Luchtmachtdagen

Wat vonden zij uiteindelijk het zwaarst wegen dan? het feit dat je PO2 mwoah mwoah door kwam, of het feit dat je op de PVS niet optimaal scoorde?




* zie nu pas dat dit is geplaatst in 'Luchtmachtdagen'

dusssss

Helaas heb ik 't te druk dit jaar om erbij te mogen zijn. Ik hoor de verhalen hier wel
smile.gif
 
Last edited:
Wat vonden zij uiteindelijk het zwaarst wegen dan? het feit dat je PO2 mwoah mwoah door kwam, of het feit dat je op de PVS niet optimaal scoorde?

Doordat mijn PVS onvoldoende was maakte de PO2 eigenlijk niks meer uit. In de beoordeling van PVS-6 had de instructeur ook letterlijk gezegd dat ik niet geschikt ben om militair vlieger te worden. Maar dit topic ging idd over de luchtmachtdagen, dus dit hoort hier niet echt thuis ;).
 
Open Dagen helemaal top. Ben er beide dagen aan het werk.
Gaat helemaal goed komen.

Voor onze EMVO boys, nog iemand door hun commandant gepaald om te klussen in die Hangar 3 - The place to BE? .. ehe right..

Hee,

Misschien horen we hier komende week meer over, maar één van onze PC-7's zal er zeker zijn. Er gaat geen demo gevlogen worden (volgend jaar op z'n vroegst pas hoorde ik vandaag :() Ik zal zelf aanwezig zijn met wat andere mensen van de EMVO klas. Waarschijnlijk dus niet bij hangaar 3, maar òf ergens in vlieger overall, òf in burger... ligt er aan wat het plan is! :)

Greets,
 
Ik ga denk ik op de 19e, en wil de 20e savonds naar Parijs gaan rijden om daar op zondag op Le Bourget te gaan kijken naar de show.

Gaan daar nog meer mensen heen?
 
@arjen

Ik ga met school naar Le Bourget :) de 18e en 19e. (Sinds mn medische afkeuring bij de KLu zit ik op de DFA, vandaar). Het gaat echt heel gaaf worden!!
 
@arjen

Ik ga met school naar Le Bourget :) de 18e en 19e. (Sinds mn medische afkeuring bij de KLu zit ik op de DFA, vandaar). Het gaat echt heel gaaf worden!!


Haha, jij dus dit jaar, ik volgend jaar. Zie je in augustus wel.

Gaan jullie ook nog naar de open dagen van KLu dan? Las ergens dat de DFA'ers daar ook heen mochten.
 
Ben er ook !:D vrijdag ;)
moet zaterdag werken :(

van hoelaat tot hoelaat is het eigenlijk ?

Iemand enig idee wat er op vrijdag allemaal geshowed wordt ?

Ik hoorde al dat er een show van een eurofighter gegeven wordt, hoop onze eigen sheik in actie te zien :)

Greetz
 
Ben er ook !:D vrijdag ;)
moet zaterdag werken :(

van hoelaat tot hoelaat is het eigenlijk ?

Iemand enig idee wat er op vrijdag allemaal geshowed wordt ?

Ik hoorde al dat er een show van een eurofighter gegeven wordt, hoop onze eigen sheik in actie te zien :)

Greetz

Jep de Typhoon is aanwezig! Wel alleen op de vrijdag!

Dus de Eurofighter liefhebbers moeten op vrijdag gaan.. Ik ben ook van de partij!
 
Ben er ook !:D vrijdag ;)
moet zaterdag werken :(

van hoelaat tot hoelaat is het eigenlijk ?

Iemand enig idee wat er op vrijdag allemaal geshowed wordt ?

Greetz

1. ALLEEN OP VRIJDAG 19 JUNI (dus niet op zaterdag 20 juni):

Red Arrows, Patrouille de France, Eurofighter Typhoon en de RAF Hawk.

2.OP VRIJDAG 19 EN ZATERDAG 20 JUNI:

a. Spanje: Patrulla Aguila en F18 Solo Demo;

b. Turkije: Turkish Stars (met "oude" Klu NF-5's);
c. Belgie: o.a. demo-F-16, SAR Seaking en mogelijk C130 Hercules;
d. Polen: misschien MIG29;
e. Tsjechie: nog niet bekend wat er komt;
f. Jordanie: Royal Jordanian Falcons;
g. Marokko: voor de 1e maal demoteam Green March met CAP231's en aerobatics met de speciaal geprepareerde kist van Ali Ozturk;
h. Mogelijk de wereldberoemde Patty Wagstaff met een Extra 300;
i. Engeland: Viper Demo Team met 4 Strikemasters;
j. demo NH-90 helicopter met testpiloot;
k. Klu: in gebruik zijnde toestellen, F-16 demoteam met Ralph "Sheik" Aarts, net na de middag de bekende Air Power demo met fly-by,;
l. Historische vliegtuigen:Hawker Hunters van de op de vliegbasis Leeuwarden gestatineerde Hunter Foundation; Stichting Historische Vlucht KLu met 10 vliegtuigen waaronder de B25 Mitchell, Beechcraft 18 en enkele Harvards;Aviodome: DC2 "Uiver" en mogelijk de Constellation; PBY Catalina;

V.w.b. de Static show zal er de E3A Awacs en zeer waarschijnlijk voor de 1e maal een C17 te bewonderen zijn.
Vanwege het jubileum van het Nationaal Lucht-en Ruimtevaartlaboratorium zullen een aantal onderzoeksvliegtuigen aanwezig zijn met als hoogtepunt een VFW-614 van het Duitse DLR.


Bron: www.onzeluchtmacht.nl
 
Het was weer een onvergetelijke dag! De Typhoon en de Avro Vulcan waren voor mij toch wel de hoogtepunten van de dag. De 2009 airpower demo en de solo demo van Ralf waren ook heel erg mooi. Complimenten aan de KLu voor de organisatie en aan de vliegers voor de prachtige show!!!!
 
Het was zeker mooi, ben gister heen geweest,
kijk nu af en toe nog even live mee op de stream die ze op de website hebben :)
 
Zag net foto's van de Vulcan. Wat een gaaf gezicht. Ik heb wat gemist, maar moest helaas verstek laten gaan :(

Ik denk dat de meeste wel een aardige hoeveelheid plaatjes heeft gemaakt, dus ik stel voor je top 3 hier neer te zetten.
 
Zag net foto's van de Vulcan. Wat een gaaf gezicht. Ik heb wat gemist, maar moest helaas verstek laten gaan :(

Ik denk dat de meeste wel een aardige hoeveelheid plaatjes heeft gemaakt, dus ik stel voor je top 3 hier neer te zetten.

Ik vond die vulcan juist tegenvallen! Het ding zag er op het eerste gezicht wel indrukwekkend uit, maar het was een behoorlijk sloom ding. Kwa snelheid en kwa bewegingen die het maakte. En hoewel het zo'n sloom ding was maakte het wel een klere herrie.

Ik vond persoonlijk de Airpower demo het mooiste en indrukwekkendste om te zien. Daar zag je tenminste de hele luchtmacht in actie met alles erop en eraan.
 
Back
Top