Voor de mensen die vanmiddag vliegen in NL

Fish

New member
Veel plezier!

TAF EHAM 200404Z 2006/2112 16010KT CAVOK
TEMPO 2012/2024 6000 SHRA SCT050CB BKN100 PROB30
TEMPO 2012/2016 VRB35G53KT 2000 +TSRAGR BKN040CB
BECMG 2013/2015 27015G28KT
BECMG 2017/2019 23010KT PROB30
TEMPO 2100/2112 26015G25KT 6000 SHRA SCT015 SCT025CB
 
Sigmetje

EHAA SIGMET 1 VALID 201200/201500 EHDB-
EHAA AMSTERDAM FIR FRQ CB AND TS FCST SW AND W-PART FIR TOPS FL450
MOV NE 25 KT INTSF


EHDB, de Bilt?

En zo te zien waait het alleen op Amsterdam en Rotterdam een beetje.

EHAM METAR 201425Z 25022KT CAVOK 26/15 Q1013 TEMPO 26022G33KT 6000 -SHRA
FEW050CB
 
Vloog zonet noord van het gooi en ging daar met 1600 ft/min omhoog onder een CU'tje (Met een motorkist met gas dicht...)
Hoor de Coastguard 01 op Ams info al over flinke opbouw boven de noordzee praten, en hier op Hilversum staat er op 700' zo'n 45 a 50 kts wind.(ik kon namelijk achteruit vliegen :) )
 
Vanochtend op RTL4 mocht de voorzitter van de ANWB weer op komen draven. Wat een flopvertoning zeg.

Na hun mislukte spitsalarm van de ANWB zelf schuift hij de schuld van alles in de schoenen van de weermannetjes en vrouwtjes. Misschien moeten ze in de Bilt maar eens controleren of ze wel voldoende apparatuur opleiding of kennis hebben daar, aldus mijnheer de praatpaal. Het was nog erger dan een Telegraaf-lezer. (Nu moet ik zeggen dat de dame van RTL het hem ook niet makkelijk maakte)

Maar goed, moet zeggen dat die weeralarmpjes een beetje gaan lijken op Amerikaanse weerdeskundigen. Vooral in TX was het vaak alarm; tornado alarm for the following counties blah blah. Zal daar grotendeels liability zijn geweest, hier in NL lijkt het aandachttrekkerij.

Herman Finkers had de beste oplossing "En dan volgt nu een waarschuwing voor de scheepvaart; pas op". Dekt toch heel de lading?
 
Weeralarm, spitsalarm, normen- en waardencrisis, kredietcrisis, griepcrisis, familiedrama, busramp,.... als er maar een eng woord achter staat. Dat lijkt het doel van de meeste organisaties/instanties in NL, want dan lijk je te weten waar je het over hebt.

Maar goed, VRB/G53 is dan wel weer lachen als het echt gebeurt ;).
 
Er moeten eens stevige straffen komen op het verkeerd 'voorspellen' van het weer!
Daar hoor je het OM dan weer niet over hè?
 
Er moeten eens stevige straffen komen op het verkeerd 'voorspellen' van het weer!
Daar hoor je het OM dan weer niet over hè?

Inderdaad! en weer een blunder!

Ik vind dat mensen voor zichzelf wel kunnen bepalen wanneer ze iets kunnen gaan doen mbt het weer of niet.
Zo niet en ze doen het toch, jammer dan.

Geouwehoer met die waarschuwingen, ze maken zichzelf echt belachelijk daar bij het KNMI en tevens ook bij de ANWB.
 
Inderdaad! en weer een blunder!

Ik vind dat mensen voor zichzelf wel kunnen bepalen wanneer ze iets kunnen gaan doen mbt het weer of niet.
Zo niet en ze doen het toch, jammer dan.

Geouwehoer met die waarschuwingen, ze maken zichzelf echt belachelijk daar bij het KNMI en tevens ook bij de ANWB.

Ik snap niet dat iedereen zich zo druk maakt over een verwachting die niet uitkwam. In het algemeen klopt het namelijk wel en dan vinden al die mensen op het water het erg fijn om op tijd aan wal te zijn. En ik denk de kustwacht en waterpolitie ook.

"rather be safe than sorry" toch?
 
Als dit het gene is waar mensen zich druk om maken, zijn wij ondanks de crisis toch wel een enorm welvarend land!

Als hier straks ook nog kamervragen over komen, zakt me broek helemaal af. Ze zijn gewaarschuwd! :grijns: ;)

Grtz Mike5
 
Ik snap niet dat iedereen zich zo druk maakt over een verwachting die niet uitkwam. In het algemeen klopt het namelijk wel en dan vinden al die mensen op het water het erg fijn om op tijd aan wal te zijn. En ik denk de kustwacht en waterpolitie ook.

"rather be safe than sorry" toch?
De engels taligen onder ons kennen de uitdrukking "the boy who cried wolf" (uit een fabel van Aesopus), iets wat hier ook het geval dreigt te worden.
Een weeralarm is een mooi initiatief, maar dit is niet de eerste keer dat ze er goed naast zaten. Verder heb ik het idee dat tegenwoordig een alarm al afgegeven wordt voor "weer" wat vroeger niet meer dan lastig werd beschouwd.

Resultaat is dat de volgende keren de bevolking het alarm negeert, met als argument dat het of wel meevalt, of toch niet klopt. En dan is het nut vervlogen, ondanks de goede bedoelingen...
 
Ik snap niet dat iedereen zich zo druk maakt over een verwachting die niet uitkwam. In het algemeen klopt het namelijk wel en dan vinden al die mensen op het water het erg fijn om op tijd aan wal te zijn. En ik denk de kustwacht en waterpolitie ook.

"rather be safe than sorry" toch?

Mijn opmerking over straffen van weersvoorspelling/verwachting was natuurlijk als grapje bedoeld, maar al met al mag er best wat voorzichtiger worden omgegaan met dit soort 'weeralarm' meldingen waarbij de naam alleen al sensatie en rampscenarios oproept.
Iets te veel van dit soort mis-verwachtingen en ze worden niet meer serieus genomen.
 
Een topic openen over een paar knopen wind op Amsterdam is minstens zo knullig als het weeralarm. Een PROB 30 TEMPO op Amsterdam notabene. De kans dat je zonder staatslot de jackpot wint is groter.
 
:stapelge: allemaal mooi gebabbel hoor , maar wie de 20e zelf vloog weet dat het zeer slecht weer was om te vliegen .
bij de Duitse grens moest je al naar 5000 voet omdat er severe turbulence was . een ritje op de mechanische stier was er niets bij . zeer veel bliksemontladingen om je heen .
kortom voor diegenen zonder brevet makkelijk praten , maar als je een passagiersjet moest vliegen was het op zijn zachtst gezegd geen pretje
 
Een topic openen over een paar knopen wind op Amsterdam is minstens zo knullig als het weeralarm. Een PROB 30 TEMPO op Amsterdam notabene. De kans dat je zonder staatslot de jackpot wint is groter.

Het weer was ook maar 1/5 van de voorspelde "jackpot".

Misschien moet er bij weeralarm ook maar een disclaimer, net als bij de alcoholische versnaperingen en geldverstrekkersreclame.

WEERALARM voor heel Nederland, houd ramen en deuren gesloten en zorg voor voldoende eten en drinken voor de komende twee weken*

*)Dit alarm is afgegeven door een instituut met geldingsdrang dat alle verantwoordelijkheidsgevoel of common sense wegneemt bij de burgers. Kijk verdulleme gewoon naar buiten ipv TV
 
Back
Top