Interview

JHdD

New member
Wij moeten voor maatschappijleer een Interview afgeven over eewn beroep dat ons interesseert. Nou vroegen wij ons af of een Piloot deze vragen even in zou willen vullen. (Ik had dit al gepost bij "Hoe word ik piloot", maar daar was het blijkbaar niet op zijn plaats aangezien daar niet echt beroepsvliegers zijn.)

Alvast Bedankt.

1. welke taken vervult u binnen uw functie?

2. Welke opleiding(en) heeft u gevolgd?

3. Sluit de opleiding aan bij uw functie?

4. Welke vaardigheden, geleerd in uw opleiding en op de middelbare school, gebruikt u vaak? Welke vaardigheden heeft u daar niet geleerd maar heeft u wel nodig?

5. Wat waardeert u in uw functie? (inkomen, omgang met mensen, interesse etc.)

6. Komt u stressfactoren tegen in uw werk, of niet? Neemt de stress de laatste jaren toe of niet?

7. Heeft u vanuit uw huidige functie overstapmogelijkheden naar andere functi
es of sectoren?

8. Zijn uw verwachtingen t.a.v. uw functie uitgekomen of niet?

9. Wordt uw functie/beroep volgens u voldoende gewaardeerd binnen uw beroepssector en in de maatschappij?

10. Zijn er mogelijkheden tot flexibele werktijden?

11. Is er opvang voor kinderen geregeld?

12. Vindt u dat u met klachten terecht kunt bent bij diegenen die daar verantwoordelijk voor zijn?

13. Bent u aangesloten bij een vakbond? Heeft dat voor u aantoonbaar nut, of niet?

Deze vragen waren bedacht door onze maatschappijleer-leraar en zijn daarom behoorlijk standaard.
Dit zijn onze eigen vragen:

14. Hoe kwam u op het idee om piloot te worden?

15. Is piloot worden een droom of kan het iets meer zijn?

16. Wat vond u het leukst aan uw opleiding, en wat vond
u minder leuk?

17. Beschouwt u uw werk als gevaarlijk of valt dat allemaal wel mee?

18. Heeft u er wel eens aan gedacht iets anders te gaan doen?

19. Hoe kunnen wij onze kansen, om piloot te worden, zo groot mogelijk maken?
 
Ik weet niet of dit de geschikte sub-forum is voor deze enquête. Op deze sub-forum lopen vooral aspirant gevechtvliegers. Dit wil zeggen dat wij veelal nog in de keuring fase van de KLu zitten, of in de opleiding fase. Formeel zijn wij geen piloot, dus kunnen de meeste mensen de vragenlijst niet invullen.
 
Heb het nu in Luchtvaart Algemeen gezet. Er lopen genoeg beroepspiloten rond op dit board om - als ze dit wensen - de vragen te beantwoorden. Indien je geen reacties krijgt ligt dit niet aan het subforum.
 
Ik had toch weinig te doen, bij deze heb je twee prive berichten met antwoorden (paste niet in 1 bericht)
 
haha ook ik had niet veel te doen
Ik heb mijn antwoorden voor je in delen toegestuurd, mocht het niet gelukt zijn, dan kan ik het je mailen.

succes ermee
 
Back
Top