Die 100 man die zijn vertrokken, zijn allemaal vertrokken met een vrijwillige vertrekregeling, lees een grote zak geld plus secondaire voorwaarden. Men heeft zelfs de regeling voortijdig stopgezet, vanwege het grote animo om hiervan gebruik te maken.
Niet één van hen zit nu thuis achter de geraniums zijn geld te tellen, maar heeft elders een andere baan gevonden (met de nadruk op vrijwilig vertrek) of is vervroegd met pensioen gegaan.
Als nu de MAC onze 747 ERF's krijgt en daardoor wellicht weer mensen moet gaan aannemen, zou het zo kunnen zijn dat er weer ex-MAC-vliegers in dienst worden genomen, met behoud van die zak geld.
Dat kost hoe dan ook promoties bij de KLM.
Wanneer er ooit eens sprake van zou kunnen zijn dat wij de lijsten in elkaar zouden laten overgaan, zou de MAC als argument kunnen nemen om senioriteit te claimen, dat ze vliegtuigen meenemen.
Mind you, dat zijn onze eigen vliegtuigen!
Deze actie zal de AF/KLM-groep sterker maken, de MAC bevoordelen en de KLM-vliegers benadelen.
Inderdaad, ik praat voor mijn eigen hachie. Wellicht mis ik hierdoor mijn promotie naar de linkerstoel. Alles in het kader van dat het nu zo slecht met de economie gaat en dat iedereen water bij de wijn moet doen.
Wat nu als het over een jaar weer booming business is?