Piloten lastig gevallen met laser

en weer vliegt alleen de echte piloot........ zucht....

Benno Baksteen in de telegraaf:
Als op zo'n moment DE piloot niet meer kan vliegen zal de co-piloot de controle overnemen en verder vliegen. Als of alleen DE piloot maar vliegt, ik wordt hier toch zooooooooooooooo moe van!
En dat is een luchtvaart expert? my ass!
Hij gaat als een baksteen naar de zeebodem! zucht....

Ik ga nu maar naar het strand om te kiten, ff wat frustraties kwijt.....
 
Nuttige bijdrage..


Eikie is dat ook de afgelopen tijd gebeurd dan? Ben benieuwd wat t bereik van zo'n laser is.. 't zou anders overal vandaan kunnen komen daar rondom schiphol.
bij mij is het alweer 3/4 jaar geleden in de buurt van London. Maar afhankelijk van het (milli)wattage kan zo'n straal een aantal kilometer ver reiken, al wordt mikken wat moeilijker...
 
Ik neem niet aan dat Benno Baksteen dat zo letterlijk gezegd zal hebben. De telegraaf zal het (zoals gewoonlijk) wel weer uit z'n verband hebben getrokken.
 
benieuwd wat t bereik van zo'n laser is.. 't zou anders overal vandaan kunnen komen daar rondom schiphol.

Een andere nieuwssite bericht dit erover:

Een krachtige laserstraal is vanaf 1200 meter hoogte waar te nemen in de cockpit. Vanaf zo'n 300 meter kan de straal het zicht van een piloot echt verstoren.

Kan overigens niets vinden over de afstand tussen laser/vliegtuig hierbij...
Welke gekken doen nou weer zoiets :-S
 
en weer vliegt alleen de echte piloot........ zucht....

Benno Baksteen in de telegraaf:
Als op zo'n moment DE piloot niet meer kan vliegen zal de co-piloot de controle overnemen en verder vliegen. Als of alleen DE piloot maar vliegt, ik wordt hier toch zooooooooooooooo moe van!
En dat is een luchtvaart expert? my ass!
Hij gaat als een baksteen naar de zeebodem! zucht....

Ik ga nu maar naar het strand om te kiten, ff wat frustraties kwijt.....

Wat je jezelf druk om kan maken zeg. Bennie Baksteen praat gewoon in een taal die elke leek snapt. Helder en duidelijk.
 
Begrijpt een leek het verhaal niet meer als je zegt dat er 2 piloten zijn dan? :confused:.


Heb je daar verder nog weer wat van gehoord dan Eikie? Idioten.
 
Begrijpt een leek het verhaal niet meer als je zegt dat er 2 piloten zijn dan? :confused:.


Heb je daar verder nog weer wat van gehoord dan Eikie? Idioten.
We hebben het aan ATC gemeld en een ASR geschreven, maar daar is het bij gebleven. Moet wel vermelden dat het bij ons niet meer was dan even lastig door de hoogte doe we hadden...

Maar ik weet van een collega waarbij de "schurk" ook gepakt is, vooral omdat zijn lokatie redelijk nauwkeurig bekend was en hij ook nog zo dom was om de uitgerukte politie helikopter te bestralen... :D
 
Green Laser Beams Against Bird Strikes
Trial on Aalsmeer runway

Amsterdam Airport Schiphol (AAS) recently launched a trial in the battle against bird strikes: green laser beams are being used to drive the birds away from the Aalsmeer Runway. Hopefully, this will minimise bird-strike risk.

Deze kreeg ik laatst via de zaak te lezen.... Of is dit te voorbarig? :rt:
 
de laaste 2 vluchten naar Antalya ben ik beiden beschenen met een groene (gevaarlijkste) laser. ASR geschreven, niks meer over gehoord.

Als je googled op antalya en laser dan kom je al snel op een website van een disco daar die zelfs vol trots adverteerd dat ze een 10watt watergekoelde industriele laser hebben die 100km ver kan schijnen :niet_bli:

wat moet je daarnou mee
 
en weer vliegt alleen de echte piloot........ zucht....

Benno Baksteen in de telegraaf:
Als op zo'n moment DE piloot niet meer kan vliegen zal de co-piloot de controle overnemen en verder vliegen. Als of alleen DE piloot maar vliegt, ik wordt hier toch zooooooooooooooo moe van!
En dat is een luchtvaart expert? my ass!
Hij gaat als een baksteen naar de zeebodem! zucht....

Ik ga nu maar naar het strand om te kiten, ff wat frustraties kwijt.....

Maak je niet druk Viper, hij zal wel iets gezegd hebben in de trant van: Als één van beide piloten verblind wordt, neemt de ander het over' of iets dergelijks...

En @pasionforflying ('put that fool in jail ') !??
Ga jij dan naast hem zitten?
Je hebt het hier over iemand die, of je nou in zijn straatje past of niet, wel iets meer verstand van zaken heeft dan jij. Of ik wat dat betreft...

wist je trouwens dat PASSION met 2 S-en geschreven wordt? Als je het ten minste hebt over 'liefde voor'
 
Misschien heeft PFF het wel over de laser-schijner?
Maar OK, hij is wel lekker kort door de bocht met zijn goed gefundeerde uitspraken.
 
Valt me trouwens weer alleszins mee van de Telegraaf:

De laserstralen kunnen piloten verblinden, hetgeen kan leiden tot levensgevaarlijke situaties.

Vanaf zo'n 300 meter kan de straal het zicht van een piloot echt verstoren.

Kennelijk zit er toch wel meer als 1 bekwaam persoon in de cockpit :dozey:

- Slipstream
 
Back
Top