5% meer boekingen

Maar bedenk wel dat deze tunnel (waarvan volgens mij het einde nog niet in zicht is) ons een flink eind naar beneden heeft doen afdalen.

En daarbij,.... 5% meer als wat en wanneer?
Statestieken zijn mooi, maar door selectief te wezen in wat je verteld kan je de uitkomst geheel beinvloeden.

voorbeeld: Aantal ongevallen in 30Km zones met 40% gestegen (Televaag)
Oghejeetje denk je dan,... wat gaat het toch slecht in de 30Km zones, mooi stukje speurwerk hoor....
Oja, wat de Televaag er maar niet bij heeft gezegd is dat het aantal 30Km zones bijna is verdubbeld...... Heee..... dan gaat het plots helemaal niet zo slecht in de 30Km zones :)

5%...... zegt me dus niks :dozey:
 
Maar bedenk wel dat deze tunnel (waarvan volgens mij het einde nog niet in zicht is) ons een flink eind naar beneden heeft doen afdalen.

En daarbij,.... 5% meer als wat en wanneer?
Statestieken zijn mooi, maar door selectief te wezen in wat je verteld kan je de uitkomst geheel beinvloeden.

voorbeeld: Aantal ongevallen in 30Km zones met 40% gestegen (Televaag)
Oghejeetje denk je dan,... wat gaat het toch slecht in de 30Km zones, mooi stukje speurwerk hoor....
Oja, wat de Televaag er maar niet bij heeft gezegd is dat het aantal 30Km zones bijna is verdubbeld...... Heee..... dan gaat het plots helemaal niet zo slecht in de 30Km zones :)

5%...... zegt me dus niks :dozey:

Het aantal boekingen in juli en augustus ligt volgens Graber 5% hoger dan vorig jaar. De groei komt volledig voor rekening van meer vakantieverkeer.
http://www.fd.nl/artikel/11828244/klm-krijgt-meer-boekingen-afschaffing-vliegtaks-media


Zoals ik het lees is het aantal boekingen in juli en augustus 2009 5% hoger dan het aantal boekingen in juli en augustus 2008..
 
Maar geldt die 5% ook voor de business class? Daar komen toch uiteindelijk de meeste doekoes binnen.

Hoop dat het beter voor jullie gaat, zag afgelopen week op schiphol wel een hoop blauw op de grond staan. Meer dan ik normaal zie.
 
Staat bij dat het vnl vakantieverkeer is, die boeken over het algemeen niet echt business class stoelen, maargoed, iedere stoelvulling is mooi op het moment.
 
5% meer Nederlanders ja, leuk.

En buitenlanders? Daar halen de meeste maatschappijen in ons kikkerlandje de winst vandaan neem ik stiekem aan.
 
5% meer Nederlanders ja, leuk.

En buitenlanders? Daar halen de meeste maatschappijen in ons kikkerlandje de winst vandaan neem ik stiekem aan.

Oooh maar waarschijnlijk 10% minder buitenlanders....... maar dat gaan we niet in de krant zetten want daar hebben we nu geen zin in, en ontneemt ons de reden om een artikel te schrijven ;)
 
Een feit: 5% meer pax dan zelfde periode 2008

De rest is gissen: Waarschijnlijk 10% minder buitenlanders...

KLM moet het voornamelijk hebben van de connectie pax. De meesten denken dan nog steeds aan 'niet Nederlanders'. tegenwoordig horen hier ook Nederlanders veelal bij, hoe dan hoor ik je vragen? Doordat wij een netwerk hebben dat ook voor connecties zorgt in veel andere landen.
Dit is te vroeg om te spreken van licht aan het einde van de tunnel, maar ik vind het ook niet op zijn plek om een bericht als dit, direct weer de grond in te trappen, hoe Nederlands die reactie ook mag zijn.
Ik vind het in ieder geval iets positiefs!
 
Dit is niet afblaffen, dit is realisme. Het is een onvolledig bericht. Ik ben gewoon benieuwd naar het andere percentage, om te zien of het bericht nou echt positief is of niet. Anders worden we met z'n allen dood gemaakt met een blije mus.
 
Als er per saldo 5% meer pax zijn, dan betekend dat toch dat als het buitenlanders met 10% is gedaald, de aantal nederlanders zijn gestegen om tot een absolute stijging van 5% te komen....
bij 5% meer passagiers maakt hetm.i. dus niet uit waar het vandaan komt, welke groepen er bij of afnemen, per saldo 5% meer passagiers dan in dezelfde periode vorig jaar is gewoon goed.
 
Maar het is niet per saldo. Er wordt alleen een stijging in het aantal Nederlandse reizigers genoemd.
 
Bram Graber noemt 2 oorzaken voor de pax. groei: Grote marketingcampagne en toename van Nederlandse reizigers die voorheen vanaf buitenlandse luchthavens vertrokken ivm de vliegtax. Met deze gegevens kun je helemaal niets! In ieder geval niet indien je e.e.a. wilt kwalificeren als gunstig of ongunstig. Voor vliegers kan het heel ongunstig zijn. Graber suggereert namelijk dat Nederlandse passagiers die vorig jaar bijvoorbeeld in Brussel opstapten om vervolgens via Schiphol naar de USA vlogen dit jaar gewoon in Amsterdam opstappen. Dan heb je in ieder geval meer passagiers die op Schiphol opstappen maar het totale passagiersvolume en passagierskilometers nemen af. EN dat is voor de beladingsgraad van bijvoorbeeld KLC ongunstig. Graber laat zich niet uit over de ontwikkelingen t.a.v. het totale passagiersvolume. Met de gevolgen van de marketingcampagne kun je ook alle kanten op. Een paar extra passagiers die voor de allergoedkooptste tickets worden binnengehaald zorgen alleen voor een beperking van oplopende verliezen. M.a.w.: De suggestie wordt gewekt dat er sprake is van een verbetering. Maar met dit persbericht kun je alle kanten op.
 
@Talsma: het hangt helemaal af wat jouw verwachtingen waren/zijn mbt het blijgemaakt worden met die dooie mus; winst of afzwakken van het verlies?

Graber suggereert namelijk dat Nederlandse passagiers die vorig jaar bijvoorbeeld in Brussel opstapten om vervolgens via Schiphol naar de USA vlogen dit jaar gewoon in Amsterdam opstappen. Dan heb je in ieder geval meer passagiers die op Schiphol opstappen maar het totale passagiersvolume en passagierskilometers nemen af. EN dat is voor de beladingsgraad van bijvoorbeeld KLC ongunstig. Graber laat zich niet uit over de ontwikkelingen t.a.v. het totale passagiersvolume. Met de gevolgen van de marketingcampagne kun je ook alle kanten op. Een paar extra passagiers die voor de allergoedkooptste tickets worden binnengehaald zorgen alleen voor een beperking van oplopende verliezen. M.a.w.: De suggestie wordt gewekt dat er sprake is van een verbetering. Maar met dit persbericht kun je alle kanten op.

KLC zal er niet zo heel veel last van ondervinden, het voornaamste is dat de ICA vloot weer vol komt en dan met name de WBC. Dat er nog een lange weg te gaan is zal zeker, maar deze cijfers zijn licht positief (zo wordt het binnen KLM management ervaren) omdat dit een afvlakking van de neerwaartse spiraal is.
Het bereiken van de bodem wordt nu als positief ervaren, want dat kan betekenen dat er weer een opwaartse beweging kan komen.
Dit kunnen we dus wel zeker als iets positiefs zien in deze tijden.
 
Citaat: AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--KLM en Schiphol zien het aantal Nederlandse reizigers weer aantrekken na de afschaffing van de vliegtaks.

Dat zegt KLM Nederland-directeur Bram Graber in een interview in het Financieele Dagblad maandag. Het aantal boekingen in juli en augustus ligt volgens Graber 5% hoger dan vorig jaar. De groei komt volledig voor rekening van meer vakantieverkeer.

De vliegtaks wordt per juli dit jaar, een jaar na invoering, weer afgeschaft. De vliegtax deed veel Nederlandse reizigers uitwijken naar buitenlandse luchthavens. Daarnaast stelt de KLM-directeur dat een marketingoffensief van de luchtvaartmaatschappij succesvol is.

Graber heeft het in zijn originele tekst over het totale aantal boekingen dat met 5% gestegen is. Het stuk over nederlanders heeft daar geen betrekking op!

Dus...het is gewoon goed nieuws, de boekingen zijn in aantal in totaal 5% meer dan vorig jaar. Dat de tarieven & boekingsklasse nog niet op het oude niveau zijn doet daar niks aan af!
 
Prima die 5%. Maar het CPB had toch verwacht dat werkloosheid behoorlijk zou gaan stijgen? Als dat in andere landen ook zo is denk ik dat we er nog niet doorheen zijn...
 
interview met Warren Buffet deze week op CNN: eerst zal de economie stijgen en later de werkloosheid afnemen. Er moet eerst meer uitgegeven worden voordat bedrijven mensen aannemen..
 
Back
Top