Maar bedenk wel dat deze tunnel (waarvan volgens mij het einde nog niet in zicht is) ons een flink eind naar beneden heeft doen afdalen.
En daarbij,.... 5% meer als wat en wanneer?
Statestieken zijn mooi, maar door selectief te wezen in wat je verteld kan je de uitkomst geheel beinvloeden.
voorbeeld: Aantal ongevallen in 30Km zones met 40% gestegen (Televaag)
Oghejeetje denk je dan,... wat gaat het toch slecht in de 30Km zones, mooi stukje speurwerk hoor....
Oja, wat de Televaag er maar niet bij heeft gezegd is dat het aantal 30Km zones bijna is verdubbeld...... Heee..... dan gaat het plots helemaal niet zo slecht in de 30Km zones
5%...... zegt me dus niks :dozey:
http://www.fd.nl/artikel/11828244/klm-krijgt-meer-boekingen-afschaffing-vliegtaks-mediaHet aantal boekingen in juli en augustus ligt volgens Graber 5% hoger dan vorig jaar. De groei komt volledig voor rekening van meer vakantieverkeer.
5% meer Nederlanders ja, leuk.
En buitenlanders? Daar halen de meeste maatschappijen in ons kikkerlandje de winst vandaan neem ik stiekem aan.
Graber suggereert namelijk dat Nederlandse passagiers die vorig jaar bijvoorbeeld in Brussel opstapten om vervolgens via Schiphol naar de USA vlogen dit jaar gewoon in Amsterdam opstappen. Dan heb je in ieder geval meer passagiers die op Schiphol opstappen maar het totale passagiersvolume en passagierskilometers nemen af. EN dat is voor de beladingsgraad van bijvoorbeeld KLC ongunstig. Graber laat zich niet uit over de ontwikkelingen t.a.v. het totale passagiersvolume. Met de gevolgen van de marketingcampagne kun je ook alle kanten op. Een paar extra passagiers die voor de allergoedkooptste tickets worden binnengehaald zorgen alleen voor een beperking van oplopende verliezen. M.a.w.: De suggestie wordt gewekt dat er sprake is van een verbetering. Maar met dit persbericht kun je alle kanten op.