Klas 11-X

Prikstok

New member
Dag iedereen,

een aantal weken terug heb ik mijn COVA gehaald. Omdat de wachtlijst voor de KLS groot is, worden ik en anderen nog niet ingedeeld in een klas. Toch leek het me leuk om even te weten wie nu in dezelfde situatie zit. En daarnaast is het altijd leuk om te weten wie je toekomstige klasgenoten zijn. Daarom heb ik deze Thread geopend.
Laat van je horen!

gr,

Jeroen
 
Gefeliciteerd :) Succes met het vinden van (Eventuele) klasgenoten!

- Slipstream

EDIT: Dat de wachtlijst nu al zo groot is dat ze nog even wachten met het indelen van mensen. Hopelijk kan je snel aan de gang!
 
Heey,
Ik sta ook op de wachtlijst. Alleen ik heb zo'n vermoeden dat het nog wel even gaat duren voordat ze weer gaan indelen.
Wat gaan jullie intussen doen? Ik Lucht en Ruimtevaarttechniek in Delft.
 
Hoi Salvie Maya,

ik heb nog een studie af te ronden (HBO chemie). Zoals het nu lijkt ben ik daarmee klaar in juli 2010. Dan kan ik nog een jaar werkervaring opdoen binnen de chemie, want je weet nooit of je misschien bij de KLS het garantiefonds aan moet spreken. werkervaring is dan mooi meegenomen :). Daarnaast kan ik in dat jaar (2010-2011) mooi centjes verdienen voor mijn kost en inwoning bij de KLS. Ik wil namelijk liever geen 2 ton lenen. 1,5 is mij hoog genoeg. Ik hoop dat dit dan mogelijk is.
Zodoende doel ik op klas 11-3 die in augustus 2011 start. Dit heb ik ook aangegeven bij de COVA. Ze zeiden dat ze zouden proberen daar rekening mee te houden. Ik blijf dan gewoon een beetje op de wachtlijst hangen, indien deze nú al niet te lang is en dus zelfs klas 11-3 niet lukt. :wegkwijt:

in ieder geval: gewoon 2 leuke jaartjes er nog van maken, niet vergeten te leven in de tussentijd ;).

@ Maya, succes in Delft!

gr,

Jeroen
 
Last edited:
Heej!

Ik ben ook door de COVA heen gekomen en sta dus ook op de wachtlijst.:D
Ik weet alleen nog niet precies wat ik wil gaan doen in de komende 1 a 2 jaar!
Wat gaan jullie allemaal doen? werken? studeren?
Ik twijfel nog omdat een niet afgeronde studie ook zonde van de tijd is...

Grts,

RBB
 
Gaat dat Airline Pilot and Management programma nog steeds door? Anders is dat volgens mij een prima optie. 2 jaar in Groningen studeren, KLS doen, daarna half jaar afstuderen en je hebt een volledige HBO opleiding. Kan je daarna werken/op reis/wachten tot je kan vliegen. Volgens mij best een reële tijdsplanning nu. Is dan wel niet WO, maar wel afgerond. Denk dat je hier meer aan hebt, hoewel LR wel een hele mooie studie is.

vR
 
Ja klopt als het goed is kan je je daar nog steeds voor inschrijven!
Wat mij ook nog een mooie optie leek is Aviation studies op de Hoge School van Amsterdam. Je zou hier in 1 jaar je propedeuse kunnen halen en doet al aardig wat kennis op die je bij de KLS opnieuw zal krijgen...
Er zijn in ieder geval genoeg opties.

Grts,

RBB
 
Heej!

Ik ben ook door de COVA heen gekomen en sta dus ook op de wachtlijst.:D
Ik weet alleen nog niet precies wat ik wil gaan doen in de komende 1 a 2 jaar!
Wat gaan jullie allemaal doen? werken? studeren?
Ik twijfel nog omdat een niet afgeronde studie ook zonde van de tijd is...

Grts,

RBB

Zonde van de tijd is zoiets nooit. Zonde van het geld wel. Het enige wat zonde van de tijd is is die wachtlijst en je leeftijd die mee verandert met zo'n wachtlijst. Een airliner heeft diep van binnen toch het allerliefst een zo lang mogelijk productieve vlieger.
 
Hallo gabberpietje1, het enige wat ik weet, is dat je een half jaar voor het starten van je klas een medische keuring krijgt. Dus ik denk dat je nog even geduld zult moeten hebben :dozey:.

gr,

Jeroen
 
De KLS is zo te zien goed bezig. Op deze manier behoeden ze jullie (gedeeltelijk) van een aantal jaar thuis zitten en rente ophoesten. In 2013 zal het er in ieder geval rooskleuriger uitzien dan nu...

@ Salvie: Weet je zeker dat je zoveel geld wilt steken in een opleiding als je 'toch ook lekker in Ierland kan gaan wonen'? Dat je voor alle opties openstaat is positief maar je komt mij toch een beetje naief over... Plus dat ik wel 3x zou nadenken alvorens bij RYR aan de slag te gaan (no offence maar dik dokken om uberhaupt voor een command op te mogen is wat mij betreft zum kotsen)
 
De KLS is zo te zien goed bezig. Op deze manier behoeden ze jullie (gedeeltelijk) van een aantal jaar thuis zitten en rente ophoesten. In 2013 zal het er in ieder geval rooskleuriger uitzien dan nu...

@ Salvie: Weet je zeker dat je zoveel geld wilt steken in een opleiding als je 'toch ook lekker in Ierland kan gaan wonen'? Dat je voor alle opties openstaat is positief maar je komt mij toch een beetje naief over... Plus dat ik wel 3x zou nadenken alvorens bij RYR aan de slag te gaan (no offence maar dik dokken om uberhaupt voor een command op te mogen is wat mij betreft zum kotsen)

Liever niet, maar wat als verder niemand aanneemt? En ik ben dol op Guinnes (elk voordeel heb zn nadeel)
 
Liever niet, maar wat als verder niemand aanneemt? En ik ben dol op Guinnes (elk voordeel heb zn nadeel)

Ik weet het, nu lijkt het allemaal nog mooi en zou je het prima vinden als je maar kunt vliegen (been there, geloof me). Maar denk er eens goed over na wat een ingrijpende verandering in je lifestyle het is als je alles achter moet laten om naar, bijvoorbeeld Ierland, te moeten verkassen? Dan is Guinness een schrale troost...

Denk er héél goed over na alvorens nu te beginnen, want jouw scenario is op dit moment wel erg waarschijnlijk!
 
Hee allemaal!
Ik heb in Maart de COVA gehaalt en zit nu in groningen, AP&M.
Ik laat het zo snel mogelijk weten als ik mijn indeling heb! ( Hopelijk ergens 2011 )

Gr, Marc
 
Hallo Marc,

nog gefeliciteerd met het halen van je COVA. Als je nu gestart bent met AP&M dan start je waarschijnlijk in klas 11-2. Ik zelf zou hier ook toegelaten kunnen worden als ik de wachtlijst zou volgen, maar ik ga liever voor klas 11-3. Succes met AP&M.

gr,

Jeroen
 
Back
Top