Rapport

F

f((f$d

Guest
Ik ben nu klaar met school en ben over naar mijn examenjaar, 6-Atheneum!!:D
Maar.. Mijn eindrapport is wel voldoende maar het is ook niet echt super goed...
1 Vijf, 2 zevens en voor de rest allemaal zesjes. Dus een beetje magertjes.. Maar voor mijn doen toch redelijk voor 5-Atheneum met een natuurprofiel. Zien ze dat bij de KLu ook zo? Of kunnen ze maar daar moeilijkheden meegeven bij bijv. PO2?

Groeten!
 
hee Gijs bij PO2 kijken ze vooral naar hoe je bent en ze gebruiken je cijfers alleen om te zien of je overgaat (of slaagt). De psycholoog had wel tegen mij gezegd dat ze aan de hand van je cijferlijst kunnen zien of je de lat voor jezelf hoger legt. Maar met een natuurprofiel op het atheneum zit dat wel goed lijkt me. Lijkt me sterk dat ze je niet door laten gaan met jou cijfers op het vwo met een natuurprofiel.

gefeliciteerd met het over gaan iig :p ik moet nog 3 weken...
 
Oke bedankt! Ben benieuwd dan, maar heb voor de meeste vakken wel een verklaring.. Hoe bedoel je 3 weken, met je selecties neem ik aan?
 
Verwacht dat je wel uitleg moet geven ja, waarom je "maar" een zes staat voor zoveel dingen. Ik stond geloof ik net een 7 op m'n eindlijst, mocht ik ook even uitleggen waarom niet hoger. Ook vroegen ze nog redelijk door naar de resultaten van m'n studie waar ik destijds mee bezig was.
 
Ze zullen je er zeker niet op afkeuren, maar ze zien wel graag dat je hoge punten hebt. Dat stond bij mij ook in de 'beoordeling' van de PO2, omdat ik Natuur en Techniek op het atheneum heb afgerond met voor de profielvakken alleen maar 8-en.
 
Oke, het is natuurlijk nog niet mijn eindlijst, alleen mijn overgangsrapport naar 6 VWO. Als ik nou de vraag krijg: "Waarom heb jij de lat voor jezelf niet hoger gelegd?"
Als ik terug kijk, heb ik gewoon m'n best gedaan maar ik heb veel moeite gehad met de exacte vakken. Maar dit is volgens jou dus geen reden tot afkeuren?
 
Lijkt me niet aangezien je op het atheneum zit. Als je wat mindere cijfers hebt op de havo, dan kan ik me wel een beetje voorstellen dat ze een beetje twijfel zullen hebben. Maar het lijkt me geen directe reden om iemand af te keuren, aangezien de functieeis is dat je een havo diploma hebt of een overgangsbewijs van vwo 5 naar 6(of hoe dat ook heet :grijns:).
 
Ik zou me er niet veel zorgen om maken. De uitslag van PO2 hangt van meerdere factoren af, en cijfers zijn daar een deel van. Concentreer je liever op de rest, en zorg alleen dat je een heldere uitleg over je lijst kan geven. Geloof mij, er komen mensen doorheen met veel mindere resultaten dan jij (gezien je profiel en het feit dat je VWO doet).
 
Zoals ik het altijd begrepen heb zien ze liever iemand die keihard werkt en zijn/haar best doet voor een zesje dan iemand die makkelijk leert en net aan een zesje haalt. De eerste heeft minder leervermogen, maar een goed 'attitude'. De laatste heeft een goed stel hersens, maar een 'zesjesmentaliteit'.

Het is allemaal geen rocket-science die vliegopleiding (tenzij je experimental test-pilot wordt), die mentaliteit is veel belangrijker. Zolang jij eerlijk kan zeggen dat jij je best hebt gedaan en met net een volgoende slaagt, zul je daar niet op afgekeurd worden. Dat weet ik (zo goed als) zeker.

Succes.
 
Back
Top