KLM-piloten gevraagd voor grondwerk

De oprichter van deze actie gaat, naar eigen zeggen, 5 dagen helpen in de bagagekelder

Gaat'ie straks ook als "één van de jongens" met z'n arm om een loader op de foto, you mark my words.
Ik verwacht de foto hier dan acuut paginagroot en ik wil een poeltje opgezet hebben!
Soort van Airwork-poll..alleen nu eens over iets lolligs:biertje:
 
Last edited:
Het blijft toch een hoog Pravda gehalte hebben. Ik wil de eerste piloot nog zien die in de kelder staat om die koffers van +25 kg te pakken. Het lijkt me ook geen goede bedrijfsvoering als je een captain 747 ongeveer 16.000 euro per maand betaald om koffers te gaan gooien. Ik geloof nooit dat ze het risico willen lopen dat die persoon vervolgens lange tijd met ziekteverlof moet omdat hij/zij rugklachten heeft. Mocht dat wel het geval zijn dan ga ik me ernstig zorgen maken over het management. En aangezien ik eigenlijk best vertrouwen heb in de wijsheid van dit management vermoed ik dat het hier toch om een stukje propaganda gaat, en het niet verder zal komen. We gaan het meemaken!
 
Waarom heeft iedereen het steeeds over koffers sjouwen ,er bestaan ook meerdere functie's op de grond hoor......
 
Die vervangende functies, moet je die in je piloten-uniform uitoefenen?

Leuke PR-stunt!

Overigens wel een origineel idee.
Gaat wel druk worden dan :p straks heb je een stuk of 50 strepen bij elkaar in t vliegtuig:biertje:
Weet het grond personeel al helemaal niet wie ze moeten aanspreken
 
Ik vind het, als niet KLM-er een mooi initiatief en heb bewondering voor de mensen die hier vrijwillig in meegaan. DIt geeft aan dat iedereen zich er bewust van is dat het "menis" is en dat er aan alle kanten moet worden bijgedragen aan kostenbesparingen. Ik snapo dat het "blauwe gevoel"in ieder geval heel erg hoog is, andere maatschappijen kunnen hier een voorbeeld aan nemen.
 
Prachtig hoor, echt prachtig, het blauwe gevoel, een grote familie etc etc.
Maar houden jullie wel in de gaten dat, als het nog iets minder gaat, Papa Air France en Mama KLM weleens in een hele boze stiefvader en moeder kunnen veranderen voor deze blauwe familie?
Zal niet mee gaan vallen om dit, als chauvinistisch clubje, te gaan begrijpen als het zover is!
 
Leuke metaforen, EHAM, maar kan je het misschien iets begrijpelijker uitleggen?
Ik snap je link naar chauvinisme niet zo goed...
 
Leuke metaforen, EHAM, maar kan je het misschien iets begrijpelijker uitleggen?
Ik snap je link naar chauvinisme niet zo goed...


Ik denk dat hij "gedwongen ontslagen"bedoeld

.
Maar houden jullie wel in de gaten dat, als het nog iets minder gaat, Papa Air France en Mama KLM weleens in een hele boze stiefvader en moeder kunnen veranderen voor deze blauwe familie?

Als het zover komt (hoop het absoluut niet) dan weet ik ook gewoon dat "mon père" en "mama" er alles aan gedaan hebben om mij en anderen daarvan te ontzien ,maar ja als er helemaal geen uitweg blijft.....
 
@ Eham: Ik weet niet of jij een functie binnen KLM hebt? Ik weet ook niet in hoeverre jij op de hoogte bent van de financiële status van KLM.
Ik vlieg bij KLM en ik weet ook hoe de financiële status van KLM is...ze kunnen dit nog wel een tijdje uitzingen hoor. AF-KLM probeert natuurlijk de schade te beperken en doen er nog een schepje bovenop om eventueel een positief resultaat te behalen (dat laatste zal nog niet zo snel gaan gebeuren). Uiteraard is er een grens in het garanderen van levensvatbaarheid, dat weet iedereen.
Geloof mij als ik zeg dat alle KLM'ers weten hoe de situatie is, omdat het bedrijf hierover veelvuldig en volledig informeert.
Dus Papa AF en mama KLM houden hun huishoudboekje goed in de gaten en leert hun "kroost ook zuinig te leven".

Waarom moet je een beledigende en denigrerende opmerking (shauvinistisch clubje) in je verhaaltje zetten, KLM doet jou toch geen kwaad of ben je ooit afgewezen voor de KLS of KLM? Dan nog kun je met respect over ons bedrijf praten, denk je dat je dat kunt opbrengen, dat praat wat aangenamer of vraag ik nu iets heel raars? Alvast bedankt voor de verandering in je toon.
 
Misschien begrijp ik EHAM verkeerd, maar ik lees dat hij bedoeld dat AF-KL een Frans bedrijf is Dus mocht het ooit nog slechter gaan, de klappen bij de Nederlandse divisie van Air France gaan vallen (lees KLM) Als ik het goed begrijp bedoelt hij het chauvinisme van de Fransen

Ik vind het trouwens wel een goed initiatief van de KLM Zou mooi zijn als het bedrijf waar ik voor werk dezelfde mogelijkheden had

Grtz Mike5

Ps sorry er nergens een (punt) achter de zin staat, maar een bakkie koffie over het toetsenboord blijkt toch een beetje schade te geven ;)
 
Misschien begrijp ik EHAM verkeerd, maar ik lees dat hij bedoeld dat AF-KL een Frans bedrijf is Dus mocht het ooit nog slechter gaan, de klappen bij de Nederlandse divisie van Air France gaan vallen (lees KLM) Als ik het goed begrijp bedoelt hij het chauvinisme van de Fransen
Ben blij dat iemand het begrijpt, we hebben het tenslotte inderdaad over een Frans bedrijf, vandaar.
Succes met de loadsheets!
 
Oke dan ben ik toch blij dat ik goed heb begrepen dat je gewoon bullshit op hebt geschreven, niet geremd door enige vorm van inhoudelijke kennis over het bedrijf. Bedankt voor je eveneens chauvinistische bijdrage ;)
 
En wat zijn we weer lekker bezig....

Als je geen inhoudelijke kennis hebt over "dat Franse bedrijf" ga dan ook niet roepen dat Air France een chauvinistisch bedrijf is. Tuurlijk, AF houdt het meeste rekening met haar werknemers, dus als er klappen gaan vallen, zal de Nederlandse divisie die voor haar kiezen krijgen. Maar om AF meteen een chauvinistisch clubje te gaan noemen, vind ik wel heel ver gaan. Zonder Air France was er immers geen KLM meer...

Maar volgens mij ging het heel ergens anders over. Ik heb zelf toen ik ooronsteking had vorig jaar, de laatste paar weken op de grond gewerkt en het beviel me uitstekend. Moet het niet fulltime doen, want dan word ik gek, maar het was wel leuk om een kijkje in de keuken te nemen. En het verrijkt ook meteen je horizon als piloot.

En tja, de Telegraaf lees ik niet meer :eek: Wat een mongolen zeg (vooral de lezers die reageren dan he)...

EDIT: Trouwens, waarom moet men altijd maar negatief kijken naar de gang van zaken? KLM is een fantastisch bedrijf om voor te werken en zo is Air France, maar ook Cityjet, VLM, Britair, en Regionair. Samen maken we er wat moois van. Waarom altijd maar met de vingers wijzen van; "AF is chauvinistisch," of "KLM'ers zijn arrogant" ?
 
Last edited:
Julien, mooie quote: "Zonder AF was er geen KLM meer" Is dat hoe er van franse kant tegenaan wordt gekeken? Is dit de general opinion bij de Franse werknemers? Dan vrees ik dat we ons wel zorgen moeten gaan maken.
Op het moment dat KLM werd overgenomen was het gewoon een winstgevend bedrijf itt austrian airlines etc. die nu nog steeds in de rondte fladderen, dus denk dat KLM er nog wel was geweest, waarschijnlijk in een andere vorm en misschien kleiner, maar denk dat er met de hub schiphol vast wel een andere overname/fusiekandidaat was gevonden.
Verder baart het mij ook wel zorgen dat AF zo chauvinistisch is dat de klappen in Nederland zouden gaan vallen, bij de unit die de afgelopen jaren 2x zoveel winst maakte met de helft van de kisten, denk niet dat de aandeelhouders daar blij mee zouden zijn, en dat is wat belangrijk zou moeten zijn in een markteconomie.
Verder zie ik nog wel wat puntjes van kostenbesparing bij de AF grondafhandeling, die zijn redelijk overstaffed en leveren dan nog zo'n slechte service af dat wij maar weer bij Aviapartner zitten, zonde van ons gezamenlijke geld............... Nou denk ik ook wel dat dit door taalproblemen en trots kan komen, waardoor ze gewoon maar hun eigen plan trekken en doen alsof ze je begrijpen, no offence, maar ben erg benieuwd wat jouw gedachten (van iemand van de andere kant :D) hierover zijn

grtz
 
Back
Top