Wallpapers vliegtuigen

737-800

New member
Hallo Airworkers,

Heb echt even een probleem:dozey: Ik zit namelijk al een tijdje met een hele saaie achtergrond op mijn PC. Net als jullie allemaal ligt mijn passie echt in de luchtvaart, dus ik ben maar eens gaan zoeken naar mooie wallpapers van vliegtuigen. Nou is dit het probleem: Ik kan wel mooie pics vinden, maar allemaal niet in de goede resolutie. Ik heb namelijk een 20inch:eek: beeldscherm met resolutie 1680x1050. Ook heb ik hier al een heel mooi topic gezien: 'Post hier je mooie pics', dus iemand daar misschien een gave achtergrond in de goede resolutie?? Ik hoor t wel.

Alvast bedankt!!!

737-800
 
Last edited:
Heb ik inderdaad ook al geprobeerd, maar ik zoek meer van die foto's met een WOW factor (zoals die van het andere topic)..en verder heb ik niet echt veel met F16's etc. en de luchtmacht..
 
Zo makkelijk in photoshop (of elders) te knippen op die resolutie. Zeg maar welke je uit die topic je mooi vindt, dan knip ik hem wel voor je op maat.
 
Mag ik ook nog een leuk idee in de groep gooien?

Als je het wat saai vind om dagen achter elkaar naar hetzelfde walpaper te staren: www.webshots.com

Ik ben er even niet meer geweest, dus ik weet niet precies wat de huidige stand van zaken is. Het was altijd zo dat je je moest registrern (gratis) om de software te downloaden en dan kan je max 5 foto's per dag downloaden. Echter als je de software hebt gedownload en geïnstalleerd, kun je ook eigen foto's toevoegen.
Voor de echte computer analfabeten: je kunt foto's op ieder formaat toevoegen aan webshots, hij resized ze dan zelf naar jouw achtergrond resolutie. Zelf resize ik ze van te voren, zodat ik zeker weet dat ik geen aliassing krijg.

Webshots staat bij mij ingesteld als screensaver, dus mijn collectie foto's wordt gebruikt als ik niets doe, maar ook recycled hij de achtergrond iedere vier uur. (De feature om een calender op mijn scherm te tonen met de huidige maand, twee voorgaande en twee nakomende maanden te tonen vind ik ook erg handig. Overigens kan je daar dan geen afspraken in weergeven.
 
Als je één van mijn foto's ziet die je wil hebben moet je maar even PM'en, dan stuur ik hem in t juiste formaat (met watermerkje) naar je toe.
 
Nosig, al pas je een foto van jou collectie aan op juiste het formaat, dan ben ik al blij!

Goed, effe wat gesnuffeld en ge-edit. Klik hier voor een album met foto's die ik op 1600x1050 heb geknipt. Om ze als desktop te gebruiken kan je twee dingen doen. Als je de muis boven een plaatje aan de rechterkant houdt verschijnt er een keuzemenu en kan je of:
- Klikken op Original, dan na laden rechts klikken om in te stellen als background, of;
- Klikken op "Save original" (onderste optie) om het plaatje te downloaden in originele resolutie naar je computer om hem daarna in te stellen.

Het zijn de plaatjes die hieronder ook in het klein staan. Als je nog andere ziet die je leuk vindt hoor ik het wel. Ik zal tzt nog wel meer toevoegen denk ik aangezien ze in die resolutie ook redelijk bruikbaar zijn op m'n 1280x800 macbook.

632084122_GNLMa-M.jpg


632084177_A9W85-M.jpg


632084227_srJtj-M.jpg


632084057_egQMX-M.jpg


632083980_HyQW8-M.jpg


632083619_mJwQh-M.jpg


632083708_PRxwJ-M.jpg


632083791_hdw4w-M.jpg


632083532_fjFzM-M.jpg
 
Mooie plaatjes Nosig! Mijn bureaublad is weer prachtig, waarvoor dank. :)
EDIT: de E190-cockpit foto is het trouwens.
 
PH-JPC en Nosig (en natuurlijk ook de andere), heel erg bedankt! Mijn bureaublad ziet er ook weer fantastisch uit! Als ik nog is een keer een mooie zie, dan zal ik het wel even melden...:rt:
 
Even een oud topic leven inblazen. Heeft iemand een goede foto of link naar fotos als wallpaper voor de ipod?
Het gaat hier dus om staande foto's, formaten a la 3:4 of 3:5 of iets dergelijks zijn al beter dan 4:3 of 16:9 wat vooral op internet is
 
Ik denk dat je dan zelf even aan de slag moet met een basaal fotoedit programma. Desnoods iets simpels als de photoeditor van Microsoft die meegeleverd wordt met office. Dan is het een koud kunstje om een willekeurige foto op het juiste formaat te knipselen.
 
En op de mac een eitje met de standaard viewer (Preview), waarin je zowel kan rotaten (command L en R) als kan croppen (command K). Had ik niet gedacht, maar zit er gewoon in.

Niet dat het sowieso hoeft, op de ipod / ipad / iphone kan je elke foto opslaan vanuit je browser door er even wat langer op te drukken. En vanuit de wallpaper selector kan je die foto dan weer selecteren en ter plekke het gebied uitkiezen wat je wil gebruiken als wallpaper. Geen enkele noodzaak voor speciale foto's of een externe editor, alles zit gewoon al in je ipod.
 
Klopt, zo heb ik al wat mooie plaatjes gefrunseld, maar vroeg me af of iemand er speciaal mee bezig is geweest, misschien staande HD fotos gemaakt.

Bedankt voor de reacties
 
Back
Top