Vliegtuigongeluk NYC heli/ vliegtuig

Het vliegtuig probeert nog te corrigeren op het laatste moment, maar de heli lijkt zich helemaal nergens van bewust. Althans, dat lijkt zo als ik de beelden zo zie.

- Slipstream
 
Brrr... akelige beelden vind ik 't. De rotor van de heli slaat die Piper gewoon helemaal aan gort... En bizar ook, 't lijkt er niet op alsof 't vliegtuigje de heli niet op tijd had kunnen zien ofzo.

Blijkt maar weer hoe belangrijk het is goed om je heen te kijken als je VFR vliegt.
 
Brrrr, negen mensen. Heb vaak genoeg de corridor ('92)gevlogen met studenten, machtig mooi maar ik vermoed dat het niet lang meer zal duren of het wordt nog verder aan banden gelegd.
Maaruh, had dit bandje niet eerst aan de NTSB gegeven moeten worden? Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat het een NBC exclusive is.
 
't lijkt er niet op alsof 't vliegtuigje de heli niet op tijd had kunnen zien ofzo.

Als die piper net even hoger vloog kan hij hem vanwege de low wing inderdaad niet zien. Als hij van rechts achter de helicopter nadert kan de helicopterpiloot hem inderdaad niet zien.

Nu weet ik niet of dit precies zo het geval was, maar voor ons allemaal altijd belangrijk om ons te realiseren in welke richting we niet goed kunnen kijken.
 
Het meest bizarre was dat die Italiaan die het filmde speciaal een camera had aangeschaft om z'n Italiaanse vrienden die in de chopper zaten te filmen...Ik zou dr nachtmerries aan overhouden iig
 
Het meest bizarre was dat die Italiaan die het filmde speciaal een camera had aangeschaft om z'n Italiaanse vrienden die in de chopper zaten te filmen...Ik zou dr nachtmerries aan overhouden iig

Vreselijk ja...

Doet me denken aan de beelden die ik op 11 september zag toen ik 's ochtends ging uitchecken in Fort Bragg (Calif), waar ik met een groep Amerikaanse vrienden aan het motorrijden was langs Highway nr. 1. Ik zag toen een herhaling van de crash in de tweede toren. Terwijl je over een Golden Gate bridge rijdt die zelfs met de aardbeving niet zo rustig was en langs de mooiste kust in Monterey die je maar kan bedenken, met prachtig weer, is het bizar om die beelden in je hoofd voorbij te zien gaan telkens. Zeker toen we er 's avonds achter kwamen dat een andere Amerikaanse vriend uit Philly, die ik een jaar eerder in Toronto ontmoet had, het niet zou redden naar het dinner daar omdat hij in die kist zat. En dan bij thuiskomst nog een email van hem vinden die hij verstuurd had nadat wij al waren gevlogen waarin hij zich verheugde op de ontmoeting.

En dan hij had op het motor forum ook nog altijd dezelfde signature:

"There is no end. There is no beginning. There is only the infinite passion of life."
-- Frederico Fellini
 
Back
Top