KLM-piloten gevraagd voor grondwerk

wessel

New member
(Novum) - KLM-piloten is gevraagd komende zomer werk op de grond uit te voeren. De directie heeft de goedbetaalde vliegers in een brief gevraagd zich vrijwillig te melden om bijvoorbeeld bagage in te nemen, als gastheer op te treden of ander 'grondwerk' te verrichten. De luchtvaartmaatschappij heeft last van de recessie en wil hiermee voorkomen tijdelijke krachten te moeten inhuren.

Meer op de site van Trouw: klikkerdeklik
 
Last edited by a moderator:
Prima initiatief, scheelt kosten en laat een grote groep mensen die nooit iets anders gezoen hebben dan de cockpit ook eens zien wat er op de grond gebeurt...

Tot nu toe schijnt dit nog niet te gelden voor KLC, maar mocht het zo zijn, schrijf mij maar in....
 
Deze tijden vragen om onorthodoxe maatregelen. Als het er voor zou zorgen dat het mijn bedrijf/ baan op lange termijn zou helpen zou ik het doen, maar helaas ben ik niet in de positie om de keuze te kunnen maken! ;)
 
Lijkt mij een maatregel die ook de onderlinge collegialtiiteit verhoogt ...
maarruh ... in drukke en economisch betere lijkt het me beter een omgekeerde maatregel maar niet voor te stellen :)
 
Codeco en VLC...ik zie dat er meer oud KK mensen zijn, haha.
Bij Cityhopper zouden ze andere maatregelen hebben getroffen...geen idee welke dat zijn.
Gaat het kantoorpersoneel, met tijd te veel, ook de handjes uit de mouwen steken? Er moeten nog steeds cabine's worden schoongemaakt of hun eigen kantoren??? Hier wordt ook arbeid voor ingehuurd!!!
 
Hier ook Ex-KK (3 jaar), zou het niet erg vinden om daar weer een paar dagen aan de slag te gaan, als het maar geen vroege dienst is ;).
 
Er moeten nog steeds cabine's worden schoongemaakt of hun eigen kantoren??? Hier wordt ook arbeid voor ingehuurd!!!
Dat is geen tijdelijke inhuur. Je kunt ze wel ontslaan en zelf doen, maar op lange termijn is dat niet verstandig. Deze actie is om voor ene korte tijd geen tijdelijk personeel aan te hoeven nemen.. (slechts de zomer periode)
 
Heb zelf nog een tijdje bij PG en PH gewerkt. Heb het er erg naar mijn zin gehad. Hoewel het bij PG een stuk gezelliger was dan bij PH.

95% jonge meiden en maar 5% man waarvan weer 95% homosexueel is. :yeehaa: Als ik bij de KLM zou werken zal ik dit dus dan ook totaal niet als een straf zien.

Grtz Mike5
 
I drive by Schiphol every 3-4 months. What I notice is an increasing number of KLM aircraft parked on the buffer. One year ago it would be 2-3 now it's around 10.

My company has already cut around 30% of its flights. Some F/O's have almost 2 weeks between flights. I've gone from 90 hours/month to 60 in the last 4 months.

More pain to come I'm afraid - good luck to all.
 
you are such a bright light in these dark times! Jeezus get some positive air in your lungs!
 
Codeco en VLC...ik zie dat er meer oud KK mensen zijn, haha.
Bij Cityhopper zouden ze andere maatregelen hebben getroffen...geen idee welke dat zijn.
Gaat het kantoorpersoneel, met tijd te veel, ook de handjes uit de mouwen steken? Er moeten nog steeds cabine's worden schoongemaakt of hun eigen kantoren??? Hier wordt ook arbeid voor ingehuurd!!!
Nee joh, dat kantoorpersoneel houd zich dan vooral bezig op marktplaats!
 
you are such a bright light in these dark times! Jeezus get some positive air in your lungs!

I wish there was something positive to report.

I'm first and foremost a realist - I don't pretend things are going great when they are obviously not.
 
1977,
don't worry. Mr. H. of stella aviation academy says the situation is about to take a huuuuuuuuuuuuge turn for the better. No later than next month he thinks the aviation market will have completely turned around and a huuuuuuuuuuuuuuuge pilot shortage will be unavoidable.

P.S. 16 hours in April, 15 hours in May, none in June so far, taking "voluntary" unpaid leave (3 weeks salary gone), new contract is coming......

Voor de mensen die niet tussen de regels door kunnen lezen. Bedankt voor het betalen voor een typerating, een uniform, een medical, een kopje koffie in de flightdeck enz. enz.
Oh ja en als belangrijkste: bedankt dat jullie mijn baas laten weten dat jullie mijn baan wel willen hebben voor de helft van het salaris. Goed voorbeeld doet volgen en over een jaartje of 20 is er vast een generatie die het zelfde idee heeft.
Ja, boter op mijn hoofd, want ook ik verdien geen 3 ton netto meer.
 
Nog een serieus bedoelde vraag. Is er een KLM-vlieger bereid en/of in staat om de inhoud van jullie "bom-"brief hier te publiceren?
Ik begrijp dat dat eventueel gevoelige informatie kan zijn, afhankelijk van de inhoud.
Verder ben ik nieuwsgierig of het meewerken op de werkvloer ook geldt voor de hogere salarisschalen bij de KLM (lees managers).
Bij CX hebben de managers afstand gedaan van hun bonussen voor dit jaar (zeggen ze).
Zijn de AF/KLM managers ook zoiets van plan of is dat misschien al gebeurd?
Nieuwgierig, that's all. Don't mean to intrude.
 
Oh ja en als belangrijkste: bedankt dat jullie mijn baas laten weten dat jullie mijn baan wel willen hebben voor de helft van het salaris. Goed voorbeeld doet volgen en over een jaartje of 20 is er vast een generatie die het zelfde idee heeft.
Ja, boter op mijn hoofd, want ook ik verdien geen 3 ton netto meer.

MG,

Mooie praatjes.... Vergeet niet dat jouw salaris ook een derde minder is dan het oude payscheme by Cathay. Dus je hebt zelf een baan geaccepteerd met minder goede arbeidsvoorwaarde dan je voorgangers bij Cathay en je spreekt vervolgens andere erop aan die dat nu doen......
 
Bombrief, duidelijk telegraaf verhaal weer........
De simpele feiten, er is vliegers gevraagd of zij op vrijwillige basis vervangend werk willen doen vanwege de overschotten bij de vliegers en de tekorten bij andere afdelingen aangezien vrijwel alle uitzendkrachten de laan zijn uitgestuurd.
Daar zitten dingen bij als gates aansluiten en handbagage innemen aan de gate geloof ik, maar ook interessante projectjes op kantoor, sommigen blijven liever vliegen en andere mensen vinden het wel leuk om eens een keer iets anders te doen.
Zijn genoeg aanmeldingen voor zover ik weet, dat is eigenlijk het hele verhaal, v.w.b. managers en bonussen kan ik je niks vertellen,

grtz fk!
 
Back
Top