AF/KLM FULL CARGO naar de MAC?

JD,

Je hebt helemaal gelijk.
Excuus voor de afdwaling, werd een beetje getriggerd door de uitspraak van Sjakie hierboven
(overigens was ik niet degene die over de a330's begon) ;)
 
Jack, eveneens mijn excuses ondanks dat ik on topic reageerde op een posting in het topic. Moest even prikken en kijken of de verwachte reactie kwam met de vuile was. En jawel hoor. Na 25jaar in het vak leer je je collega's kennen. 767 niet jammeren, jij hebt meerdere malen in het recente verleden de vinger uitgestoken. Ik ga niet kopy/pasten om de rest direct te laten meegenieten.
Over en sluiten.

J.D. dit interesseert je dan mogelijk, het lijkt inderdaad zo de de resterende 2 ERF naar MPH komen met mogelijk een deel van de bemanning. Het grote uitruilen is begonnen ! Zoals E. al aangaaf niets is nog zeker in beide business units.
 
Mwoa,

Ik denk dat men in het laatste artikel de info niet goed verwerkt cq begrepen heeft, en een rekenfoutje hebben gemaakt....................... Zoals ik het begrijp spreken we over een totaal van 18 en niet 29 full freighters. MP heeft op dit moment 7 MD11F + 2 B744ERF. Daar moeten dan nog de andere 2 KLM B744ERF bij, plus de 5 B744ERF en de 2 B777F van Air France . Komt het totaal dus op 18 toestellen. En er moet nog 15% gekrompen worden ook. Daar kunnen de "vreemde eenden" B777F dan maar voor dienen...........

29, misschien rond 2020 :grijns:

Cheers, :D

Doc
 
Doc,
Ik denk dat het rekenfoutje elders zit ! MP heeft al 11 freighters ( 7MD11/4 747BCF) + de 18 waarover gesproken wordt maakt toch 29.
Of het gebeurt is in mijn optiek nog maar de vraag, dit is wat er in de pers wordt geventileerd.
S.
 
rekenen

rekenen

FF Telraam:

AF heeft 13 FF ( desert, parked etc.) down to 5
KLM heeft 4 FF (2 in desert) down to 2
MP heeft 11 FF (2 in desert) down to xx?/Up with xx?
De AF-KLM_MP Cargo groep heeft dus de potentie van 28 FF inderdaad.
 
AMSTERDAM (AFN) - De vrachtvloot van KLM, vier jumbo's Boeings 747, wordt ondergebracht bij Martinair. De dochteronderneming gaat binnen de KLM-groep de vrachtoperaties verzorgen. Dat meldt de Telegraaf vrijdag op basis van directiebronnen bij Air France-KLM.

Bron: Telegraaf

Daar gaan dus 20 promoties voor captain, 20 promoties voor F/O en 20 S/O-functies.

Ben benieuwd hoe we dit gecompenseerd krijgen.
 
Ik vrees blauwe 747's met rooie mannetjes en daarvoor niet in de plaats rooie Airbussen met blauwe mannetjes.

Dat wordt eerder ook nog rooie Airbussen met rooie vliegers naar blauwe Caraïbische bestemmingen (Bonaire, Curacao).
 
En TERECHT, wij, MP hebben genoeg ingeleverd. Bijna 100 vliegers minder, vele kisten minder, bestemmingen etc. En dat in een tijdbestek van 3 jaar. Hoeveel Cpt. functies kost dat wel niet ? Dat interesseerd de gem KLM SO of FO natuurlijk niet want die denkt alleen aan zijn eigen hachie. Bij MP staat het al jaren stil voor de gem. FO. En nee ik lul niet voor mezelf, zit al 17 jaar links. Procentueel hebben wij het meeste ingeleverd.
Wij vliegers menen dat wij de dienst uit maken maar dat doen wij NIET, daar is een directie met zijn RvC voor.

Knallen maar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar ga niet roepen "dan was MP op de fles gegaan" . Onzin, alles is uitgekleed om er een lean mean fighting machine van te maken. Reorganiseren kost geld. Voorbeeld, de a320 divisie was op een gegeven moment de enige met mooie cijfers maar moest verdwijnen !
 
Het lijkt me een verstandige stap van de groep. Neemt niet weg dat er onderhandeld zal moeten worden met de VNV om het mogelijk te maken, maar ik verwacht niet dat die er voor zullen gaan liggen.
 
Mij hoor je niet zeggen dat MP vliegers niet hebben gebloed de afgelopen jaren en natuurlijk is het logisch dat uit het kader van efficientie (op gelijkwaardige basis) er vluchten worden uitgewisseld binnen een luchtvaartgroep. Dat dat ook niet altijd goed is gegaan weet ik ook wel. Waar het hier nu om gaat is dat er 1 op 1 productie wordt overgeheveld en dan mag je je terecht het een en ander gaan afvragen als blauwe vlieger. Temeer (zoals BdM al aangeeft) dat het einde van productieverschuiving nog niet in zicht is.

Kan me trouwens ook nog een een/twee tje herinneren van groen en rood om een (tijdelijke) inhuur van blauwe 73 vliegers buiten de deur te houden.

Grt
180BT

Ps, van onderlinge onenigheid is trouwens personeel nog nooit beter geworden...
 
Die 100 man die zijn vertrokken, zijn allemaal vertrokken met een vrijwillige vertrekregeling, lees een grote zak geld plus secondaire voorwaarden. Men heeft zelfs de regeling voortijdig stopgezet, vanwege het grote animo om hiervan gebruik te maken.

Niet één van hen zit nu thuis achter de geraniums zijn geld te tellen, maar heeft elders een andere baan gevonden (met de nadruk op vrijwilig vertrek) of is vervroegd met pensioen gegaan.

Als nu de MAC onze 747 ERF's krijgt en daardoor wellicht weer mensen moet gaan aannemen, zou het zo kunnen zijn dat er weer ex-MAC-vliegers in dienst worden genomen, met behoud van die zak geld.

Dat kost hoe dan ook promoties bij de KLM.

Wanneer er ooit eens sprake van zou kunnen zijn dat wij de lijsten in elkaar zouden laten overgaan, zou de MAC als argument kunnen nemen om senioriteit te claimen, dat ze vliegtuigen meenemen.

Mind you, dat zijn onze eigen vliegtuigen!

Deze actie zal de AF/KLM-groep sterker maken, de MAC bevoordelen en de KLM-vliegers benadelen.

Inderdaad, ik praat voor mijn eigen hachie. Wellicht mis ik hierdoor mijn promotie naar de linkerstoel. Alles in het kader van dat het nu zo slecht met de economie gaat en dat iedereen water bij de wijn moet doen.

Wat nu als het over een jaar weer booming business is?
 
In de wandelgangen hoorde ik over een flinke niet benoemde boventalligheid bij KLM. Die mensen binnen willen houdend kan ik me voorstellen dat de VNV iets minder hard bijt richting de directie.

Daarnaast heeft Martinair 4 744 BCF in de woestijn staan en zou die produktie al kunnen vliegen zonder dat er met kisten geschoven wordt. Echter op deze manier is het rendement maximaal.

Verder zijn er best mogelijkheden voor compensatie op passage gebied. Daar zit een KLM wrr waarschijnlijk minder in de weg dan op cargo.

@180: Dat een/tweetje kwam op mij meer over als een duidelijke boodschap naar het bestuur dat men zich als niet KLM-er af en toe als het lelijke eendje behandeld voelt door de VNV. Het blijft af en toe lastig als twee kleine groepen (HV en MP) je belangen te verdedigen binnen een vakbond waar het aantal KLM leden zo groot is. Zeker nu de belangen af en toe recht tegen elkaar overstaan.

Wat betreft die onenigheid: 100% correct!
 
Back
Top