2e typerating

dassault

New member
Hoi

ik zit met het volgend probleem.

Ik moet van huidige werkgever een 2e typerating doen. Op zich heb ik daar geen probleem mee maar wat me tegen de borst stoot is dat daar een 2e bond moet voor gaan tekenen.

Is zoiets wettelijk? Zijn er mensen die in een gelijkaardige situatie hebben gezeten?

thx
 
Het is alleen maar wettelijk als u er uw handtekening onder zet.
Get the picture?
Mogen we misschien wat meer informatie?
Breekt de baas het huidige contract open of is het een verlenging van het contract?
Ik ben geen advocaat, maar het lijkt mij dat als 2 partijen een overeenkomst aangaan en beide partijen gaan akkoord met de voorwaarden, dan zijn beide partijen gehouden aan die voorwaarden.
Mocht u hier geen trek in hebben, zijn er helaas enkele honderden jonge (en oude) afgestudeerden die die kans met beide handen willen aanpakken.
Ik weet het, ik blijf vechten tegen de bierkaai, maar er is niks op TV.
 
Hoi

Ik kan helaas niet teveel info geven want mss leest die werkgever wel mee. Maar dat ik mijn handtekening daar ga zetten, lijkt me onwaarschijnlijk; dit te meer omdat ik verplicht word om een tweede type te halen.

Als het mijn huidige baan kost, heel spijtig dan.
 
Ik zie niet zo zeer het probleem.

Je krijgt een 2de type en hebt een redelijke baan (misschien wel een goede) en je klaagt? Ik denk dat er veel piloten rond lopen die je voor gek verklaren. En voor goede reden.

Het gras is altijd groener ergens anders, en als je ergens bent ziet het erg vaak bruiner uit dan verwacht. Waarom kunnen piloten nooit tevreden wezen:eek:
 
Last edited:
Tuurlijk jetcap, en als de baas over 5 jaar met een 3e, 4e en 5e bond komt, bukken we wel weer en zeggen we met z'n allen: "Thank you sir, may I have another". En down en down the spiral goes.
Als we bij de 6e bond eindelijk zeggen: "Enough is enough", zegt de baas: "OK, you can go. NEXT". En de volgende sucker komt aan de beurt.