Studiekeuze

G&G

New member
Ik volg al een tijdje dit forum. Ik heb toch een aantal vragen.

Ik heb mijn mbo diploma en werk bij een financiele instelling. Echter merk ik dat mijn droom ergens ander ligt.

Met de huidige markt en de verhalen die ik lees wil ik een aantal risico's verminderen.

Ik wil graag een HBO studie volgen zodat ik straks meer kans maak op een baan bij maatschappijen. Misschien een rare vraag maar is het verstandig om een economische/management studie te volgen of een combinatie bij een van de hogescholen?


G&G
 
daar heb ik idd ook naar gekeken en dat is een van de opties idd. Het is wel zo dat ik een economische achtergrond heb, waardoor dit erg zwaar gaat worden omdat ze dieper op de stof in gaan dan bij een vliegopleiding. Niet dat ik bang ben om hard te werken hoor, dit heb ik mij laten vertellen.
Ik denk dat maatschappijen het ook aantrekkelijk vinden wanneer iemand een economische/management verleden heeft.

Iemand ideeen?
 
Misschien eerst een aantal deelcertificaten halen? Economische studie is een goede keus, het sluit misschien niet helemaal aan op een vliegopleiding, maar je hebt wel een goede troef achter de hand, mocht het niet volgens plan lopen. HBO opleiding is overig altijd handig. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kan ook kijken naar een modulaire opleiding, of naar een van de opleidingen van Douwe. Je moet veel lezen op deze website en gewoon veel vragen stellen, er is altijd wel iemand bereid om je vragen te beantwoorden.
 
Ik ben het helemaal met Boschr eens.
Doe zelf ook AP&M bij de hanze en KLS.
Heb hiervoor Havo met Economie en Maatschappij gedaan (ook economische achtergrond dus)
maar moet zeggen dat Technische Bedrijfskunde prima te doen is met een economie achtergrond. bovendien heb je meteen de kans om natuurkunde 1 en Wiskunde B1 te halen op de Hanzehogeschool. het scheelt je dus al 2 jaar op een andere HBO studie en dan komt daar de tijd die je bespaart bij de deelcertificaten ook nog bij. Verder doe je hier voor of tijdens het 1e jaar selectie zodat je zeker weet dat je niet een HBO studie doet terwijl je uiteindelijk nog niet aangenomen wordt bij een opleiding/maatschappij. Want je hebt als AP&M'er een goede kans om bij de KLM aan de slag te gaan later zeker een plus punt als je kijkt naar andere (vlieg)opleidingen.
 
Back
Top