Vliegtuigkosten

Libra

New member
Beste allemaal,

Om uren te maken zou ik willen weten of het rendabel is
om een cessna 152 aan te schaffen.
Wat zijn alle kosten op jaarbasis?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt voor je antwoord!
 
Sorry geen antwoord op je vraag, maar wil uren gaan vliegen om ervaringsuren te halen voor je CPL/ATPL?

Want dan zou ik het geld in je zak houden voor iets anders in de toekomst.

Grtz Mike5
 
Libra,

Als je goedkoop uren wil maken kan dat zeker goed op een C150 / C152 maar dan moet je de kist wel met een paar man kopen anders is ook ALLE onderhoud, jaarlijkse keuringen, stalling, verzekering, enz enz enz voor jou.

Dus, gewoon een advertentie in de Piloot en Vliegtuig zetten en op alle prikborden op de Lelystad, Teuge, Rotterdam, Hilversum, Hoogeveen hangen en maar hopen dat er iemand komt.

Kleine tip, je zou de kist al wel vast kunnen kopen als je een paar man hebt want zo duur zijn ze niet. En als ie er is komen er heel snel meer. Ik denk dat je een Cessna 152 heel makkelijk kan laten vliegen voor zo'n € 90.- per uur alles meegerekend. Dus het is wel interesant. (mits ie op MOGAS mag vliegen)

Overigens zou ik denk ik proberen om een PA28 te kopen want daar krijg je veel meer liefhebbers voor. En als je een IFR uitgevoerd vliegtuig koopt kan je er ook mooi je IFR uren/currency mee bijhouden als je eenmaal alles hebt. Dat heb ik zelf ook gedaan door toen een aandeel te kopen in de DiamondFlyers


Groeten

:radar: André :radar:
 
Beste Libra,

Wil je deze kist in Nederland hebben? Vliegen in de U.S.A. is namelijk véél goedkoper, en nog veel leuker ook nog..
 
Hij kan hem natuurlijk ook gaan verhuren, want je kan er zelf toch niet 24/7 op vliegen.
 
Hallo Libra,

Het omslag punt huren kopen ligt op ca 200 uur.
Vliegt het vliegtuig minder dan kan je goedkoper huren.

Succes
 
Libra,

Daar zou Spinner zo maar eens gelijk in kunnen hebben, maar als je hem met een aantal mensen koopt zoals bij de Diamondflyers dan kan het makkelijk uit. En daar kan echt geen club tegenop!

En tegenwoordig hebben ze daar zelfs een zeer goed uitgeruste hangaar met kantine, goeie koffie maschine (DE),Flightplanning PC en snel internet. enz enz enz.

Dus als je in de buurt van Lelystad woont zou je ook kunnen proberen daar een aandeel te gaan kopen.

Anders gewoon op je homebase zo'n stichting starten. Kan je wel het een en ander vertellen over hoe je dat moet doen.

Groeten

:radar: André :radar:
 
www.Nimbusair.nl

En momenteel hebben ze bij mij weten nog een aantal participaties beschikbaar op de PH-FLK!

straks weer een paar uurtjes maken met het mooie weer!:rt:

cheers
 
Als er nog participaties beschikbaar zijn zal ik nog eens informeren wat de mogenlijkheden zijn. Ik had vernomen dat er nog steeds een lange wachtlijst was voor de DA20?
 
Kreeg te horen dat er nog beschikbaar zijn, moet alleen even bekennen dat ik niet precies weet of het nu op de DA20s of op de DA40s was.
Gewoon even de stichting bellen...;)

cheers:rt:
 
Back
Top