M
Morning Glory
Guest
Ik ben me weer even ergens over aan het kwaad maken en heb daarbij wat hulp en/of advies nodig.
Zoals velen onder jullie, ben ik door de IVW "getracteerd" op een nieuw brevet met daarop de LPE level 4 aantekening DIE !@#$%^ verloopt op 5 maart 2011. Na deze datum mag ik niet meer zonder meer mijn bevoegdheden als beroepsvlieger/privevlieger uitvoeren.
Dit ondanks mijn 20 jaar RT ervaring, mijn vlieginstructie aan Amerikaanse luchtmachtofficieren, mijn "English proficient" aantekening op mijn Amerikaanse ATPL met 737 typerating en mijn level 6 aantekening op mijn Hong Kong CPL met 747 typerating.
Ik was onder de indruk dat Nederland als medeondertekenaar van het ICAO verdrag in 1944 zich als mede-ICAO lid had aangemeld om de bevoegdheden van de ICAO-partners zonder veel problemen te accepteren.
Helaas liet de IVW mij vandaag weten dat: "Helaas moet ik u mededelen dat in Nederland slechts in JAA-landen afgelegde taaltesten worden geaccepteerd. Andere LPE kwalificaties op ICAO bewijzen van bevoegdheid worden niet geaccpeteerd. Dit heeft alles te maken met de vaak heel verschillende wijze van implementatie en uitvoering van de LPE in andere landen dan de eerder genoemde JAA-landen."
Waarom kunnen de JAA landen niet uitgebreid worden naar de ICAO landen? Hebben wij ons sinds JAA volledig ontkoppeld van ICAO?
Als wij problemen hebben met de wijze van afgifte van sommige ICAO landen, moet IVW dat dan niet aankaarten bij ICAO of ben ik nu een heel naief jongetje?
Mijn vraag aan jullie is: zijn er meer mensen in de zelfde postie?
M.a.w. worden er meer vliegers wederom verplicht gesteld om een groot geldbedrag neer te tellen om hun al jaren geleden verdiende bevoegdheden te behouden?
Ik wordt er zo langzaamaan "een beetje moe" van dat de IVW weg kan komen met dit soort absurde regelingen.
Waarschijnlijk mag ik na het behalen van mijn 200 euro kostende LPE rating, wederom 131 euro neerleggen voor het uitprinten van een @#$stukkie papier waarop mijn nieuwe LPE bevoegdheid staat.
Vliegende jurist, kunnen wij de IVW nu niet eens aan de tand laten voelen door een instantie die de common sense van dit soort procedures en kosten kan onderzoeken?
Ik zal wel weer tegen windmolens gaan vechten, maar mag ik wat meer Sancho Panchas achter me hebben staan?
Bij voorbaat dank en als ik vol met poep zit in deze, hoor ik het ook graag.
MG
Zoals velen onder jullie, ben ik door de IVW "getracteerd" op een nieuw brevet met daarop de LPE level 4 aantekening DIE !@#$%^ verloopt op 5 maart 2011. Na deze datum mag ik niet meer zonder meer mijn bevoegdheden als beroepsvlieger/privevlieger uitvoeren.
Dit ondanks mijn 20 jaar RT ervaring, mijn vlieginstructie aan Amerikaanse luchtmachtofficieren, mijn "English proficient" aantekening op mijn Amerikaanse ATPL met 737 typerating en mijn level 6 aantekening op mijn Hong Kong CPL met 747 typerating.
Ik was onder de indruk dat Nederland als medeondertekenaar van het ICAO verdrag in 1944 zich als mede-ICAO lid had aangemeld om de bevoegdheden van de ICAO-partners zonder veel problemen te accepteren.
Helaas liet de IVW mij vandaag weten dat: "Helaas moet ik u mededelen dat in Nederland slechts in JAA-landen afgelegde taaltesten worden geaccepteerd. Andere LPE kwalificaties op ICAO bewijzen van bevoegdheid worden niet geaccpeteerd. Dit heeft alles te maken met de vaak heel verschillende wijze van implementatie en uitvoering van de LPE in andere landen dan de eerder genoemde JAA-landen."
Waarom kunnen de JAA landen niet uitgebreid worden naar de ICAO landen? Hebben wij ons sinds JAA volledig ontkoppeld van ICAO?
Als wij problemen hebben met de wijze van afgifte van sommige ICAO landen, moet IVW dat dan niet aankaarten bij ICAO of ben ik nu een heel naief jongetje?
Mijn vraag aan jullie is: zijn er meer mensen in de zelfde postie?
M.a.w. worden er meer vliegers wederom verplicht gesteld om een groot geldbedrag neer te tellen om hun al jaren geleden verdiende bevoegdheden te behouden?
Ik wordt er zo langzaamaan "een beetje moe" van dat de IVW weg kan komen met dit soort absurde regelingen.
Waarschijnlijk mag ik na het behalen van mijn 200 euro kostende LPE rating, wederom 131 euro neerleggen voor het uitprinten van een @#$stukkie papier waarop mijn nieuwe LPE bevoegdheid staat.
Vliegende jurist, kunnen wij de IVW nu niet eens aan de tand laten voelen door een instantie die de common sense van dit soort procedures en kosten kan onderzoeken?
Ik zal wel weer tegen windmolens gaan vechten, maar mag ik wat meer Sancho Panchas achter me hebben staan?
Bij voorbaat dank en als ik vol met poep zit in deze, hoor ik het ook graag.
MG