garantie fondsen

kingair89

New member
Beste Airworkers,

Hebben enkele van jullie enig inzicht in de garantie fondsen van de vliegscholen in Nederland. Ik ben zelf nu bij de Martinair vliegschool in de problemen gekomen omdat hun fonds niet meer garant mag staan voor mijn opleiding. Ben wel door de selectie heen en wil graag aan de slag.
Hoe solide is het fonds van bijvoorbeeld EPST, NLS of Stella? Ik wil toch ergens graag gaan vliegen.
 
Beste Airworkers,

Hebben enkele van jullie enig inzicht in de garantie fondsen van de vliegscholen in Nederland. Ik ben zelf nu bij de Martinair vliegschool in de problemen gekomen omdat hun fonds niet meer garant mag staan voor mijn opleiding. Ben wel door de selectie heen en wil graag aan de slag.
Hoe solide is het fonds van bijvoorbeeld EPST, NLS of Stella? Ik wil toch ergens graag gaan vliegen.

Waarom in het verleden wel en nu niet meer kingair89?
 
Ik neem aan dat men de opmerkingen w.b.t waarom toen wel en nu niet cynisch bedoelen?!?

Grtz Mike5
 
ik ben ook bezig met de selecties bij mvvl, mij is verteld dat het te maken heeft met de kredietcrisis. door de kredietcrisis heeft ing het garantiefonds tijdelijk stop gezet. wanneer het weer aantrekt is nog onduidelijk......
 
Ok er zijn inderdaad een aantal mensen die het echt niet begrijpen.

De oorzaak van deze crisis is dat we een kind hebben opgesloten in de snoepkast. M.a.w. er is krediet verleend aan iedereen die er maar om vroeg. Staat een mooi stukje over in de Volkskrant van Zaterdag geloof ik.

Zo’n “garantie” fonds is niet wat de naam je doet denken. Het is een fonds die garant staat voor jou lening. Je zult kunnen begrijpen dat een bank die op het moment al veel zwaardere eisen aan een hypotheek stelt. Helemaal niet staat te trappelen om een aantal jongen gasten een tonnetje te verstrekken in een arbeidsmarkt die licht gezegd zwaar overcrewed is! Zo’n fonds is ooit opgezet (voor de school, NIET voor jou) om meer mensen een lening te kunnen aanbieden om een vliegopleiding te volgen. (cash voor de school dus)

Al dan nu zijn de marktomstandigheden enorm veranderd. In 2007, toen zelfs de dakloze op straat een lening kon krijgen voor zijn nieuwe 7 serie om de nacht in door te brengen. Is het nu voor mensen met een goed inkomen zelfs zeer moeilijk om aan een hypotheek te komen. Dan heb ik het nog niet over het risico om beginnend piloten te financieren dat enorm is toegenomen. De kans dat vele van jullie niet aan je betalingsverplichtingen kunnen voldoen is enorm toegenomen sinds 2007 t.o.v. >2009.

Jongens als jullie deze materie al boven de pet gaat. Maak je borst dan maar nat voor de toekomst... Deze die voor een deel van jullie in een nachtmerrie zou veranderen. Jullie zullen mij vast een negatieve zwartkijkende man vinden. Maar geloof mij er lopen genoeg mensen die vinden dat ik een veel te optimistische kijk op de luchtvaart heb. Kom maar hier en ik ruil jullie roze bril in voor een gewone. Ik spaar namelijk lasbrillen en brillen met roze glazen. ;)

Grtz Mike5
 
Last edited:
Ik neem aan dat men de opmerkingen w.b.t waarom toen wel en nu niet cynisch bedoelen?!?

Grtz Mike5

Bedoelde het zeker niet cynisch!

@Kingair. Er is je verteld dat het fonds niet meer bestaat? Damn dan hebben ze toch iets goed fout gedaan daar. 1,5 jr geleden is het fonds met veel tam tam in het leven geroepen om, zoals Mike 5 al aangaf, zoveel mogelijk studenten een lening te verschaffen. Vond dat ze er best streng mee omgingen(ze vonden nl. mij een te groot risico:blabla::blabla:) en dan zijn ze er nu al weer mee gestopt?Hebben er te veel studenten al gebruik van moeten maken? Lijkt mij niet, zo oud is dat fonds niet.

Blijf het een vreemd verhaal vinden..........................
 
Ok er zijn inderdaad een aantal mensen die het echt niet begrijpen.

De oorzaak van deze crisis is dat we een kind hebben opgesloten in de snoepkast. M.a.w. er is krediet verleend aan iedereen die er maar om vroeg. Staat een mooi stukje over in de Volkskrant van Zaterdag geloof ik.

Zo’n “garantie” fonds is niet wat de naam je doet denken. Het is een fonds die garant staat voor jou lening. Je zult kunnen begrijpen dat een bank die op het moment al veel zwaardere eisen aan een hypotheek stelt. Helemaal niet staat te trappelen om een aantal jongen gasten een tonnetje te verstrekken in een arbeidsmarkt die licht gezegd zwaar overcrewed is! Zo’n fonds is ooit opgezet (voor de school, NIET voor jou) om meer mensen een lening te kunnen aanbieden om een vliegopleiding te volgen. (cash voor de school dus)

Al dan nu zijn de marktomstandigheden enorm veranderd. In 2007, toen zelfs de dakloze op straat een lening kon krijgen voor zijn nieuwe 7 serie om de nacht in door te brengen. Is het nu voor mensen met een goed inkomen zelfs zeer moeilijk om aan een hypotheek te komen. Dan heb ik het nog niet over het risico om beginnend piloten te financieren dat enorm is toegenomen. De kans dat vele van jullie niet aan je betalingsverplichtingen kunnen voldoen is enorm toegenomen sinds 2007 t.o.v. >2009.

Jongens als jullie deze materie al boven de pet gaat. Maak je borst dan maar nat voor de toekomst... Deze die voor een deel van jullie in een nachtmerrie zou veranderen. Jullie zullen mij vast een negatieve zwartkijkende man vinden. Maar geloof mij er lopen genoeg mensen die vinden dat ik een veel te optimistische kijk op de luchtvaart hebben. Kom maar hier en ik ruil jullie roze bril in voor een gewone. Ik spaar namelijk lasbrillen en brillen met roze glazen. ;)

Grtz Mike5

Goed verhaal!!
Niets negatiefs aan, Dit is de harde realiteit op dit moment.
Hopelijk willen de wannabee's dit ook horen.

:biertje:
 
Back
Top