AI 1005

Hey Thomas!

Kom net terug van de keuring in hoofddorp. Ben er doorheen:) Maar krijg inderdaad pas over een week of 2 ofzo de officiële uitslag, met ook de resultaten van het bloedonderzoek...

Klein clubje nog he? 5 man haha

Gr Robert
 
Hey Robert

Fijn te horen dat je er doorheen ben. Je weet maar nooit of er iets fouts zit en je kan je opleiding als vervolg niet door lopen. maar goed nieuws inderdaad. Maar Robert heb jij je Medical in Hoofddorp gedaan want ik moest die van mij in Utrecht doen. en dat ligt een stukje verder weg van Den Haag :dozey:

Trouwens over die drie die zijn neergestort in Portugal, julie hebben er vast van gehoort, maar Andrew Miller was een van de studenten in het vliegtuigje. Hij is een family vriend van mij en we zijn samen opgegroeid. Hij was inderdaad de gene die mij heel veel advies gaf om bij de NLS aan te sluiten. Een klein beetje shokkerend wat er gebeurt is, heel triest :traantjes. Ik wil dit alleen melden om respect voor hem te tonen en voor zijn family en vrienden in deze moeilijke tijden.

We hebben er inderdaad al 5 man bij, ook een hyves nu, dus het begint al wat te worden.

Groeten Thomas :rt:
 
Gecondoleerd Thomas. Ik was ook erg geschrokken van het trieste nieuws.

Ik werd gebeld door het Aviation Medical Center in Maastricht voor een afspraak en die vrouw die ik had gesproken vroeg aan mij waar ik de medical wilde doen. Ik kon kiezen uit Hoofddorp, Utrecht of Maastricht. Ik woon zelf in Amstelveen, dus Hoofddorp was een logische keuze :)

Hoe zit het eigenlijk met de Opaallaan? Moet je daar nu al iets voor regelen ofzo? Gaan jullie daar ook zitten?

:airforce:
 
Gecondoleerd Thomas. Ik was ook erg geschrokken van het trieste nieuws.

Ik werd gebeld door het Aviation Medical Center in Maastricht voor een afspraak en die vrouw die ik had gesproken vroeg aan mij waar ik de medical wilde doen. Ik kon kiezen uit Hoofddorp, Utrecht of Maastricht. Ik woon zelf in Amstelveen, dus Hoofddorp was een logische keuze :)

Hoe zit het eigenlijk met de Opaallaan? Moet je daar nu al iets voor regelen ofzo? Gaan jullie daar ook zitten?

:airforce:

Je moet je inschrijven bij " www.StudentenWoningWeb.nl " het kost je wel weer 20 euro, maar dit was de enige manier werd mij verteld door Mr. Landsman.
Je kunt pas 4 maand van te voren een bod doen op een kamer, je hebt dus nog even de tijd!
 
Beste 1005ers

Ik werd vandaag gebelt door de NLS of ik wil beginnen in Maart,,, en heb gezegt dat ik haar daar vrijdag over terugbel. Wil dit in principe wel doen, want hoe eerder hoe beter denk ik. Heb ook gezegt dat ik al wat contact heb met jullie, en over hyves enzo. Er zijn namelijk nog 4 plekken vrij. Zal ik jullie namen ook doorgeven of blijven jullie bij 1005???

Heb overigens ook mn medical gehad en ben ook helemaal goedgekeurd.

Greetzzz

Tim
 
Tja, lijkt mij eigenlijk ook wel leuk. Echter als je gaat kijken naar de economische crisis is het juist verstandiger later te starten. Zodat je hopelijk minder lang op een baan hoeft te wachten met al die schuld op je rekening... Maar wat is nou 2 maanden...

Zal er eens goed over nadenken. Heb er eigenlijk wel zin in... Bedankt voor je info iig Tim!

Peter.
 
Dan zal ik jouw naam in ieder geval doorspelen peter, als het goed is word je dan gebeld en kan je altijd nog beslissen
 
Ik ben ook opgebeld door de NLS, om te vragen of ik vroeger will gaan beginnen. Maar ik was gevraaged of ik in de 1001 klas in wou gaan. Natuurlijk will ik deze well nemen want ik will well zo snel mogelijk aan mijn opleiding beginnen. Lijkt mij logisch tog? Maar als je eerder kan beginnen en je zegt nee van wege de crisis, dan denk ik niet dat je goed bezig bent want in 2 jaar kan nog veel geburen. But who knows what can happen in a few months as well. Stell je voor de als je in 1005 begint, en je bent net its te laat voor iets. Ik zou liever een paar maanden eerder klaar willen zijn om die mogelijke kansen te grijpen. Je staat volgen mij in een sterkere positie als je die opleiding eerder in je handen hebt.

Laat ook A.U.B. jullie meningen horen, want ik will graag dit met medere mensen bespreken, want misschien ben ik ook gewoon te optimistisch.

Groetjes Thomas :rt:
 
Ik ben ook gebelt vandaag, maar ik heb eerst maar nee gezegd. Ik zit er zelfs nog aan te denken om eerst een opleiding Aviation op het HVA te gaan doen. (of luchtvaarttechniek in delft)

Ik maak deze keuze omdat ik berichten in de krant lees dat er weer zoveel piloten bij Air France worden ontslagen en laatst al 1700 man personeel van Britisch Airways. Dit waren niet allemaal piloten maar toch... Deze piloten MET ervaring komen straks ook weer op de markt en die zullen makkelijker een maatschappij vinden als ons ben ik bang. Daar had ik bij de voorlichting niks over gehoord.

Ook de aandeelkoersen van Airbus en Boeiing zijn enorm gezakt de afgelopen tijd.

Citaat:

Uit de aandelenkoersen leren we, dat beide rivalen niet zijn ontsnapt aan de internationale crisis. De koersen kenden tussen september 2008 en maart-april 2009 een vergelijkbare terugval.

Als Airbus de gedane beloftes van kwaliteit en leverbaarheid waar maakt, zouden voor Boeing wel eens echt moeilijke tijden kunnen gaan aanbreken.

________________________________________
Ondergetekende is een gepensioneerde marketing manager. Hij schrijft voor US Markets o.m. columns, nieuwsberichten en artikelen over diverse onderwerpen. Hij heeft op het moment van schrijven geen materieel belang of bezit in de besproken bedrijven of beleggingsinstrumenten.

Ook zei mr. Landsman dat je daadwerkelijk een voordeel had als je een HBO of Universitaire opleiding hebt gevolgt m.b.t de luchtvaart. Zowel in het theoretische gedeelte van de NLS als bij je sollicitatie bij maatschappijen

Al met al zit ik nu toch echt te twijfelen wat te gaan doen.

Ik hoor ook van jullie graag meningen! Ik zit nu echt te twijfelen als die inverstering van 1.5 k niet een beetje "gevaarlijk" is...
 
Hallo allemaal,

ik kom ook in de mei klas van 2010 en heb er enorm zin in! Leuk dat er al een paar zijn uit onze klas op airwork!

Gr. Edwin
 
Hee jongens!

Ik kreeg via Ed (berichtje hierboven) door dat we hier al een topic hadden!
Ook ik ben in de mei klas ingedeeld! Hebben jullie al wat meer contact gehad met andere klasgenoten?
Ik kan echt niet wachten tot het mei is, zal me ook meteen even bij de hyve aanmelden trouwens!

Groetjes Charlotte
 
Hee Charlotte en Edwin,

Wij zouden eerst ook in de Mei klas beginnen, maar zijn alleen 2 weken geleden gebeld of we eerder konden beginnen. Dus ik weet dat in ieder geval Thomas in Januari al begint en Peter en ik in Maart. Van Mark en Robert weet ik het niet.

Groet,

Tim
 
Niet getreurd guys! Ik begin ook gewoon pas in mei, :)

Gr Robert :airforce:

p.s. Wel relaxed trouwens dat jullie eerder kunnen beginnen! Ik ben niet eens gebeld...
 
Beste mensen!

Ik laat nu ook maar iets van me horen aangezien ook ik door de Selectie heen ben!

Ik ben ook ingedeeld in AI 1005 dus voor mei 2010. Ik heb er super veel zin in, ik heb me dan ook aangemeld bij de NLS 1005 hyves om alvast in contact tekomen met toekomstige klasgenoten.

Greeetings,

Ferdi
 
Last edited:
Naast de hyve ook maar Airworks bij gaan houden zie ik!
Zitten hier uiteindelijk meer klasgenoten dan de 9 op hyves? Of zijn het vooral mensen die al zijn doorgeschoven naar een eerdere klas?

Groetjes,
Timo
 
huisvesting

huisvesting

Beste 1005'ers!

Wat is jullie precieze startdatum? Ik neem aan dat veel van jullie op de Opaallaan hen huisvesting willen regelen?

Ik zit momenteel in 0909 - woon op de Opaallaan - en heb 16 april laatste examen. De week erop wil ik mijn huur opzeggen, normaal gesproken moet je dan de hele kamer legen. De nieuwe huurder moet vervolgens zijn of haar kamer opnieuw inrichten.

Voor mij en de nieuwe huurder is het dus handiger om de kamer direct over te nemen - met alle inboedel - . Als er iemand interesse of vragen heeft hoor ik het graag.

Gr,

PHABC (NLS 0909)
 
Back
Top