Stand Van Zaken deel 28

Status
Not open for further replies.
Vandaag zeer leuke rondleiding gehad op het aocs. Dr is ons nog een hoop technische aspecten van het vak uitgelegd en uiteraard even de toren simulator ingegaan :D.
 
Weet iemand hoe het inmiddels zit met de ATPL tijdens de EMVO? Wordt die alweer gedaan of zijn ze daar definitief van afgestapt?

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar wat ik heb begrepen is dat je de mogelijkheid krijgt om na 5 jaar dienst een bridgecourse te doen om je ATPL te halen?
 
Edit: excuus, onderstaande info is zo te zien al gepost in een apart topic (moet wat verder kijken dan mn neus lang is :angel:)

Even ter informatie over de huidige stand van zaken wat de 'pvs' (is het nog wel zo te noemen?) betreft.

Afgelopen week weer een brief gekregen van het CML. Aanvakelijk zouden de kandidaten, die op de PVS moesten wachten, half september een telefoontje krijgen om een afspraak te maken voor de test en het toesturen van de nieuwe boekjes. Nu staat er in deze brief dat ze eerst nog even wat langer willen testen met deze nieuwe methode waardoor half september nu half oktober is geworden.
Er staat nu wel bij dat ze dan vanaf november met de testen willen beginnen. Echter wordt er niet aangegeven of met deze verschuiving de aanvankelijke februari klas nog gehaald kan worden of niet.

Ik neem aan dat alle mensen die de 'PVS' nog moesten doen deze brief ook gekregen hebben, maar pin me er niet op vast ;)

Dus.. zit even niets anders op dan afwachten... :snore:
 
Ruim 2 maanden selectietijd voor de februari klas. Lijkt me op zich wel voldoende. Ik heb in de 1e week van April de PVS gedaan en uit die groep zijn er 2 in April ook aan de KMA gestart.
 
Net terug van het CML; PO1 gehaald! Onwijs gaaf natuurlijk. Dacht in eerste instantie dat ik het niet had gehaald omdat we met 7 man (van de 12) apart werden genomen, maar er waren gewoon veel mensen die het gehaald hadden. Heb nu 21 oktober GVSS (er is vertraging omdat de ALSIM problemen had).
 
gefeliciteerd mav! en alvast suc6 :p! je zult het nodig hebben!

weer voor onderhoud dus....hmm
DAAROM heb ik het niet gehaald! het lag gewoon aan de ALSim ;)
 
Bedankt!

@ Sipma: Alleen de mensen die gezakt waren kregen de scores, wij mogen onze scores (als we zover komen) horen bij het eindgesprek.

Ook moesten wij allemaal nieuwe testjes oefenen (voor een nieuw PO1 systeem) , deze waren echter niet van invloed op onze score. Als mensen meer info hierover willen, kan ik wel een uitgebreid verslag van deze nieuwe testjes posten!
 
Bedankt!

@ Sipma: Alleen de mensen die gezakt waren kregen de scores, wij mogen onze scores (als we zover komen) horen bij het eindgesprek.

Ook moesten wij allemaal nieuwe testjes oefenen (voor een nieuw PO1 systeem) , deze waren echter niet van invloed op onze score. Als mensen meer info hierover willen, kan ik wel een uitgebreid verslag van deze nieuwe testjes posten!

Plaatje weg ;)
 
Last edited:
Gefeliciteerd man!

Zelf moet ik donderdag en vrijdag weer voor mn hooikoorts naar het cmh...

Laat je niet kisten door je hooikoortstest!, hoewel voor velen hun hooikoorts het einde is had ik ook volgens de huidtest tijdens VMO1 gevoeligheid voor graspollen en ik ben goed door de test bij het CMH gekomen.

Gewoon je uiterste best doen!


@ Priest.. ik kwam niet meer bij van dat plaatje :haha:
 
Inderdaad, leuk plaatje :D! Maar misschien waardeert de KLu het niet zo als ik gelijk een heel topic vol kak over hun nieuwe selectiesysteem (die nog in testfase is en waar niks zeker over is).. We laten het anders maar gewoon zo!;)
 
Gefeliciteerd Mav!

Ik ben laatst na een tijdelijke afkeuring op PO2 weer doorgekomen op hetzelfde onderdeel en heb donderdag mijn VMO1 en FMO.
Ook ik heb hooikoorts, dus ben benieuwd!
 
@ Beide: Ik ken een (ex) F-16 vlieger met hooikoorts, dus laat dat hooikoorts je niet demotiveren, kans is er gewoon dat geen probleem is!:D;)
 
Ik ben gister gebeld door het CML met het bericht dat de ALSIM inderdaad stuk is en er een monteur uit het buiteland moest komen om hem te fixen en dat zouden ze dus niet gaan redden voor vandaag (vandaag had ik eigenlijk mijn GVSS).
Ik moet nu ook 21 oktober, dus Maverick, zie je daar!
 
Klopt, dat kreeg ik ook te horen, laatste GVSS werd gister gehouden. Dan zie ik je inderdaad de 21e Eddo! Heb je toevallig ook de 27e PO2?
 
Ik ben aankomende dinsdag aan de beurt voor PO2. Moet er om 8.00 zijn, dat wordt dus heel vroeg naar bed gaan maandag. Nog andere mensen hier die dinsdag PO2 hebben? Zoja, stuur even pb.
 
Klopt, dat kreeg ik ook te horen, laatste GVSS werd gister gehouden. Dan zie ik je inderdaad de 21e Eddo! Heb je toevallig ook de 27e PO2?

Ik weet niet zeker wanneer ik mijn PO2 heb, mijn GVSS is nu namelijk voor de 2e keer uitgesteld waardoor ik alleen een brief met de date van het GVSS kreeg. Maar het zou goed kunnen omdat ik weet dat ze een vast patroon aanhouden en dus altijd het PO2 een bepaald aantal dagen na het GVSS plaatsvind, dat dacht ik teminste. Maar goed leren dus he Maverick!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top