Website

steph

New member
Mensen, :)

Al een tijdje (lees: echt al heel lang...) zit ik te brainstormen over wat er nou mist op het www. Dit omdat ik dit jaar en volgend jaar een eindopdracht moet maken voor informatica. Juist ja, in plaats van een examen. Natuurlijk kan je ervoor kiezen om iets heel onorigineels te maken, denk dan bijvoorbeeld aan een site waar mensen zelf hun forum of blog kunnen maken, maar dat is zo standaard! Het bestaat allemaal al jaren en er zijn er al veel teveel van.

En waarom zeg ik dit allemaal hier? Nou eeh... de meeste van jullie werken in de luchtvaart, waar ook mijn interesses liggen en waar ik graag iets mee doe. Mijn vraag aan jullie dus: Is er iets wat jullie echt missen op het internet? Luchtvaart gerelateerd of niet luchtvaart gerelateerd. Ik weet het, het is nogal een lastige vraag, zelf kom ik er ook al niet uit. Maarja, proberen kan geen kwaad!

Ik ben gevorderd in het programmeren met php, javascript en action script (flash).

Graag hoor ik het als jullie tips of ideeën hebben!

PS. Het wordt sowieso in geen enkele vorm een concurrent van Airwork of wat dan ook. Dus Diana, maak je maar geen zorgen ;)
 
Een geavanceerd online logboek systeem misschien?

Met mogelijkheden tot (gedeeltelijk) delen met andere gebruikers, data uitwisselen en/of synchroniseren met bekende offline logboek software (import/export), ordenen van gegevens op verschillende manieren (zelf te selecteren), uitgebreide persoonlijke statistieken compleet met grafiekjes, labels en kleurtjes etc..., mogelijkheid tot linken naar nieuwsartikelen of sites van bezienswaardigheden, foto(album)s gekoppeld aan een bepaalde trip/bestemming - je kunt zelfs ondersteuning voor geotagging inbouwen zodat van elke foto de exacte plaats te achterhalen is, embedded google maps kaartjes (met de API daarvan kun je de mooiste dingen produceren en het ondersteunt GPS), je kunt het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk.

Zal vast al bestaan, maar kwam zomaar in me op. Lijkt mij opzich wel nuttig, zeker als je het gratis maakt en functioneel/gebruiksvriendelijk/overzichtelijk/intuitief. Zoiets is overal ter wereld te benaderen en veilig gesteld op internet, dus wordt je laptop een keer gejat en route dan ben je je spul niet kwijt.

Met flash, php/mysql en javascript moet je een heel eind kunnen komen denk ik.
 
Last edited:
Geen slecht idee Sapphire. Er bestaan wel van dat soort systemen, zoals http://www.freepilotlog.com en nog een aantal betaalde versies. Maar deze zijn vaak beperkt tot Amerika. Een print functie en misschien een synchroniseer-bare applicatie voor de mobiel, wanneer je even geen toegang hebt tot internet.
 
Niet veel reactie's naast het idee van sapphire en een pm, zoals ik eigenlijk wel een beetje had verwacht... Toch bedankt!
 
Komtie!

Een simpel, no nonsense online zweefvlieglogboek is altijd gewenst
smile.gif
Een digitale weergave van het kleine onhandige logboekje die de zweefvlieger nu gebruikt.

Moet het overigens een héél nieuw project zijn? of mag je ook een bestaand project uitbreiden?

Zoja, overleg eens met Diana, misschien kunnen jullie Airwork.nl nog beterderrrr maken
wink.gif
 
Voor de mensen die mij pm'en: Het gaat over de eindopdracht voor het vak informatica op de middelbare school (vwo). Sorry, had ik even wat duidelijker moeten zeggen.
 
Google's 'Trends' en 'Adwords:external Keyword Tool' al gechecked om te zien waar men zoal naar op zoek is op het net ?
 
Back
Top