meer aangenomen (volgens het filmpje), en er is een overschot ontstaan (!). Studenten die in 2009 afstuderen, zijn in 2007 begonnen; dit betekent dus dat dat nog steeds iets van 180 studenten per jaar zijn? Ofwel 360 studenten gaan alle andere KLS'ers die nu opleiding zijn voor. Denk je dan echt dat je met een poep en een scheet na afstuderen à la direct op de lijn komt bij KLM?

Trouwens Ties, heb je ooit van andere maatschappijen gehoord behalve KLM? Hou er reken mee dat je bij een andere maatschappij komt te werken (als ze gecharmeerd zijn van je attitude). Zie eerst maar binnen te komen voordat je een grote mond gaat geven.
 
Er gaan mij inderdaad nog 298 mensen voor. Dat zijn slechts de KLS'ers. We moeten niet vergeten dat KLM op dit moment een overschot van zo'n 200 vliegers heeft, dus die worden uiteraard eerst weer ingezet. Opgeteld heb ik zo'n 500 man voor me dus nee ik verwacht niet dat als ik over een jaar klaar heb meteen aan de bak kan. Ik hoop(!) op over 3 jaar. 2 jaar wachten dus. Maar misschien is dat zelfs al te positief...
 
hohoho. Ik heb nooit gezegd dat ik 20K te weinig vindt. Iemand begon over dat sommige mensen voor 5000 euro drie maanden moet werken DUS heeft hij het over een jaarsalaris van 20000 euro. Daar ging ik toen op in door te concluderen dat 5000 euro op 20000 euro heel anders is dan 5000 euro op 140000 euro. Ik heb nooit gezegd dat ik dat te weinig vindt of wat dan ook. Verder ga ik weer herhalen dat ik die 5000 euro op 140000 euro redelijk vindt om bij te leggen aangezien er andere voordelen aan zitten ten opzichte van de goedkopere lening. Laat dat duidelijk zijn. Natuurlijk is 5000 euro zomaar 'los' een heel ander verhaal. Maar bij deze lening gaat het om meer dan alleen het bedrag. Het gaat ook om de 'nazorg' en andere voorwaarden.

En over in Nl aan de bak komen. Klopt uiteraard, maar deze bedragen gelden voor de KLS'ers en aangezien 95% van de KLS'ers in NL bij de KLM gaat werken ging ik daar even voor het gemak van uit.

Je vergeet een ding; 140.000 zit in de min, en die 20.000 euro in de plus... :dozey:
 
laten we maar even ophouden over of die 5000 euro veel is of niet. dat is niet relevant voor de discussie verder. Het gaat er dus om dat je of rond de 140.000 kwijt bent of met living rond de 170.000 euro en dat het nog iets kan schelen vanwege andere rentes en constructies bij de 2 banken. Maar het verschil is niet groter dan zelfs 3500 dacht ik zelfs. Of dat veel is of niet is aan een ieder om zelf te beslissen!;) En oja, deze cijfers waren er bij mij een jaar geleden toen ik begon in oktober. Kan nog veranderd zijn in een jaar natuurlijk maar dacht dat het wel ongeveer gelijk is gebleven.
 
Er gaan mij inderdaad nog 298 mensen voor. Dat zijn slechts de KLS'ers. We moeten niet vergeten dat KLM op dit moment een overschot van zo'n 200 vliegers heeft, dus die worden uiteraard eerst weer ingezet. Opgeteld heb ik zo'n 500 man voor me dus nee ik verwacht niet dat als ik over een jaar klaar heb meteen aan de bak kan. Ik hoop(!) op over 3 jaar. 2 jaar wachten dus. Maar misschien is dat zelfs al te positief...

Quoi! :passed:

2 jaar wachten en volgens je gebruikersnaam ben je in 1989 geboren; dus ik ga er maar van uit dat je dan niet terug kan vallen op een HBO of WO opleiding. Wat ga je in die 2 jaar doen anders dan wachten? :1855:

Als ik jou was zou ik regelrecht gaan zoeken naar een baan! Ze zijn schaars geloof me, en Ryanair zal vast wel te min zijn voor KLS'ers, maar wat dacht van Swiss International Airlines, of Austrian Airlines, of cadetship Cathay (lollercopter vertelde dat er ook CPL'ers rondlopen). Qatar neemt dacht ik ook aan (AirNout weet daar alles van). Waarom 2 jaar wachten als je die tijd ook anders kunt benutten, meer productiever? 2 jaar wachten betekent ook twee jaar rente doortikken, en geloof me zonder HBO of WO diploma kun je dat never nooit bijhouden...

En nee, loop je niet af te zeiken, ben gewoon terplex hoe het er allemaal voor staat en de veranderingen binnen 9 jaar toen ik begon; ik betaalde toen 70.000 euro en werkte tijdens mijn opleiding; al met al schuld van 50.000 euro en inclusief TR 70.000 euro en binnen vier jaar afgelost...
 
na 1 jaar na afronding van de opleiding wordt de rente overgenomen door het garantiefonds en dat ene jaar na de opleiding is meegefinancierd in de 140.000 euro als overgangsjaar, dus dat zit helemaal goed. Verder heb ik 2 keuzes ALS ik tot de 95% ga horen en wordt aangenomen bij de KLM. de eerste is jou optie, toch proberen iets te vinden. Maar ik denk dat als je al bent aangenomen bij de KLM het lastig wordt, omdat de maatschappijen dan ook weten dat je na een paar jaar weg zal zijn. Hebben ze dan wat aan je? Tuurlijk kan je het proberen. Optie 2 is een andere studie gaan doen. 2 jaar is misschien nog zonnig voorgesteld. misschien wordt het wel 3 jaar en dan kan je gewoon een bachelor halen en je master parttime afmaken tijdens het vliegen. Ik wilde namelijk toch eigenlijk al tijdens het vliegen een parttime studie gaan doen. Maar ik begon nog in de goede tijden dus was er niet een lange wachttijd na mijn opleiding voorzien. Voor mij inderdaad omdat ik nog jong ben dan geen slechte keuzen om in deze tijden gewoon fulltime te gaan studeren. Maar ik ben er nog niet uit en ik heb nog een jaar om te beslissen!
 
Back
Top