Piloot worden zonder natuurkunde?

Vroeger kon je deelcertificaten voor havo en vwo gebruiken.

Kls heeft laatst de regels veranderd (achja wanneer doen ze dat niet), en alleen mensen die van het vwo komen, mogen maximaal 1 deelcertificaat gebruiken.

Havisten mogen zoiezo geen deelcertificaat meer gebruiken.
 
@samira,

dat insituut staat goed aangeschreven en ik ga dit waarschijnlijk ook gewoon volgen. Dit behaal je in 1.5 maand en ze passen kennis toe die voor jou belangrijk is dus ik ga de gok gewoon wagen ;)

heb je al je intake gehad op de sportlaan?
Hoi.

Ja, ik heb mijn eerste gesprek al gehad, maar omdat ik moest nadenken of ik het dan wel zou willen doen (zonder natuurkunde) heb ik 13/07 mijn 2e gesprek om het af te ronden. Ik twijfel nu tussen Mbo, (stewardess) en havo. Ik ga waarscheinlijk toch gewoon voor de havo met een natuurkunde cursus appart om alsnog piloot te kunnen worden.

EPST heb je geen natuurkunde nodig?
En alsnog, dan zou je mits je een andere vliegopleiding wilt doen, gewoon een deelcertificaat halen voor je natuurkunde(kan volgens mij ook na de selectie).

Ik wou namelijk ook in 1 jaar me natuurkunde doen, maar dat kon ook niet (Zit ook op VAVO).
Bij de EPST voorlichtingsavond, werd verteld dat je de natuurkunde wel leert tijdens de opleiding zelf, dus dat daarom bij EPST geen natuurkunde nodig is.
Maatschappijen kunnen het wel eisen, maar dan kan je altijd nog na je opleiding voor je delcertificaat gaan!
Wil je een andere school gaan, moet je gewoon je natuurkunde halen, je moet niet naar EPST bijv. , omdat je daar geen natuurkunde nodig hebt, je moet naar de school gaan, wat jou het beste lijkt.
Oh oké, dat wist ik nog niet. Ik wou het liefst zo snel mogelijk beginnen bij een vliegschool, dat ik gewoon zo snel mogelijk havo wil afmaken zodat ik me al kan aanmelden op een vliegschool. Ik begrijp ook wel dat je naar een school gaat omdat je het daar naar je zin hebt, maar mijn doel is gewoon om voor piloot te gaan. Dus ik ga gewoon vavo afmaken en een natuurkunde certificaat halen als het me lukt.

Is dat niet vreemd, een marokkaanse als piloot? :niet_bli:
 
Zou gewoon je HAVO afmaken, en die 6-8 weken natuurkunde cursus volgen.
Die 1000 Euro die je investeert in de cursus is niks t.o.v. de vliegopleiding zelf ;).

Waarom zou een marokkaanse vrouwelijke piloot raar zijn?

Zou denk ik wel 1 vd. eerste zijn In NL, maar follow your dream.

Als jij het echt wilt, moet je niemand je laten tegenhouden.
 
Zou gewoon je HAVO afmaken, en die 6-8 weken natuurkunde cursus volgen.
Die 1000 Euro die je investeert in de cursus is niks t.o.v. de vliegopleiding zelf ;).

Waarom zou een marokkaanse vrouwelijke piloot raar zijn?

Zou denk ik wel 1 vd. eerste zijn In NL, maar follow your dream.

Als jij het echt wilt, moet je niemand je laten tegenhouden.
Ja precies, 1000 euro is nog niks vergeleken met de kosten van de vliegschool. Dat is dus letterlijk 15x zo veel. Ga jij zelf ook voor piloot, of ben je het al? Ben ik wel nieuwsgierig naar haha.

Tja, ik weet het niet. Ik krijg zo het idee dat er dan anders naar je gekeken zou worden. Wel funny hoor, één van de eerste.. (als dat werkelijk zo is)
En ja, ik krijg nu al van die rare opmerkingen als: "Jij en piloot? Nooit" Of "Met jou zou ik dan zeker niet vliegen" etc. Maar hey, als je het werkelijk lukt, piepen ze anders haha. Niemand houdt me dus tegen. ;)
 
Ja precies, 1000 euro is nog niks vergeleken met de kosten van de vliegschool. Dat is dus letterlijk 15x zo veel. Ga jij zelf ook voor piloot, of ben je het al? Ben ik wel nieuwsgierig naar haha.

Tja, ik weet het niet. Ik krijg zo het idee dat er dan anders naar je gekeken zou worden. Wel funny hoor, één van de eerste.. (als dat werkelijk zo is)
En ja, ik krijg nu al van die rare opmerkingen als: "Jij en piloot? Nooit" Of "Met jou zou ik dan zeker niet vliegen" etc. Maar hey, als je het werkelijk lukt, piepen ze anders haha. Niemand houdt me dus tegen. ;)

15? Kan jij opgeleid worden voor €15.000,- ? Dan moet je me toch is vertellen waar:grijns:
 
Samira,

Een vliegopleiding kost ongeveer 150 keer zoveel. Ter indicatie om een idee te krijgen: Voor dit bedrag kun je bijna 6 nieuwe BMW`s 116 kopen, 400 LCD tv`s of zelfs een eerste huisje voor jezelf.
Ik ken jouw financiele situatie niet, maar onderschat dit bedrag niet, je zal er hard voor moeten werken (ook als piloot) om je eventuele lening terug te kunnen betalen aan de bank. Het is op dit moment lastig om een baan als piloot te krijgen. Lees dit forum goed door en je zult ook de mindere kanten van het geheel zien.

En dan die opmerkingen van `jij en piloot, nooit`, en `met jou ga ik nooit vliegen`. Denk niet dat ze dat zeggen omdat je de eerste vrouwelijke Marokkaanse piloot wilt worden, omdat ik het zelf (en vele wanabee`s) namelijk ook vaak te horen krijg als ik vertel wat ik wil gaan doen. Heel veel mensen zijn gewoon jaloers en zien je helaas liever op je bek gaan. Maar zoals je zelf al zegt laat je hierdoor niet gek maken en doe gewoon je eigen ding.

Gr. Sander
 
Ja precies, 1000 euro is nog niks vergeleken met de kosten van de vliegschool. Dat is dus letterlijk 15x zo veel. Ga jij zelf ook voor piloot, of ben je het al? Ben ik wel nieuwsgierig naar haha.

Tja, ik weet het niet. Ik krijg zo het idee dat er dan anders naar je gekeken zou worden. Wel funny hoor, één van de eerste.. (als dat werkelijk zo is)
En ja, ik krijg nu al van die rare opmerkingen als: "Jij en piloot? Nooit" Of "Met jou zou ik dan zeker niet vliegen" etc. Maar hey, als je het werkelijk lukt, piepen ze anders haha. Niemand houdt me dus tegen. ;)

Maak daar maar 150 x van idd.
Wil het over 2 jaar misschien gaan doen.
Wou volgend jaar eigenlijk gaan, dan heb ik me havo afgerond, maar het ziet er nu niet zo gunstig uit, dus ik ga gewoon door voor me VWO(1 jarig traject), en ben dan ook wat ouder.
Misschien dat ik selectie wel doe over een jaar oid, die zijn naar mijn weten een jaar geldig :)
En tsjaa, marokkaanse piloot, ben zelf ook van marokkaanse komaf.
Heb een oom bij de klm werken op de 777(sinds een paar jaar), denk dat hij toendertijd (jaar of 12 geleden), ook 1 van de eerste was, haha ;)
 
In deze tijd is modulair vliegen een financieel wat veiligere optie. Dat is in elk geval de weg die ik waarschijnlijk zal bewandelen. Op je eigen houtje je brevetten halen en uren maken. Nadelen zijn dat je er wat langer over zult doen, en je keus in maatschappijen sterk wordt beperkt.

Je zal dan ook wel een andere opleiding moeten doen en daarmee een baan moeten vinden om dit alles te kunnen financieren. Gelukkig kan je ook een groot bedrag terug vragen van de belastingdienst.
 
Back
Top