Vraag omtrent staat AF447

Status
Not open for further replies.

Galilea

New member
Een aantal weken geleden hebben ze de galley compleet intact opgevist. Je kon erdoorheen wandelen en alle maaltijden zaten nog op hun plaats.

Kan een blok zo intact blijven als je van grote hoogte afstort?

Het blijft gissen; what do you think happened?
 
Als ik had gezien hoe het onderdeel naar beneden kwam, kon ik er naar gissen
Als ik de acars berichten had gezien, had ik iets kunnen bedenken over de oorzaak
Als ik de galley had gezien kan ik dan conclusies trekken?

Zonder lullig te willen zijn, de experts die alle data onder ogen hebben gehad, hebben of kunnen nog niets publiceren over de toedracht. Tot die tijd kan je je fantasie de vrije loop laten gaan, van Bermuda driehoek tot terrorist, van snelheidsmeters tot turbulentie in het kwadraat.

En aangezien de signalen van de oranje doos steeds zwakker worden, wordt de kans op enige duidelijkheid steeds kleiner.
 
Hoe kan het überhaupt dat met alle datatransporten, satellieten en sophisticated technology dat de gegevens niet meteen uitgezonden worden en in een neutrale computerkamer binnenkomen?
 
1 Kosten vs baten (denk aan opslag, kosten data transfer) tegenover de kans dat de black box niet gevonden wordt. Nu bestaat er al een soort systeem maar dat meldt alleen fouten. Voordeel hiervan is dat maatregelen lang van te voren kunnen worden genomen om zo de down-time van een vliegtuig te beperken. (Lees: financieel voordeel voor luchtvaartmij.)

Natuurlijk moet men zijn uiterste best doen om erachter te komen wat de oorzaak is van het AF accident. Maar tot welke prijs? En wat indien na het laatste rapport een aanbeveling komt om alle toestellen uit te rusten met een permanente datalink; geldt dat alleeen voor nieuwe vliegtuigen, boven de 150 stoelen, routes boven oceanen of gaan we ook 737-200's hiermee uitrusten. Denk dat de luchtvaart in deze tijd hier niet op zit te wachten om even een investering te doen die hun in principe geen "return" geeft.

Hard misschien zo op het eerste gezicht maar wel onderdeel van de luchtvaart.

2 Privacy. Ongeacht of het een neutrale kamer binnenkomt, wie garandeert dat je gewouwel over auto's of de chef niet op YouTube eindigt (parkeergaragebeveiligingscamerabeeldenvideoclipje schiet me even zo door het hoofd)

Disclaimer 1 mijn avionica examen dateert uit de vorige eeuw
Disclaimer2 mijn referentie is een toestel dat net een 1-->4mb upgrade heeft gehad op de GPS.
 
Last edited:
Disclaimer 1 mijn avionica examen dateert uit de vorige eeuw
Disclaimer2 mijn referentie is een toestel dat net een 1-->4mb upgrade heeft gehad op de GPS.

Whahaha,... ja sorry Kebab, maar voor jouw kist hebben we nog geen ACARS.

Over ACARS gesproken, en de mogenlijkheid van Galilea's "datatransporterendecomputerkamer", een ACARS message neemt echt maar een paar byte in beslag en bevat een code die later kan worden geintrepeteerd als een daadwerkelijke foutmelding, stel je eens voor dat je dit LIFE wilt gaan doen voor iets van 100 parameters... nah, doens't wieght up to the costs.
 
Last edited by a moderator:
Ik vraag me af hoe ze de Black Box nog hopen te kunnen vinden, als die inmiddels is gestopt met zijn "ping".
 
Ik vraag me af hoe ze de Black Box nog hopen te kunnen vinden, als die inmiddels is gestopt met zijn "ping".

Dat is meer een kwestie van hoe belangrijk het is om hem te vinden: Die ping is om hem eenvoudig snel te kunnen vinden, daarna heb je de methode van gewoon heel lang je best doen.

Die Box zit waarschijnlijk nog vast aan een flink stuk vliegtuig, dat is wel op te sporen, bijvoorbeeld door invloeden op het magnetisch veld. Maar dan moet je hem wel erg graag willen vinden. Ik weet eigenlijk niet of daar een beleid voor bestaat: We willen een zwarte doos vinden, maar het mag niet meer kosten dan een bedrag X. Of: Als we aan mogen nemen dat we binnen Y jaar hem gevonden hebben.

De Star Dust verongelukte in 1947, en werd gevonden in 2000.
 
Op 7 Junie 2009 is het AF447 topic verplaatst naar het Beroepspiloten Forum.
Ik heb toen uitgelegd waarom en ga dat hier niet herhalen.
Voor degenen die deze move gemist hebben, scroll even naar beneden om te kijken en alles wordt duidelijk.

Galilea, je mag net als ieder ander hier op dit board zoveel posten als je wil maar doe eerst wat research zodat je weet wat er zoal op dit board speelt en wat de geschreven en ongeschrevenh gedragsregels zijn. Dat voorkomt neusbloedingen.

Dit topic wordt gesloten.

White out.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top