Dipje?

Daarbij is mijn instructeur gewoon erg druk, hij lest ook bij Single & Twins en heeft natuurlijk nog andere studenten en een 'normale' baan. Het valt in de praktijk niet mee om drie agenda's (hij, ik, beschikbare kisten) in sync te krijgen: helemaal niet nu tijdens de vakantieperiode.

Ik zou dan toch serieus overwegen om wellicht ergens anders te gaan vliegen. Ik snap nog wel iets van het standpunt dat theorie ook wel handig is, maar daar valt ook wel een mouw aan te passen.
Bijvoorbeeld iets als: Ik weet dat je dat boek hebt. Neem minimaal hoofdstuk X door en doe ook even de eerste 20 pagina's van hoofdstuk Y, voor je volgende les.

Echter als een instructeur het te druk heeft, moet hij gewoon niet meer studenten aan nemen. Te veel studenten trekt gewoon een wissel op de kwaliteit. Kijk als je dan zweeft, dan is dat nog tot daar aan toe, want dat zijn je uren niet zo duur.
Maar wat je nu ziet is dat omdat je instructeur geen tijd heeft, jij slechter les krijgt en daarnaast is de les voor jou minder efficiënt, omdat je er zelf ook "uit" bent. Dat vind ik dan toch zonde van het geld, want laten we eerlijk zijn, de huur van een toestel en de landingen in NL zijn niet goedkoop.
 
De instructeur is wel beschikbaar. Ik zei alleen dat het moeilijk is om drie agenda's aan elkaar te matchen. Bij een commerciele school zal dat misschien iets makkelijker zijn, aangezien je daar zowel instructeur als kist boekt. Maar daar hangt dan ook een heel ander prijskaartje aan. Ik betaal bij KLMac 122 euro voor een hobbs-tik (nu ik geleerd heb niet noodzakelijkerwijs een klokuur, op mijn laatste vlucht van 55 minuten had ik .5 hobbs op de teller staan) en 67.50 per bijbehorend instructieuur (inclusief 2x15 minuten briefing). Ik heb nog geen enkele andere school gevonden waar je voor dat geld een uur een C172 kan vliegen.

Daarbij zijn er wel andere instructeurs beschikbaar. Maar die hebben weer andere 'problemen'. De tweede instructeur van de club die ik sprak wilde liever niet om 0900 beginnen op het veld omdat hij dan dik in de file staat. Ik kan natuurlijk om 11:00 vliegen, maar dan kan ik niet af met een halve dag vrij (door de week) en dan kost een lesuur vliegen me gewoon een hele dag vrij. Er is nog een andere instructeur, ik zal bij de volgende les eens vragen of het een optie is om ook met hem te gaan vliegen...
 
We hebben 10 instructeurs bij de club, maar de meeste hebben werk (airline vliegen meestal) er naast. We zijn wel aan het kijken naar een paar nieuwe leden die FI zijn en wel full time beschikbaar (en willing), om eventueel toe te voegen aan het korps (sowieso vorige week een FI bijgevoegd in het instructeurs korps die full time beschikbaar is). Dat zou alles een stuk flexibeler maken, want er is een gigantische toestroom ineens van nieuwe leden de laatste maanden waaronder mensen die PPL willen halen. Crisis? Je zou het niet zeggen...
 
Last edited:
Ik ben een beetje crisis moe. Natuurlijk zijn er mensen die hun baan verloren hebben en ook ik loop het risico om aan het einde van het jaar m'n baan te verliezen (ik werk voor een startup in de telecom sector). Ik heb hier echter altijd rekening mee gehouden en zelfs zonder werk kan ik het nog heel lang uithouden, ook als ik blijf vliegen. Mensen die nu een probleem met hun huis/hypotheek/baan hebben hebben dit ook een beetje aan zichzelf te danken denk ik. In goeie tijden is het niet alleen maar feest, je moet ook rekening houden met het feit dat het niet altijd maar feest kan zijn.
</offtopic>

Goed nieuws dat er een fulltime FI bij komt! Ik ga je mailen...
 
Mensen die nu een probleem met hun huis/hypotheek/baan hebben hebben dit ook een beetje aan zichzelf te danken denk ik.

Sorry, beetje off-topic, maar dit vind ik nogal een misplaatste opmerking Odiebla. Sterker nog, slaat gewoon als een lul op een drumstel.

Maar goed, weer ontopic, ik zou toch proberen op één of andere manier de frequentie van 't vliegen wat op te schroeven. Komt de kwaliteit wel ten goede.
 
Last edited:
[quote[
Mensen die nu een probleem met hun huis/hypotheek/baan hebben hebben dit ook een beetje aan zichzelf te danken denk ik.

Sorry, beetje off-topic, maar dit vind ik nogal een misplaatste opmerking Odiebla. Sterker nog, slaat gewoon als een lul op een drumstel.

Toch is het waar, zodra je je in de schulden steekt, doe je dit zelf. Als je vervolgens in de problemen komt heb je het aan je zelf te danken.
Toen ik me in de schulden stak deed ik dit als berekend risico, ongeacht hoe roze de wereld toen ook was. Dus het lijkt me niet misplaatst, maar gewoon realistisch en nuchter.
 
[quote[

Toch is het waar, zodra je je in de schulden steekt, doe je dit zelf. Als je vervolgens in de problemen komt heb je het aan je zelf te danken.
Toen ik me in de schulden stak deed ik dit als berekend risico, ongeacht hoe roze de wereld toen ook was. Dus het lijkt me niet misplaatst, maar gewoon realistisch en nuchter.

Wie heeft het over 'je in de schulden steken'? Hij zegt dat hij het nog heel lang kan uithouden als hij zijn baan verliest. Heel verstandig en prettig.
Maar helaas zijn er veel mensen die niet in staat zijn zo'n situatie te creëren, dus wordt het een ander verhaal als je je baan verliest en je je hypotheek e.d. niet meer kan opbrengen.

Als je je bewust in de schulden steekt is het idd een ander verhaal, maar ik geloof niet dat iemand het daar over had. Dus vind ik het alsnog een rare opmerking.
 
Back
Top