De tijdsbeleving vsn de telegraaf

Eikie

New member
wo 12 aug 2009, 05:30 | 24 reacties | lees voor
Oma achtergelaten in vliegtuig
Van een onzer verslaggevers
WARMENHUIZEN - Wie heeft er nooit eens verlekkerd gedroomd van een vliegtuig helemaal voor zichzelf? Bijna iedereen. Toch heeft de aan een rolstoel gekluisterde 87-jarige Sylvette Landrein er een nachtmerrie aan overgehouden. Zij werd onlangs na landing op Schiphol compleet vergeten en bleef een uur achter in het vliegtuig voordat hulp kwam opdagen.

Please Wait ...

"Het is schandalig en onmenselijk. Zoiets mag toch niet gebeuren? Mijn hoogbejaarde schoonmoeder kan nauwelijks meer lopen en werd met assistentie in Nantes op een vlucht gezet van Air France-KLM. Bij aankomst op Schiphol verliet iedereen het vliegtuig en bleef zij alleen achter. Een paar keer stak wel iemand zijn hoofd om de hoek maar die bood geen hulp", vertelt schoondochter Sonja Landrein. "Zij spreekt geen woord Nederlands en raakte steeds meer in paniek."
Meer in dit telegraaf artikel

Schande toch??

Of wacht, wat staat er aan het eind van het artikel?

De KLM laat weten het voorval te betreuren en contact met mevrouw Landrein op te nemen. "Uit onderzoek blijkt overigens wel dat het vliegtuig in totaal maar 40 minuten op Schiphol heeft gestaan", aldus een zegsvrouwe.

Dus die vrouw krijgt het voor elkaar dat ze een uur lang alleen in het vliegtuig is achter gelaten, terwijl het vliegtuig in 40 minuten is aangekomen, uitgestapt, uitgeladen, eventueel getanked, ingeladen, ingestapt en vertrokken is.

Dat er iets fout gegaan is, kan best zo zijn, maar dat de telegraaf in haar eigen artikel de kop van dat artikel al tegenspreekt... :1855:

Maar ja, wat hadden we verwacht van de krant van wakker Nederland..
 
Is kijken wat de telegraaf nou allemaal tegenwoordig allemaal concludeerd bij haar artikelen:

- Elk vliegtuig heeft maar één piloot
- Ze stellen altijd vragen aan zeer gerennommeerde luchtvaart experts (kuch, kuch)

En nu nieuw in het assortiment van drama makende tools die tot beschikking staan van de telegraaf:

- Timestretching!
 
Heb ook geprobeerd mijn mening over het stuk te geven op de telegraaf-site,
maar helaas, kreeg een mailtje van de moderator dat hij niet geplaatst werd, whaha, te beledigend voor de Telegraaf misschien ?;)
 
Wie leest die shit eigenlijk nog? Sponsor die hap toch niet man
 
schiphol + rolstoelen = DISASTER!!!

vandaag ook weer dik 30 min zitten wachten op rolstoellen, terwijl we toch echt 40 min voor de landing alles al hadden doorgegeven. Het is nergens zo erg als op SPL!
 
schiphol + rolstoelen = DISASTER!!!

vandaag ook weer dik 30 min zitten wachten op rolstoellen, terwijl we toch echt 40 min voor de landing alles al hadden doorgegeven. Het is nergens zo erg als op SPL!

Nog erger dan Wenen? Heb al een paar keer gehad dat wij al lang klaar waren om met de crewbus weg te gaan en toch nog moesten wachten om de wheelchair nog steeds niet was opgehaald. Jij kan dit iig vergelijken ;)
 
schiphol + rolstoelen = DISASTER!!!

vandaag ook weer dik 30 min zitten wachten op rolstoellen, terwijl we toch echt 40 min voor de landing alles al hadden doorgegeven. Het is nergens zo erg als op SPL!

Ik zou zeggen, kom eens naar Manchester INTERNATIONAL airport.

Dat vliegveld was al in de jaren zestig obsolete. Ik heb nog nooit van mijn leven zoveel esaclators gezien die buiten gebruik zijn. Het heeft twee banen, maar je moet de ene crossen om bij de andere te komen. Ze kunnen geen parallel approaches doen... Terminal 2, welke de drukste is heeft een taxibaan voor aankomst en dezelfde wordt gebruikt voor het uitgaande verkeer. Dus op spitsuur, tussen 5 en acht uur 's morgens, komt al het verkeer uit de states aan en moet iedereen die voor de charters werkt, wachten om te vertrekken. Af en toe komt er dan nog een 'cloggie 70' tussendoor die ALTIJD aan de pier staat, terwijl wij met 285 pax remote staan te wachten op 5 gammele bussen, van hetzelfde bouwjaar als de eerste rode dubbeldekkers in londen... Gelukkig hebben we net een upgrade van de terminal, engelse stijl, gehad. er gaan nu ongeveer 10.000 mensen door de terminal per dag, dus we installeren 2 liften, die zo langzaam zijn en bovendien wel 6 (!) mensen tegelijk mee kunnen nemen.

Verder zijn er na de aanslagen in Glasgow en London (2 jaar geleden!) betonnenblokken voor de terminal geplaatst en nooit meer weggehaald en hebben we een doolhof van de terminal gemaakt, zodat er als er brand uit breekt (God forbid!) de brandweer absoluut NIET bij het gebouw kan komen. De bewegwijzing is ZO slecht dat ik af en toe het gevoel krijg dat ik een wandelend informatieboord ben, omdat iedereen altijd de weg MOET vragen.

Last but not least hebben we een roadsystem dat zo achterhaald is, dat als ik de bus van de staff car park naar de terminal neem, deze er twee keer zo lang over doet dan wanneer je gaat lopen.

And another thing... and another one...

Goh, dat lucht op. Waar ging dit topic ook alweer over?
 
Bedankt KL, dat was even genieten :D. Ik weet niet vanwege leedvermaak of je mooie schrijfstijl... of gewoon omdat het zo is daar... maar wel genieten.
 
Vandaag een redelijk groot artikel in de Telegraaf waarin het eerdere bericht min of meer wordt gerectificeerd.

gr

Q-nimbus (leest normaal nóóit de Telegraaf maar kreeg er één gratis bij een kop koffie in de McDonalds)
 
kranten die je kado krijgt bij de Mac..dat moet toch een belletje doen rinkelen.
Ikzelf krijg altijd last van plaatsvervangende schaamte als ik iemand in een pilotenuniform een Telegraaf of ( in geval van Duits ) een BildZeitung zie lezen.Dan denk ik : dude , doe dat ding weg - ik word er ook op aangekeken hoor:eek:
 
kranten die je kado krijgt bij de Mac..dat moet toch een belletje doen rinkelen.

Hoeft niet. Zoals De Pers zegt "Gratis, maar niet goedkoop". De Tele is de omgekeerde wereld. Owja, zag laatst dat pijnlijke gebeurtenissen gewoon onder de pagina Amusement vallen. :)
 
Back
Top