PVS Topic

Over die simulator werd verder nog niks vermeld, als ik wat weet zal ik het gelijk melden.
Het is inderdaad wel raar omdat het hele punt juist is dat ze je "vlieghandje" kunnen beoordelen. Nouja we zullen wel zien wat het word, hopen dat er ineens meer mensen een positief aanname advies krijgen, lijkt me wel positief voor sipma (en mezelf natuurlijk :D)

Ik zou liever op de PVS afvallen dan dat ik de EMVO vervolgens niet haal omdat ik het toch niet in mij heb zitten. Dus gewoon keihard je best doen en hopen dat je het haalt terwijl ze streng zijn.

Daarnaast sprak ik mijn ex kader over de November lichting. Deze lichting zullen zij ook leiden. en daar waren al 12 mensen van bekend. Dus laat ik zeggen nog plek voor max 3 mensen?

Wel jammer voor de mensen die de PVS nog niet hebben gedaan. Die paar uur vliegen op de Slingsby in Portugal zijn natuurlijk altijd alvast mooi meegenomen!
 
Ben benieuwd hoe het nu zal gaan met die 2 praktijkvluchten.. Dat zal met het huidige weer nou niet echt opschieten..
 
Wat denken jullie van dit?
Natuurlijk pure speculatie, maar zou best kunnen toch?

http://www.alsim.com/G-Sim-BITD-Flight-Training-Device.php

1199273909_Simulateur.jpg
 
Zou inderdaad kunnen, ziet er wel gaaf uit! Helaas niet zo gaaf als een Slingsby in Evora.. Is er inmiddels al meer bekend?
 
Ik heb in ieder geval nog geen bericht gehad, half oktober is al gepasseerd dus ik breng mijn dagen nu door als een cowboy uit het wilde westen tijdens een showdown, die zijn revolver zo snel mogelijk wil trekken. In mijn geval mn telefoon dan :p

Gisteren nog naar de oriëntatie dagen van de KMA geweest, even wat informatie verzameld over de eerste 6 maanden tijdens de Korte Officiers Opleiding.
Had bij de informatiestand van de KLu nog wel geinformeerd naar de stand van zaken met betrekking tot de laatste test, maar daar heb ik niet veel nieuws gehoord. Ze gaven wel weer aan dat de Luchtmacht nu in een luxe positie zit qua mensen die de keuringen halen en het aantal plaatsen dat beschikbaar is. (niet in het voordeel voor de mensen die gekeurd worden dus)

Dus een tip voor de mensen die de laatste test nog moeten doen. Neem geen genoegen met iets minder, zorg dat je het maximale uit jezelf haalt, want als je wel door de test komt maar je ze je niet aannemen omdat er anderen zijn die beter gescoord hebben, dan baal je ook enorm.
 
Volgens mij is de Alsim waar de GVSS op gevlogen wordt al voorbereid om visual te vliegen dus dat plaatje gaat hem denk ik niet worden ;)
 
Volgens mij is de Alsim waar de GVSS op gevlogen wordt al voorbereid om visual te vliegen dus dat plaatje gaat hem denk ik niet worden ;)

Klopt vooral de rechter alsim lijkt me erg gaaf om visual in te vliegen, die heeft zo'n rond scherm eromheen hangen :)

Maar ze moeten toch ook je lichaam testen met aerobatics?
 
@ OFX: Dat gaan ze dus nog in de praktijk doen.;)

Volgens mij had ik bij mijn GVSS opgepikt dat ze nu een 3e ALSIM met visual hebben.. Ze wouden wel erg graag dat bedrijf van Seppe terug, ze zijn nu bezig met een rechtzaak ivm. dat contract.. Zoiets pikte ik op, nog erg onduidelijk allemaal.Het kan dus nog alle kanten opgaan!
 
Nee dat vertelde ze verder niet, het was nu meer even iedereen inplannen en de boekjes zouden opgestuurd worden,

ben daar zelf nou ook wel benieuwd naar, ze had het alleen over de vfs..
 
Gister weer iets meer gehoord over de PVS: Ze gaan 4 kandidaten per week afhandelen in de VFS, en de beste (volgens mij 2) mogen dan de praktijkvluchten doen.. Je kan dus ruim voldoende scoren (dus behorend naar de eisen), maar als iemand net iets beter is heb je gewoon dikke pech.. Niet zo'n leuk systeem dus..:confused:
 
Wel raar inderdaad :S
als er dan 1 week 4 matig maar voldoende scoren, en de andere week 4 goed dan hou je dus 2 matige en 2 goede over, raar systeem als dat echt zo is..
 
Ik denk dat je er van uit moet gaan dat er maximaal twee uit de groep naar de volgende ronde gaan en niet minimaal 2. Als alle vier matig presteren vallen ze met z'n allen af.

Ik denk niet dat je de situatie zult hebben waarin je bijvoorbeeld 1 hele goede hebt, en vervolgens 2 die precies even goed scoren. Zeker niet als ze de GVSS en PO2 scores er bij halen.
 
Gister weer iets meer gehoord over de PVS: Ze gaan 4 kandidaten per week afhandelen in de VFS, en de beste (volgens mij 2) mogen dan de praktijkvluchten doen.. Je kan dus ruim voldoende scoren (dus behorend naar de eisen), maar als iemand net iets beter is heb je gewoon dikke pech.. Niet zo'n leuk systeem dus..:confused:

Ben net gebeld en heb 23/24 november VFS :D. Meteen even gevraagd hoe het zit met de uitslag. Ze gaan idd 4 kandidaten per week afhandelen maar de uitslag word pas bekend gemaakt als je de PVS ook al gedaan hebt. Iedereen maakt dus ook 2 "echte" vluchten.

Nog gefeliciteerd trouwens met het halen van PO2 en VMO1/FAM
 
Oke, dat is dan weer anders dan wat ik gehoord heb:O Maar is het wel zo dat de beste aangenomen worden of als de hele groep goed scoort iedereen?
 
Lijkt me wel dat de beste worden aangenomen. Als er in 1 week 4 hele goede kandidaten zitten laten ze de helft niet afvallen iig. Je bent tijdens de VFS maar met z'n 2 en. 2 op maandag/dinsdag en 2 op woensdag/donderdag.
 
Back
Top