N-kist huren in Nederkland

JulietWiskey

New member
Heren en dames airworkers,

In search functie niets concreets gevonden; een collega vroeg mij waar hij een C172 kan huren N-regi. Hij heeft een FAA PPL/CPL brevet.

Dank voor de info!!

JayWay
 
Heren en dames airworkers,

In search functie niets concreets gevonden; een collega vroeg mij waar hij een C172 kan huren N-regi. Hij heeft een FAA PPL/CPL brevet.

Dank voor de info!!

JayWay

Chaseplane, was jij niet bezig met een lijst N-reg-for-hire?
Volgens mij vliegt op Rotterdam ook een C172 op N-reg rond, ik zal eens kijken.
 
Chaseplane, was jij niet bezig met een lijst N-reg-for-hire?

Ja, klopt. Ik heb begrepen dat in het verleden de Reims-Cessna 172M N910LC (gebaseerd in Hilversum) te huur is geweest. Geen idee echter of dit nog steeds zo is, laat staan of 'ie alleen in clubverband te huur is/was.

Naast dit toestel weet ik zo 1-2-3 geen N-reg Ce.172 te huur. Wèl een Ce.177 op Seppe: N34937. Maar dat vliegt toch weer nèt even anders.

Niet bepaald veel dus . . .
 
Goeie, die had ik nog niet in mijn lijstje staan. Maar Richard heeft toch meer N-kisten? Staat me ook iets bij van een Super Cub. Da's wel niet waar JW naar zoekt, maar ik wil het zelf wel graag weten . . .
 
Ja klopt maar die piper-cub verhuurt die niet zo gauw...
is een beetje zn privé-kist.

De C172 echter heeft ie alleen maar voor de verhuur.

grtz VF
 
collega vlieger woont in de buurt van AMS... Om voor uurtje te vliegen 1.5 uur te rijden naar EHMZ is beetje te veel van t goede schat ik... Ik geef de info wel aan hem door! Heb even gegoogeled met regi 172M N910LC maar kom daar. qua verhuur athans niets verder mee. Chaseplane; er was toch een clubbie op Lelystad die een amerikaans C172 had? Of heb ik het mis? iemand meer info over verhuur op Húm?? Folberts??

JW
 
JW, ik weet welk clubje je bedoelt, maar die hebben een Pa.28 Warrior. Om het verwarrend te maken, ze opereren onder de naam "Cessna Flyers". Ik denk dat dat historisch bepaald is.

Voor Warriors zijn er wat meer alternatieven in de buurt van Amsterdam, zowel op Lelystad als Rotterdam. Laat maar weten als je er meer van wil weten.
 
Op Rotterdam:

N-geregistreerd:
Cessna 172 RG (complex): N4962V (www.4flying.nl)

Voor warriors zijn er inderdaad wel meer opties.

Voor Cessna's op R'dam weinig tot geen!

Abrucx
 
@Abrucx en Chaseplane; Thanks voor de Rotterdam info! Collega heeft ook IFR papieren en vliegt commercieele luchtvaart; ik dank dat hij vast intresse heeft in die C172RG.

Happy flying!

JW
 
Heb ik wel in gevlogen - te huur via Seppe Air Service. Veel plezier!

Bij de PY is er de afgelopen tijd veel geïnvesteerd in instrumenten en zo, volgens mij een leuke kist om mee te vliegen.

Mijn eigen kist is al N-reg, dus ik hoef niet naar Seppe om te huren. :grijns:
 
Weet jij wat er in is gegaan N2024 qua instrumenten?

Ben benieuwd.

Het is echt heel erg hoe snel je gewend raakt aan Garmin430 etc..
Conventioneel vliegen (met name IFR) kan nog altijd prima, maar zo'n Garmin is wel ideaal. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. (qua centen weet ik er alles van met de N4962V).

Gr.
Abrucx
 
Volgens mij de hele Garmin bende, ik heb er eens een blik in geworpen en werd best jaloers... Ik weet niet meer precies wat allemaal, maar het was toch echt wel de moeite waard (zo heb ik het ook bij de 62V al eens bekeken in voor + na). Kan me voorstellen dat dit een flinke bak geld heeft gekost.
 
Back
Top