Kettingbotsing/NLS/Begrafenis

V

Verwijderd_

Guest
Veertien gewonden bij kettingbotsing A2
1 juli 2009

ABCOUDE - Op de A2 zijn woensdagochtend vier voertuigen, drie touringcars en een vrachtwagen, op elkaar gebotst. Veertien personen zijn gewond geraakt.
De chauffeur van de middelste bus zit bekneld in zijn voertuig. Het ongeval gebeurde tussen Abcoude en Vinkeveen in de richting van Utrecht. Dat meldt het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Volgens een ooggetuige werden de inzittenden van de bussen naar voren gesmeten door de knal. Een ooggetuige laat weten dat de vrachtwagen moest remmen voor een andere, uitvoegende vrachtwagen. De bussen daarachter konden de remmende vrachtwagen niet meer ontwijken en knalden op elkaar. Een andere lezer laat weten dat de buspassagiers leerlingen zijn van de Nationale Luchtvaartschool. Zij zouden onderweg zijn naar de begrafenis van een vorige week verongelukte klasgenoot in Arnhem.:niet_bli:
 
Dat is wel ernstig :(

Weet iemand wat er gebeurt is met die klasgenoot uit Arnhem en hoe de leerlingen in de bus er aan toe zijn?
 
Zeker, lettende op de rijstijl van het gros van de buschauffeurs. Het ging om ongeveer 140 leerlingen van de NLS die inderdaad op weg waren naar een begrafenis.
 
Ik heb het altijd heel vreemd gevonden dat er in bussen geen gordels hoeven te zitten.

In Engeland gebeurt dat wel steeds meer, alle National Express bussen hebben het al... Volgende stap: 'Tja, ik zit in een bus, daar doe je toch nooooit een gordel om?!'

Hopelijk is het incident van vandaag een duwtje in de goede richting voor de mensen in Den Haag.

Mega zijspoor.

Succes iedereen op de NLS / mensen die erbij betrokken waren!
 
Twee jaar geleden in een nieuwere Volvo bus gezeten waar wel degelijk gordels in zaten en die ook om moesten.
 
Sprak toevallig hier een NLS'er die me het verhaal vertelde. Weet het exacte verhaal van die verongelukte NLS'er zo snel even niet meer goed te vertellen, hij is iniedergeval om het leven gekomen bij een auto ongeluk. Details zijn vast bekend bij de NLS'ers.
Hoe is het met de inzittenden van de bus afgelopen?
 
tegenwoordig hebben bussen wel gordels en ben je die eigenlijk verplicht te dragen. in de praktijk gebeurt dat toch nooit..
Toen wij laatst met school ergens heen gingen zei de buschauffeur: "jongens, de even de gordels om. Zo, nu heb ik het tenminste gezegd want dat ben ik verplicht, prettig reis"
zegt genoeg lijkt me..

Ondertussen al nieuws van NLS'ers?
 
Beste NLS-studenten, docenten, medewerkers en andere betrokkenen....

Ik wil mijn medeleving betuigen voor het verlies van jullie collega-student !!
Tevens hoop ik dat het na de vreselijke gebeurtenis van vandaag het allemaal wat beter gaat met jullie !

Sterkte !!

Jan-Willem van Veen (AIS-student)
 
OK, ik ben pas sinds zeer kort weer in Nederland (om te wonen dan ook), en had maybe eerst even in een bus moeten gaan zitten! Hope I didn't step on anybody's toes.

Jan-Willem zn comment is waar het over gaat, lijkt me toch.
 
Ik heb afgelopen maandag nog in een NS bus gezeten, gewoon volgepropt over de autobaan zonder enige gordels.
 
Hallo allemaal!

Ik ben een student van de NLS en zat vandaag in 1 van de bewuste bussen.
Er zijn inderdaad wat gewonden naar het ziekenhuis gegaan, maar iedereen is weer thuis. Het mag een klein wonder zijn de we allemaal goed uit de bussen zijn gekomen, want het was een, of meerder, flinke klappen.

Gelukkig zijn we goed opgevangen, zowel door hulpverleners als door school.

Dank voor jullie medeleven!

Jerrie
 
Als aanvulling op Sweetsurrender.
Het schijnt dat de desbetreffend persoon waarnaar ze onderweg waren (de eerder overledenen) is omgekomen tijdens het autorijden. De persoon is in slaap gevallen achter het stuur en toen van de weg geraakt! Dat is wat ik van dichtbijstaande familie heb gehoord in het zwembad…

Alle familie en naasten heel veel sterkte toegewenst.
 
Helaas was dit nog niet alles wat mis is gegaan tijdens de begrafenis..
Er zijn in de stoet ook nog eens 3 auto’s op elkaar in gereden. Ook met gevolg enkele gewonden!
 
Back
Top