Hij begrijpt het.

A

a$x

Guest
ikwil.jpg
 
Kan iemand dat jongetje even heel hard slaan? :grijns:

Dit geeft wel weer hoe het merendeel van de bevolking denkt over het beroep piloot. Veel van mijn vrienden snappen ook niet waarom ik piloot wil worden, het is immers "toch maar knopjes drukken"..

By the way, dat jongetje wordt luchtziek in de auto.. Doet ie goed. :)
 
Dit geeft wel weer hoe het merendeel van de bevolking denkt over het beroep piloot. Veel van mijn vrienden snappen ook niet waarom ik piloot wil worden, het is immers "toch maar knopjes drukken"..

Eh maar dat is het ook, knopjes drukken bedoel ik dan. Vliegen doe je niet meer op een airbus hoor!

Als je wil vliegen kun je beter een PPL halen....
 
Eh maar dat is het ook, knopjes drukken bedoel ik dan. Vliegen doe je niet meer op een airbus hoor!

Als je wil vliegen kun je beter een PPL halen....
Nou ik vond dus dat het ook anders kon:kerst: maar op het handje FL330 op een A340 is best uhmmm eigenlijk ook niet echt spannend :')
 
In de tussentijd gooien we we er nog een gearpinernogin-neewijzijnprofessional grapje of een kranteartikel over een crash op een belgisch kerkhof erbij en we houden het wel uit. Of iemand anders nog een goede bak?
 
Deze dan maar?

Deze dan maar?

Het speelde rond 2000. Madrid was toen nog Vliegbasis Cuatro Vientos Madrid en was in het weekend verkeersleidingstechnisch dicht. De zweefvliegclub en de motorvliegers hadden ieder hun eigen stuk van de basis en opereerden geheel zelfstandig.
Op een mooie zondagmiddag was onze held ter plaatse om nog een paar uurtjes te met instructeur te vliegen want hij zou nu wel spoedig solo komen, dacht hij. Het clubhuis was vlakbij de runway en het terrasje zat vol met leden en familie. De instructeur met wie onze held tot nu gevlogen had zei bij het kopje koffie dat hij nu even geen tijd had maar dat er een andere instructeur wel met hem zou vliegen. Dus, ga de preflight maar vast doen, hij komt er zo aan. De kist stond aan de overkant van een taxitrack geparkeerd en onze vriend begon aan de checks. Alles zeer minutieus, en maar vast instappen dan.

Ook binnen alles gechecked en toen er na vijf minuten nog niemand kwam opdagen leunde hij over de rechterstoel, opende de rechterdeur en riep half liggend naar buiten: "Hee, zeg, gaot er nou nog iemand mit of hoe zitda?"
Tien seconden later kwam er een man hijgend aanlopen en zei: "Ik wil wel mee, magda?"
"Huh?" zei onze vriend, "Natuurlijk". Wat een vraag dacht hij nog. "Paar circuitjes vliegen?"
"Alles prima", zei de instapper. Dus kist opgestart, checks en taxi naar de runway. Radioverkeer was er niet en hij mocht er sowieso niet aankomen.
"Kunnen we?"
"Van mij wel."
En off they went. Vijfhonderd meter klimmende bocht naar rechts om circuit in te gaan. Downwind, checks en dalen naar baseleg.
"Goan we noual landen??"
"Huh? Ja, circuitjes toch, of nie?"
"Ge doet mor."
Keurige landing, doorstart en opnieuw circuit in.
"Kwor ziek, hedde gij niks om in over te geven?"
"Huh? Moete gij kotse?"
"Nee, goat al over, nie zun steile bochte maoke."
"Ok, ok."
Weer keurige landing en doorstart.
"Kek, ze stoan te zwaje."
"Huh? Wor isda nou wir goed vur."
Opnieuw downwind.
"Hoelang hedde ge oew brevet al?"
"Huh? Wa bedoelde?"
"Brevet, hoelang bende al piloot."
"Huh? Ik heb nog gin brevet, daarom zitte gij toch nost mij."
"WA? Hedde gij gin brevet?"
"Nee, da moete gij as instructeur toch wete."
"Ik ben ginne instructeur."
"Huh? Wa doede dan hier?"
"Ha, gij vroegt of er iemand mee ging en toen ben ik ingestapt. Ik ben me onze Jos hier, die komt ok lere vliege."
"Godverdeg."'
"Wa is er?"
"Ik mog helemaol nie alleen vliege."
"Waarom nie?"
"Omda ik da nog nie ken."
"Hedde ge gin brevet dan?"
"Neeee."
"Oeioeieoi. Laote we dan mor gow lande."
"Da ken ik nie, kmag nie alleen vliege."
"Da hedde net toch ok gedoan."
"Och,houd oewekop gij."

Tijdens deze conversatie was onze held inmiddels weer op final aangekomen en maakte weer een keurige landing zonder er zelf erg in te hebben. Terug taxiënd naar het clubhuis zag hij zijn instructeur al staan op de taxitrack met nog een paar mensen.
"Kek, dor staon de zwajers", zei de rechterman nog.
"Ik krijg op mn klote, ik krijg zwaar op mn klote, witte da wel?"
"Hoezo, ging toch goed?"
"Och, houwd oewekop gij."

De instructeur gebaart te stoppen en de motor af te zetten. Stilte. Linkerdeur open, instructeur steekt hoofd naar binnen.
"Sorry, ik had jullie nog niet aan elkaar voorgsteld, dat daar is Peter X, onze nieuwe instructeur."
"Huh?"
"Aangenaam."
"En hoe deed ie it?"
"Prima, stress test doorstaan, van mij mag hij solo."
 
Back
Top