opleiding beginnen op 'latere'leeftijd

Eyk doet KLS. zover ik mij nog kan herinneren. Dus die krijgt toch uiteindelijk wel een plaatstje op de blauwe stoel. Over een jaar of 15.

hooooow mamah
 
Ik doe helemaal geen KLS. Ik zat geruime tijd te dubben om te starten met een vliegopleiding.

@Conjo:
Mijn punt is: Geld lenen kost geld. Menig 25+er kan maar zo nog eens 25 jaar bezig zijn na aanvang voordat hij/ zij de lening heeft afbetaald.
Ik vraag me af of velen dit beseffen? Dit in de veel besproken back-up situatie waarbij alles (incl typerating) geleend moet worden voor geïntegreerde vliegopleiding in Nederland.

Ander werk gebaseerd op een voorgaande studie is dan inderdaad een back-up op een vervlogen droom. Maar hoe comfortabel is je leven nog als 20- 50% van je salaris naar de bank vliegt.

Voor de mensen die nog steeds geen idee hebben waar ik over praat die verwijs ik graag door naar de salaris scenario tool van IZ (elders op dit forum): http://www.qrioz.com/airwork/

Input: Regional airline = lijkt me redelijk conform aan een HBO-baan salaris (aan de hoge kant) en vergeet vooral niet de typerating aan te klikken, de kans dat je die zelf moet betalen is groot.
 
Last edited:
Eyk doet KLS. zover ik mij nog kan herinneren. Dus die krijgt toch uiteindelijk wel een plaatstje op de blauwe stoel. Over een jaar of 15.

hooooow mamah

ook als hij wel KLS zou doen, zou hij nog steeds moeten solliciteren bij de KLM. Er is (al een hele tijd) geen aannamegarantie meer en er worden nog steeds studenten van de KLS niet aangenomen bij de KLM, dus wat jij zegt is onzin.
 
Hoi,

ter info:

Ik ben in 2006 begonnen aan de NLS. (was officeel wel te oud, maar toch toegelaten)
December 2007 klaar, LH DLR-test gedaan en in Mei 2008 begonnen aan mijn a319 typerating bij Germanwings. Waar ik nog steeds vlieg :)
Ik ben nu 32 jaar oud; dus het kan wel degelijk op latere leeftijd beginnen en bij een airline binnenkomen. Voor de NLS heb ik economie gestudeerd.


succes met je besluit ! (en ik sta open voor vragen)

groet.:rt:
 
Back
Top