Stand Van Zaken deel 27

Status
Not open for further replies.
Gefeliciteerd kerel ! Volgens mij heb ik jouw nog ontmoet tijdens de selectie ...? Ik hoop dat ik je achterna kom .. alleen is het voor mij afwachten.
 
JFJ gefeliciteerd! Ik zie net pas dat lightning mij vroeg om de SvZ weer over te nemen, maar heb hier helaas geen tijd voor. Ik begin maandag met een stage bij mijn huidige studie dus zal geen tijd hebben voor de SvZ. Iemand die hem misschien even wil up-daten/ een nieuwe wil starten!?
 
Dankjewel iedereen:D,
Eindgesprek 3 sept.

@s89, PVS had ik in week 32 dus 3 weken geleden.
@ Arjen JA, ik ben jou in de selectie wel eens tegengekomen :p
 
Net terug van het CML en heb de GVSS gehaald, het ging echt super en de laatste vlucht ging gewoon bijna perfect. De instructeur zei daarna nog dat ik me niet druk hoefde te maken of ik het wel gehaald had :angel: dus volgende week de PO-2.

En gefeliciteerd JFJ! :rt:
 
iemand vroeg mij trouwens laatst hoe het zit als je in het verleden ooit eens een keer wiet hebt gerookt en een harddrug hebt gebruik, dus niet op reguliere basis maar echt gewoon 1x een langere tijd geleden, want volgens mij vragen ze daar ook naar in de PO-2 als ik mij niet vergis?
 
Als jij ooit eens 5-10 jaar geleden wiet gerookt hebt om het te proberen of wat dan ook kun je daar best eerlijk over zijn wanneer je daar nu absoluut geen behoefte aan hebt en daar afstand van neemt. Gebruik je structureel drugs, of dat nu softdrugs is of de harde waren .. dat boeit eigenlijk niet zo, dan heb je een probleem -- Ook softdrugs is verslavend.
 
gewoon eerlijk zijn over wat je ooit gebruikt hebt. Als het iets structureels is, zal waarschijnlijk op de lange termijn toch wel blijken dat je niet geschikt bent? Ik ben eerlijk geweest en ze vonden het niet erg, of lieten dat in ieder geval niet merken (heb ook zelden wat gedaan hoor, maar toch...)
 
Voor de stand van zaken:

Na mijn afkeuring op mijn gehoor ben ik 2 weken naar Zweden op vakantie gegaan en heb ik 2,5 week vrijwilligers werk gedaan in Roemenië.

Ik ben weer terug op het forum ;)
 
Goeindag,

Aankomende maandag mag ik weer op het CML komen voor mn tweede poging PO1 voor Of. LVL. In Februari van de 4 testen alleen de selectieve luistertest niet gehaald. Dat betekend toch dat ik in principe nu alleen nog voor die luistertest hoef te slagen, aangezien ik die andere 3 in februari al gehaald heb? Heb er nu al zin in.
Wilde trouwens nog even proberen om die oefenprogrammatjes voor de luistertest te doen. Maar iemand zij dat die sneller gingen dan de werkelijke test. Is het dan niet gewoon zo dat als je die op 0.75 van de werkelijke snelheid afspeeld dat de oefentest dan wel vergelijkbaar is?

adios
 
het programma dat op airwork staat is inderdaad sneller dan de echte. Ik weet niet of dat het vergelijkbaar is wanneer je hem op die snelheid afspeelt, maar wat je zou kunnen doen is het een keer op die manier oefenen en dan later op werkelijke snelheid? Immers valt de echte luistertest dan altijd mee! (Dat was bij mij in ieder geval wel het geval ;))

@xquzive: ik kan je met zekerheid zeggen dat er genoeg mensen door po-2 zijn gekomen, ondanks dat ze gewoon eerlijk verteld hebben dat ze uit nieuwsgierigheid een keertje iets van drugs geprobeerd hebben ;)
 
Last edited:
Je moet alles opnieuw en daarnaast is je minimum score dat je moet halen verhoogt dus je kan minder fouten permitteren. De selectieve luistertest is inderdaad makkelijker op de PO-1 maar naderhand de oefenversie eens geluisterd te hebben is het verschil toch niet zo groot, maar voordat ik de PO-1 heb gedaan was deze versie bijna onmogelijk voor mij om te maken en als ik hem nu doe is hij echt makkelijk.

Veel succes.

Goeindag,

Aankomende maandag mag ik weer op het CML komen voor mn tweede poging PO1 voor Of. LVL. In Februari van de 4 testen alleen de selectieve luistertest niet gehaald. Dat betekend toch dat ik in principe nu alleen nog voor die luistertest hoef te slagen, aangezien ik die andere 3 in februari al gehaald heb? Heb er nu al zin in.
Wilde trouwens nog even proberen om die oefenprogrammatjes voor de luistertest te doen. Maar iemand zij dat die sneller gingen dan de werkelijke test. Is het dan niet gewoon zo dat als je die op 0.75 van de werkelijke snelheid afspeeld dat de oefentest dan wel vergelijkbaar is?

adios

EDIT: ik lees net dat het voor LVL is, hoewel de kans klein is dat het daar anders is, weet ik het niet zeker maar ik zou uitgaan van het bovenstaande.
 
Klein updatje wat betreft mijn solicitatie traject bij de KL

Vandaag PO en AFB (sporttest, fysieke belastbaarheid) gehad.

Voor beide goedgekeurd en sporttest cluster 4 gehaald!

Begin november AAC in Breda, dan medische keuring en dan kan k beginnen in Februari. Voor Off. Inf.


Iedereen succes bij de keuringen/selecties en in de opleiding!

Greetz.
 
Als iemand mij verteld HOE en WAT, dan wil ik de svz op zich wel overnemen de komende tijd.

Groetjes JFJ
 
@ xquzive: ik neem aan dat de eisen hetzelfde zijn als voor de vliegerselectie. Dat van die verhoogde normering had ik idd ook al te horen gekregen. Ik zal in ieder geval de komende dagen nog even goed die test van T. Schouten oefenen, misschien eerst even wat langzamer proberen zodat het meer op de officiele test lijkt. (kan het bestand vertraagd afspelen) en daarna nog een paar keer op de echte snelheid zodat het nog net wat moeilijker is. Bedankt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top