flyingviking
Member
Wat de een positief noemt is voor de ander negatief of neutraal. Zoveel mensen, zoveel wensen. En dat is goed. En ik zal de laatste zijn om te beweren dat 5% groei een slecht teken is. Ik blijf, eigenwijs als ik ben, door het verhaal van een marketing manager heenprikken. En neem die dan ook met een behoorlijke korrel zout. Mede omdat hij een direct verband legt met de vliegtax, heeft hij het over Nederlandse passagiers (als je in het buitenland opstapte betaalde je die tax immers niet). Om de cijfers van de heer Graber in een wat breder AF/KLM perspectief te plaatsen volgt hieronder een update van Reuters (vandaag gepubliceerd). Lees vooral de laatste alinea goed. Die sluit namelijk naadloos aan bij recente uitlatingen van president directeur Pierre-Henri Gourgeon van de holding AF/KLM. Hij zei in een interview dat "hoewel het aantal werknemers door natuurlijk verloop afneemt de holding geen enkele maatregel uitsluit indien er op korte termijn geen significante verbetering van het bedrijfsresultaat bereikt wordt". En hij omschreef "korte termijn" als in de loop van de zomer 2009. Voor mij blijft het bericht van Graber een typisch marketingverhaal waar je alle kanten mee opkunt.
July 1, 2009
Air France's first-quarter sales have fallen sharply, calling into question the airline's target for a 2009/10 operating loss of EUR129 million euros (USD$181.5 million), French newspaper La Tribune reported.
"The revenue loss will widen in the first quarter of the 2009/10 fiscal year," La Tribune quoted an Air France-KLM source as saying in an advanced copy of its Thursday edition.
Sales have fallen nearly 20 percent since April as the global financial hit business travel, La Tribune said.
Several sources cited an 18 percent drop in passenger traffic and a 35-38 percent fall in cargo activity in May, adding that June was also "bad" and the level of bookings until September "disappointing," La Tribune said.
"Air France-KLM's (quarterly) results will not be finalised before the end of the month so we do not make any comment," a spokeswoman said. Air France-KLM is due to report first-quarter results on July 30.
Sales at the Franco-Dutch airline fell 12.2 percent in the final quarter of the 2008/09 fiscal year ended March 31.
Citing an internal document, La Tribune said: "We (Air France-KLM) will need to wait until the 2011/12 fiscal year to find profitable growth again."
Faced with difficult economic conditions, the airline could cut 4,480 jobs by 2011 instead of 2,467 initially expected -- a large part of which will be carried out through attrition.
(Reuters)
July 1, 2009
Air France's first-quarter sales have fallen sharply, calling into question the airline's target for a 2009/10 operating loss of EUR129 million euros (USD$181.5 million), French newspaper La Tribune reported.
"The revenue loss will widen in the first quarter of the 2009/10 fiscal year," La Tribune quoted an Air France-KLM source as saying in an advanced copy of its Thursday edition.
Sales have fallen nearly 20 percent since April as the global financial hit business travel, La Tribune said.
Several sources cited an 18 percent drop in passenger traffic and a 35-38 percent fall in cargo activity in May, adding that June was also "bad" and the level of bookings until September "disappointing," La Tribune said.
"Air France-KLM's (quarterly) results will not be finalised before the end of the month so we do not make any comment," a spokeswoman said. Air France-KLM is due to report first-quarter results on July 30.
Sales at the Franco-Dutch airline fell 12.2 percent in the final quarter of the 2008/09 fiscal year ended March 31.
Citing an internal document, La Tribune said: "We (Air France-KLM) will need to wait until the 2011/12 fiscal year to find profitable growth again."
Faced with difficult economic conditions, the airline could cut 4,480 jobs by 2011 instead of 2,467 initially expected -- a large part of which will be carried out through attrition.
(Reuters)